پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
مدیر نیروی انسانی امضا و در امور اداری مجلس این سند ثبت شده است باید پرسید امور اداری و در راس آن رئیس مجلس یعنی محمدباقر قالیباف باید پاسخگوی این سند باشد و در راستای شفاف سازی لازم برای تخصیص تعدادی خودرو به حدود ۵۰ نفر از نمایندگان اسامی یان نمایندگان را منتشر کرده تا ملت شریف ایران حتی خارج از اینکه این خودروها بالاخره دریافت شده است یا خیر؟ با نمایندگانی آشنا شوند که به دنبال خودروی سهمیه ای و حواله ای هستند.

شعارسال: در روز‌های اخیر ادعای علیرضا بیگی یکی از نمایندگان مجلس درباره واگذاری خودروی شاسی بلند به ۷۵ نماینده برای منتفی شدن استیضاح وزیر صمت، در هئیت رئیسه مجلس بررسی و رسما کذب تشخیص داده شد.

رشوه‌ای در کار نبود اما خودرویی هم نبود؟/دو نگاه به ادعای سند انتشاری درباره رشوه به نمایندگان مجلس

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ادعای علیرضابیگی کذب تشخیص داده شد. بر این اساس ادعای او درمورد پس‌گرفتن امضای استیضاح وزیر صمت توسط ۷۵ نماینده در قبال گرفتن خودرو کذب تشخیص داده شد و اظهارات کذب ایشان در دستگاه قضایی بررسی خواهد شد.

اما این نماینده مجلس با انتشار سندی بر ادعای خود تاکید داشت، اما برعکس انتشار این سند باعث شد دست خود این نماینده مجلس برای ادعای دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس بر ملا شد و درواقع خود ادعای خود را رد کرده است.

ادعای که باید مشخص شود پشت پرده آن که هم موجب تخریب دولت مردمی و هم تخریب مجلس انقلابی شد چه بود؟ که باعث اختلاف افکنی بین دولت و مجلس شد اختلافی که آخرین بار نتیجه‌ای جز سر کار آمدن دولتی شد که در طول ۸ سال کشور را به وضعیت فعلی رساند.

در ادامه با بررسی سند منتشر شده از جانب این نماینده مجلس به بررسی ابعاد مختلف آن می‌پردازیم.

*سه دلیل برای اثبات عدم رشوه به نمایندگان

اولا در سند انتشار از جانب این نماینده مجلس ابتدای آن (مورد شماره ۱) نوشته شده است که تفاهم نامه منعقد شده است کجای دنیا برای رشوه دادن و رشوه گرفتن تفاهم نامه‌ای رسمی منعقد می‌شود؟ یا در پشت پرده‌ها به صورت غیررسمی و مخفیانه توافق می‌کنند؟

ثانیا در سند انتشاری (مورد شماره ۲) اشاره شده است که ۵۵ نفر متقاضی هستند درصورتی که این نماینده مجلس در سخنان خود اشاره به ۷۵ نماینده مجلس کرده است چیزی که حتی با سند انتشاری توسط خود نماینده ۲۰ نفر اختلاف داشته است. باید پرسید چرا سخنان این نماینده با اسناد انتشاری توسط خود نماینده مغایرت دارد و زود فراموش می‌کند که چه ادعایی کرده است؟

ثالثا در انتهای این سند اشاره شده است که این تفاهم نامه به امضای مدیر وقت نیروی انسانی مجلس رسیده است باز هم باید پرسید که در کجا رشوه گروهی از یک مجموعه حدودا ۳۰۰ نفری توسط امور اداری آن مجموعه مطالبه و ثبت می‌شود؟ کدام مدیر رشوه گروهی از یک مجموعه را پیگیری می‌کند؟

این سه برداشت از سند انتشاری این نماینده مجلس تنها ما را متوجه می‌کند که ادعای بیگی درخصوص دریافت رشوه همانطور که اشاره شد کذب است.

*خودرو به چه کسی و چرا اختصاص داده شد؟

اما چیزی که مشخص است نباید با رد دریافت رشوه توسط نمایندگان مجلس از مطالباتی درخصوص این سند به راحتی گذشت. به هرحال چیزی که مشخص است اینکه طبق اسناد منتشر شده به هرشکلی که بود گویا دریافت خودرویی در کار بود و لیستی از نمایندگان مجلس خودرویی دریافت کردند.

اولا باید پرسید این سند انتشاری جعلی است یا صحت دارد؟ و اگر صحت دارد مگر خودروی دناپلاس در همان ابتدای مجلس به نمایندگانی که تمایل داشتند اهدا نشد؟ این لیست در قالب چه طرح و عنوانی بوده است؟

ثانیا این خودرو‌ها در چه تاریخی و به کدام یک از نمایندگان در چه ساز و کاری اختصاص داده شد؟ چرا تنها به ۵۵ نفر از ۲۹۰ نفر نماینده مجلس اختصاص داده شد؟

ثالثا مدیر نیروی انسانی امضا و در امور اداری مجلس این سند ثبت شده است باید پرسید امور اداری و در راس آن رئیس مجلس یعنی محمدباقر قالیباف باید پاسخگوی این سند باشد و در راستای شفاف سازی لازم برای تخصیص تعدادی خودرو به حدود ۵۰ نفر از نمایندگان اسامی یان نمایندگان را منتشر کرده تا ملت شریف ایران حتی خارج از اینکه این خودرو‌ها بالاخره دریافت شده است یا خیر؟ با نمایندگانی آشنا شوند که به دنبال خودروی سهمیه‌ای و حواله‌ای هستند.

در پایان باید گفت درست است که رشوه‌ای در کار نبود و تاییدی بر پاک بودن مجلس انقلابی است، اما باید پرسید خودرو‌های اختصاص داده شده برای چه کسانی و به چه خاطر بوده است؟

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1402، کدخبر: 468596، iusnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین