پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
بالغ بر 85 درصد بودجه دولت در دستگاه های اجرایی( غیر شرکت ها و بودجه عمرانی) ، حقوق و دستمزد تشکیل می دهد. کمبود برق باعث شده که هر روز یک بامبول از آستین برخی ها بیرون بیاید و زندگی کارمندان و ارباب رجوع ها با چالش جدی و حتی مخاطره روبرو شود. دولت جدیدا اعلام کرده که 45 ساعت کسری پر کردن ساعت کار کارمندان را در قالب دور کاری در نظر می گیرد. یعنی یک پنجم ساعات کاری 4 میلیون کارمند. بعبارتی یعنی هدر دادن حقوق و مزایای یک میلیون کارمند با اسم دورکاری. این سطح از بی لیاقتی و بی کفایتی را نباید پیگیری حقوقی و کیفری نمود؟ قضاوت با شما و خود دوستان.

شعارسال: حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به مصوبه دولت که بر اساس آن مقرر شده بود کارمندان از تاریخ پانزدهم خرداد ماه لغایت پانزدهم شهریور ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۶ صبح تا ۱۴:۴۵ در محل کار خود حاضر شوند و مشکلاتی را برای خانواده‌ها در پی‌داشت، با پیگیری رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع توسط کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی و در قالب پیشنهاد در جلسه سران قوا طرح و مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفت.

بیست درصد بودجه دولت ، صرف تخیلی بنام دور کاری کارمندان ( شما چیز دیگر بخوانید)+ فیلم و سیانس بس نیست؟

وی افزود: با این تصمیم که به زودی از طرف هیأت دولت ابلاغ خواهد شد، ساعت کاری کارمندان و کارکنان دولت که برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ساعت ۶ تغییر کرده بود به روال عادی باز می‌گردد، اما پایان کار کارمندان همان ساعت ۱۴:۴۵ خواهد بود و ۴۴ ساعت مابه التفاوت در قالب دورکاری محاسبه خواهد شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ساعت کاری کارکنان و کارمندان دولت از ۱۵ شهریور به روال اداری خود بازخواهد گشت.

لازم به ذکر است این تصمیم مجلس در پاسخ به تقاضای مردم برای بازگشت ساعت کاری به روال عادی در پی بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها به ویژه بانوان شاغل صورت گرفته است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 5تیر1402، کدخبر: 5820939، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین