پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۹۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نشست صمیمی با منتخبین نخبگان و خبرگان علمی کشور بیان داشت که وزارت دفاع رتبه اول به کارگیری نخبگان در کشور را دارد. خبر خوبی که مبارکشان و مبارکمان باشد ان شاالله. اما آیا وزیر محترم خبر از پایمال کردن حق الناس توسط برخی از شرکت‌های تحت پوشش در قلب پایتخت و فرودگاه مهرآباد آن هم به بهانه‌های واهی نظیر بررسی مالکیت، تعیین اولویت و تامین بودجه را دارند؟ معاونت حقوقی و دفتر املاک آن وزارتخانه محترم در جریان این سه کلید واژه از زمین‌های مهرآباد هستند. ان شاالله بدون نیاز به بازتر کردن موضوع یا انعکاس موضوع به دفتر مقام معظم رهبری، حقوق مردم بدون تهدید و ارعاب (اگر حفاظت وزارتخانه تمایل داشته باشند، سوابق تهدید و ارعاب مالکان با الفاظ مختلف بشکل تاریخی در قالب معرفی شاهد قابل ارایه است)، پرداخت شود. مشفقانه و سربسته عرض شد به حکم امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح نظام اداری.

شعار سال: وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نشست صمیمی با منتخبین نخبگان و خبرگان علمی گفت: وزارت دفاع رتبه اول به کارگیری نخبگان در کشور را دارد.

آقای وزیر دفاع، رتبه نخست به کارگیری نخبگان در کشور مبارکتان و مبارکمان باشد، آیا به فکر پایمال شدن حق الناس توسط شرکت‌های تحت مدیریت تان هستید؟
امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نشست صمیمی وزیر دفاع با منتخبین نخبگان و خبرگان علمی در وزارت دفاع ضمن تبریک ایام مبارک عید قربان و غدیر با اشاره به اینکه غایت انسان رشد و کمال است طی سخنانی، اظهار داشت: نخبگان در طول تاریخ نقش بسزایی در رشد بشر داشتند.

وی با بیان اینکه عقل به دلیل کلی نگر بودن قادر به درک همه موضوعات نیست و در تحلیل جزئیات دچار تشکیک می‌شود، ادامه داد: خداوند متعال انبیا و اولیا را برای تبیین دین و راهنمای بشریت، عهده دار رسالت در این زمینه قرار داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه عقل به تنهایی هم نعمت و هم نقمت است، تصریح کرد: اگر علم و دانش در چارچوب تعالی انسان از منظر قرآن و انبیای به کار گرفته شود نعمت قلمداد می‌شود.

امیر آشتیانی با بیان این که قاعده نعمت و نقمت در حوزه نخبگی و خبرگی نیز حاکم است افزود: نخبه و دانشمند تا زمانی که همسو با موازین راستین اسلام و در مسیر سعادت بشریت باشد ارزشمند است.

وزیر دفاع با اشاره به دستاورد‌های ارزشمند دفاعی علی رغم محدودیت‌ها و تحریم‌های تحمیل شده علیه جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: قاعده پیشرفت در حوزه‌های دفاعی و نظامی مبتنی بر اندیشه‌های قرآن، موازین اسلام، سیره اهل بیت و عمل به منویات مقام معظم رهبری به دست آمده است و قطعاً در آینده نیز پیشرفته‌تر و جلوتر از امروز، گام‌های موفق تری برخواهیم داشت.

امیر آشتیانی با اشاره به موانع و مشکلاتی که بعضاً در حوزه کارکرد‌های ساختاری برای جامعه نخبگانی به وجود می‌آید، گفت: بخشی از مسائل و موضوعات مرتبط با جامعه نخبگی ساختاری و سازمانی است که می‌بایست با تلاش هرچه بیشتر مسئولین رفع و زمینه‌های توسعه تحقیقات و تبدیل آن به فناوری و محصول نهایی محقق گردد.

وی با بیان اینکه بخشی از موانع و مشکلات در این حوزه «معرفتی» است، ادامه داد: تمایز و تفاوت جامعه نخبگانی ایران اسلامی به ویژه نخبگان صنعت دفاعی با سایرین در همین تفاوت نگاه‌ها و جهان بینی فردی است که سطح وسیعی از اقتدار، امنیت، دستاورد و پیشرفت را برای ایران اسلامی به ارمغان می‌آورد.

امیر آشتیانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امروز وزارتخانه دفاع با ۴۰۰ نهاد نوآوری در بخش‌هایی همچون مطالعات و نوآوری، دفاتر طراحی، توسعه و فناوری، دفاتر مهندسی ساخت و مرکز پژوهش‌ها و نوآوری مأموریت‌های خطیری را به انجام می‌رساند، گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه هوایی، دریایی، زمینی، جنگال و الکترونیک و هوافضا ناشی از تلاش مجموعه دست‌اندرکاران صنعت دفاعی در نهاد نوآوری دفاعی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه وزارتخانه دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران یک سازمان تحقیق محور و کاملاً علمی است، افزود: در حال حاضر ۴۵۰۰ محقق و پژوهشگر در وزارت دفاع فعالیت می‌کنند که با کمک این محققان و استفاده از ظرفیت نخبگی دفاعی آن‌ها در خدمت کشور و مردم همزمان یک هزار پروژه مدیریت می‌شود که تنها بخش بسیار کوچک آن رسانه‌ای و به اطلاع مردم رسیده است.

امیر آشتیانی با بیان اینکه در گذشته مهمات هوشمند یکی از برتری‌ها و انحصار‌های نظام سلطه محسوب می‌شد خاطرنشان ساخت: به ضرس قاطع و یقیناً مهمات هوشمند ساخت متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دنیا سرآمد است و این یعنی باور و اعتقاد جوانانی که متعهدانه و مجاهدانه در دفاع از کیان سرزمین خود پای آرمان‌ها و ارزش‌های میهن خود ایستاده اند و به این افتخار‌ها نائل آمدند.

وزیر دفاع با بیان اینکه طبق آمار رسمی بیش از یکصد و پنجاه هزار نفر دکترای تخصصی و چند ده هزار نخبه در کشور فعال هستند گفت: با نگاه تحولی به سیاست گذاری‌های جذب نخبگان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، این وزارتخانه با افتخار رتبه نخست و اول جذب و به کار کارگیری نخبگان در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های عظیم علمی و تحقیقاتی وزارت دفاع برای امنیت و آسایش مردم عزیزمان به کار گرفته شده است گفت: امروز وزارت دفاع آماده است پیشرفت‌های دانشی خود در زمینه‌های دفاعی را در اختیار سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها قرار دهد تا نمودار توسعه در سایر چشم انداز‌های جمهوری اسلامی متناسب با رشد دفاعی، توسعه یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۵۸۲۴۶۳۵، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین