پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
گویا بعضی ها فکر می کنند که مدیریت یعنی کت و شلوار پوشی و یک حکم و حقوق 50 میلیونی روی فیش و 50 میلیونی زیر فیش؟ مدیریت گزارش دادن و صرفا چی شده گفتن نیست اقای محمدبخش. مدیریت ،آستین بالا زدن برای رفع مشکل با سناریوهای مختلف است . واقعا عملکرد قابل بیانت برای توسعه صنعت هوانوردی تا الان چی بوده؟ تو رو خدا خجالت نکش و بگو. البته که مقصر تو و امثال تو نیستید. مقصر بعضی بی شرف های پشت پرده هستند که دخالت های نابجا و ناپیدا در انتصابات مدیریتی کشور می کنند. حال یا با رشوه و پول و درصد یا به اسم نوچه پروری و غیره . ان شاالله که انتصاب شما از این آسیب ها بدور بوده باشد.

شعارسال: محمد محمدی‌بخش با بیان اینکه برای پاسخگویی به عرضه و تقاضای صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که در حال حاضر ۱۸۰ فروند از این میزان هواپیما، عملیاتی و فعال است، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم با توجه به نیاز کشور به این تعداد هواپیما، فعلا تا پایان سال جاری از چند طریق تعداد هواپیما‌های عملیاتی ناوگان افزایش یابد و به عدد ۲۵۰ فروند هواپیمای عملیاتی برسیم.

گزارش آقای رئیس از صنعت هوانوردی و سوالاتی بی پاسخ

*۱۳۹ هواپیمای زمینگیر داریم

‌وی افزود: ما تا پایان تابستان ۱۴۰۰ تعداد ۳۳۰ فروند هواپیما داشتیم که ۱۰۰ فروند آن عملیاتی بود، اما امروز به عدد ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی رسیده‌ایم. همچنین ۱۳۹ فروند هواپیمای زمین‌گیر با سن دو سال به بالا داریم که باید به مرور به ناوگان کشور برگردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره خرید هواپیما از کشور چین گفت: برای رسیدن به عدد ۵۵۰ هواپیمای عملیاتی، همه مسیر‌ها را خواهیم رفت، خرید و ساخت هواپیما هم جزء برنامه‌های ما است.

محمدی‌بخش با اشاره به تحریم‌های سنگین صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی، گفت: در تعمیر و نگهداری هواپیما‌هایی که در قالب برجام خریداری کرده‌ایم، با وجود آنکه با مجوز آمریکا بوده است، شرکت سازنده هیچ خدمات یا نشریات، قطعات و نرم‌افزار به ما نمی‌دهند، پشتیبانی هم نمی‌کنند، اما ما امروز روی پای خودمان ایستاده‌ایم و با همین هواپیما‌ها روزانه ۱۸۰۰ پرواز انجام می‌دهیم.

*هفته‌ای ۵۰۰ پرواز شرکت‌های خارجی از ایران انجام می‌شود

وی با بیان اینکه به پنج قاره دنیا پرواز داریم، عنوان کرد: با ۳۲ کشور در ۱۸ ماه اخیر توافق‌نامه هوایی امضا کرده‌ایم و هفته‌ای ۵۰۰ پرواز شرکت‌های خارجی نیز از ایران انجام می‌شود. وی تاکید کرد، در عین حال ایمنی خط قرمز سازمان هواپیمایی کشوری است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پرواز‌های حجاج بدون هیچ مشکل خاصی در حال انجام است، گفت: امسال بدون کمک عربستان ۹۰ هزار زائر را با بیشترین درصد رضایت‌مندی به سرزمین وحی اعزام کردیم و عملیات بازگشت حجاج نیز آغاز شده است.

محمدی‌بخش که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: آسمان ایران برای پرواز‌های عبوری از سوی کشور‌های دنیا امن اعلام شده است.

وی بیان کرد: جلسه هماهنگی ستاد پرواز‌های اربعین از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است تا با همه توان در خدمت زوار اربعین باشیم، البته در فرودگاه نجف هم مشکلاتی داریم که امیدواریم به زودی رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بازوی قدرت تولید ما هستند، گفت: امروز ۱۱ هزار پهپاد غیر نظامی داریم که به مردم سرویس می‌دهند.

*همه هواپیماهایمان داخل کشور تعمیر می‌شود

وی با بیان اینکه امروز هیچ هواپیما و هلی‌کوپتری از داخل کشور برای تعمیر و نگهداری به خارج از کشور فرستاده نمی‌شود و این نشان از توان متخصصان داخلی دارد، افزود: امروز بیش از یک‌هزار قطعه هواپیما با مجوز بین‌المللی در کشور طراحی، تولید و نصب می‌شود و ما به بیش از ۶۰ نقطه دنیا پرواز داریم و هفته‌ای ۵۰۰ پرواز بین‌المللی برقرار کرده‌ایم.

محمدی‌بخش با بیان اینکه با همکاری دستگاه‌های قضایی به تازگی با ۱۹ سایت که بازار بلیت هواپیما را دچار اختلال کرده بودند، برخورد کردیم، گفت: عرضه بلیت هواپیما باید به‌صورت مستقیم از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی انجام شود و هرکس خواست عرضه بلیت داشته باشد باید از سازمان هواپیمایی کشوری مجوز بگیرد؛ ما هم در سازمان هواپیمایی کمک می‌کنیم تا این عرضه مستقیم به بهترین وجه شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم موضوع متنوع نرخ همراه با آزادسازی مطرح شده است، افزود: فرودگاه‌ها براساس نرخ روز و بازار رسمی تعرفه‌ها را اعمال می‌کنند و فقط سوخت است که با نرخ یارانه‌ای ارائه می‌شود، ما قائل به رهاسازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیستیم و با توجه به ابلاغ سران قوا و ستاد تنظیم بازار باید کنترل بازار را انجام دهیم.

*با شرکت‌های هواپیمایی اختلاف ۲۰ درصدی داشتیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مصوبات شورای عالی هواپیمایی درباره نرخ بلیت هواپیما به ستاد تنظیم بازار رفت و اردیبهشت امسال با افزایش ۲۹ درصدی بلیت هواپیما موافقت شد، به هر حال ۲۳ ماه قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته بود. پس از تصویب افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما، ما یک اختلاف قیمتی با انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتیم که حداکثر ۲۰ درصد بود، اما قیمت‌گذاری توسط دستگاه‌های متولی انجام شد و جدول هم شفاف است و این اختلاف قیمت ما به نوسانات نرخ ارز و مالیات و ارزش افزوده و ... برمی‌گردد، اما به زودی اختلافات رفع می‌شود.

محمدی‌بخش تأکید کرد: از آن منظر که عرضه و تقاضا در بازار متناسب نیست ما قطعاً با آزادسازی مخالف هستیم، چون موجب افسارگسیختگی بازار می‌شود. ما دنبال حذف بازیگران غیررسمی صنعت حمل و نقل هوایی هستیم و مردم هم سعی کنند از سایت‌های غیرمجاز بلیت نخرند.

وی درباره نرخ سوخت هواپیما گفت: مصرف روزانه بنزین هوایی چهار میلیون لیتر است. حال اگر بخش هواپیما‌های نظامی، هلی‌کوپتری، باری، امدادی و هواپیما‌های خارجی را حذف کنیم، ۳.۵ میلیون لیتر می‌شود. ۳۰ درصد این عدد (مصرف سوخت هوایی) برای پرواز‌های خارجیِ شرکت‌های هواپیمایی داخلی است و یک سوم این ۳۰ درصد سهم پرواز‌های عتبات است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما جدول حساسیت نرخ بلیت هواپیما به قیمت سوخت را مشخص کرده‌ایم و شفاف است، اما اصلاح نرخ سوخت هواپیما باید توسط کمیسیون‌های مختلف اقتصادی دولت بررسی و مصوب شود.

محمدی‌بخش درباره فارسی‌سازی کارت‌های پرواز عنوان کرد: کارت‌های پرواز توسط شرکت‌های خدمات هندلینگ در فرودگاه‌ها ارائه می‌شود، تجهیزاتی بود که از قبل تهیه شده بود، اما سعی کرده‌ایم صدور کارت‌ها دو زبانه باشد و امیدواریم به سمتی برویم که بلیت ۱۰۰ درصد فارسی شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 13تیر1402، کدخبر: 1402041308424، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین