پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
سازمان هواپیمایی کشوری، سازمانی مملو از کم کاری و فعالیت غیر تخصصی است. سازمانی به ظاهر رگولاتوری و صاحب اختیار برای قانونگذاری و نظارت راهبردی که خودش مملو از انواع مشکلات است و ما ریشه بخش زیادی از مشکلات صنعت هوانوردی غیر نظامی کشور را در ضعف مدیریت همین سازمان در ادوار می‌دانیم. حالا پای فارسی سازی کارت‌های پرواز و وعده ۱۵ ماهه پیش آمده است. وعده‌ای که اگر ظرف چهار ماه (تا دی کاه ۱۴۰۲) عملیاتی نشود، پای مدیران مرتبط در سازمان را به اتهام ترک فعل و اهمال، به دادگاه باز می‌کند.

شعار سال: پانزده ماه پیش بود که (تیر ۱۴۰۱) محمدحسین مصحفی معاون دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی سازمان هواپیمایی کشوری مدعی گردید که کارت‌های پرواز فارسی سازی می‌شود. نسرین پرویزی معاون فرهنگستان علوم و زبان فارسی می‌گوید که بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه مصوبه ۱۳۷۵، مکاتبی با سازمان هواپیمایی کشوری داشتند و پاسخ روشنی دریافت ننمودند.

پانزده ماه از وعده فارسی سازی کارت‌های پرواز گذشت، عمل یوخ + کی رو تعقیب قضایی کنیم؟
این در حالی است که بر اساس تبصره ماده ۱۴ قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، اصطلاحات و عناوین بیگانه، در صورت ضرورت استفاده از عبارت غیرفارسی، می‌بایست حداقل باید ۷۰ درصد متن فارسی باشد. یاسر احمدوند معاون وزیر ارشاد و دبیر شورای پاسداشت زبان فارسی مدعی شدند که موضوع کم توجهی به فارسی سازی کارت‌های پرواز طی نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور و معاون حقوقی نهاد ریاست جمهوری اعلام شد.

در سازمان بازرسی کل کشور، مهدی خنجری بازرس کل سازمان بازرسی کل کشور مدعی شده است که بر اساس صورت جلسه مشترک با سازمان هواپیمای کشوری، مقرر شده است که ظرف چهار ماه این مشکل حل شود. اگر هم انجام نشود با اتهام ترک فعل، مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت. امید جلوداریان، خبرنگار صداسیما هم وعده داده که چهار ماه دیگر، مجددا موضوع را پیگیری خواهد کرد.

تعداد بازدید : 3

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین