پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۱
سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: صدور گذرنامه زیارتی با یک هشتم قیمت یعنی ۵۰ هزار تومان و در کمترین زمان ممکن برای ایام محرم و صفر در دستور کار پلیس قرار گرفت و طی سه تا پنج روز کاری صادر می‌شود.

شعارسال: سردار سیدسعید منتظرالمهدی افزود: با رایزنی و مذاکرات به عمل آمده فیمابین وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق و تفاهم صورت گرفته با پلیس مقرر گردید، گذرنامه زیارتی برای متقاضیان عتبات عالیات صادر شود.

صدور گذرنامه زیارتی اربعین 1402 با ۵۰ هزار تومان و پنج روزه

وی ادامه داد: اعتبار این گذرنامه ها‌ی زیارتی، مانند دیگر گذرنامه‌ها پنج سال بوده و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است، هر چند که رایزنی‌های لازم با طرفِ عراقی، برای استفاده در سایر ایامِ سال نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته سخنگوی فراجا، هزینه صدور گذرنامه حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده است که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزانتر و حدود یک هشتم قیمت است. این گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل بین سه تا پنج روز کاری به دست افراد متقاضی درب منزل خواهدرسید؛ فرایند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفا از طریق اپلیکیشن پلیس من انجام می‌شود و برای آن دسته از افرادی که امکان استفاده از اپلیکیشن برایشان دشوار است می‌توانند با مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰) در سراسر کشور درخواست خودشان را ثبت و ارسال کنند.

وی تاکید کرد: اتباع خارجی مقیم ایران باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آن‌ها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد؛ در این خصوص نیز مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است. پلیس ازبهمن ماه سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هزار گذرنامه برای متقاضیانی که در سال‌های گذشته برگه تردد زیارتی دریافت و موفق نشده بودند گذرنامه دریافت کنند گذرنامه بین المللی صادر و به درب منزل آن‌ها ارسال نموده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 26تیر1402، کدخبر: 85172735، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین