پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۹۰۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
این روز‌ها صحبت درباره واردات گوشت از کنیا به شدت داغ شده است. اما گوشت در کنیا کیلویی چند است؟ هرچند معتقدیم که مهم قیمت گوشت در کنیا نبوده و آنچه در ایران اهمیت دارد این است که چه کسی قرار است در این جریان دلالی کند؟ فقط یک کلام، تف به شرف بعضی‌ها.

شعار سال: قیمت گوشت در نایروبی کنیا کیلویی بین ۲۷۷ الی ۵۵۵ شیلینگ است. اگر هر شیلینگ کنیا را ۳۴۰ تومان حساب کنیم قیمت گوشت در کنیا به پول ایران کیلویی حدود ۹۴ الی ۱۸۸ هزار تومان خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که گوشت وارد شده از کنیا با چه قیمتی به ایران می‌رسد. در سفر رییس جمهوری به کنیا، توافق نهایی برای تهاتر نیسان و تامین کنندگان گوشت قرمز کنیایی به عقد رسید و تصمیم گرفته شد که گوشت ارزان کنیایی به ایران وارد شود.

گوشت کنیایی کیلویی چند؟ + کی جیب دلال وابسته و پورسانت بگیر‌ها را پر کند؟
سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت که گوشت قرمز به عنوان یکی از مهمترین مواد غذایی در سفره ایرانیان شناخته شده و دارای ارزش غذایی بالایی است. با این حال، به دلیل نیاز مصرف کنندگان، همواره کشور به سمت واردات گوشت قرمز رفته و در ۱۰ سال گذشته، میانگین ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است.

شاهپور علایی مقدم افزود که اهمیت گوشت دام در سبد غذایی مردم و مواد مغذی و معدنی موجود در آن، نیاز به واردات گوشت را برای تأمین نیاز افراد مشخص می‌کند.

وی با اشاره به سفر رییس جمهوری به کنیا و تبادل نیسان آبی با گوشت قرمز و امضای تفاهم‌نامه همکاری در بخش کشاورزی، بیان کرد که در دیدار با تجار و بازرگانان کنیایی با رییس جمهور، قرارداد‌هایی برای فروش نیسان زامیاد ایرانی به کنیا و واردات گوشت قرمز به ایران امضا شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۴۰۲، کدخبر:۱۷۹۰۴۵۵، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین