پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در یکسال اخیر موجب شده دولت برای تنظیم بازار و افزایش دسترسی کم‌درآمدها، میزان واردات گوشت قرمز را افزایش دهد، به‌طوریکه در ۱۰ ماهه امسال ۹۲ هزار تن گوشت به ارزش ۴۹۴ میلیون دلار وارد کشور شده که بلحاظ وزنی نسبت به سال قبل، رشد ۱۳۷ درصدی و بلحاظ ارزش نیز رشد ۱۹۲ درصدی داشته است. نکته جالب توجه اینجاست که برخی به غلط خشکسالی را عاملی برای ذبح دام‌های مولد می‌دانند غافل از اینکه، بی تدبیری مدیریتی دوره‌های وزارت خاوازی و ساداتی نژاد و ایجاد بحران در نهاده‌های دامی، مهمترین عامل این وضعیت شوم کشور است. آقایانی که هر کجای دنیا بود، باید درازکش حقوقی می‌شدند، گویا راست راست در حال قدم زدن هستند. اف بر ضعف سیستم نظارتی کشور و شرایط سازمان بازرسی کل کشور. دیگر نکته قابل تاکید در واردات گوشت، ناپز بودن گوشت‌های وارداتی است. معنای این سخن این است که بجای گوسفند نر و جوان، میش‌های پیر، ذبح و ارسال می‌شود. موضوعی که بنا بر برخی اخبار غیر رسمی دریافتی، دولت تصمیم گرفته تا وجود ۲۰ درصد دام پیر ذبح شده را پذیرا باشد؟! در واقع، کشور پول دام جوان را پرداخت می‌کند و دام پیر نصف قیمت را به قیمت دام جوان، خریداری می‌کند؟!

شعارسال: افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در یکسال اخیر موجب شده دولت برای تنظیم بازار و افزایش دسترسی کم‌درآمدها، میزان واردات گوشت قرمز را افزایش دهد، به‌طوریکه در ۱۰ ماهه امسال ۹۲ هزار تن گوشت به ارزش ۴۹۴ میلیون دلار وارد کشور شده که بلحاظ وزنی رشد ۱۳۷ درصدی و بلحاظ ارزش نیز رشد ۱۹۲ درصدی داشته است.

واردات ۹۲ هزار تنی گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲، رکورد ۱۴۹ هزار تنی سال ۱۳۸۹ دست دولت روحانی است

داده‌های وزارت جهادکشاورزی و گمرک نشان می‌دهد بالاترین مقدار واردات گوشت قرمز در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ مربوط به ۱۰ماهه سال ۱۳۹۸ با ۱۴۹ هزار تن، سال ۱۳۹۷ با ۱۲۶ هزار تن و سال ۱۳۹۶ با ۱۲۱ هزار تن بوده است.

قابل ذکر است در دو سال گذشته با تشدید خشکسالی در کشور، بخشی از دام مولد وارد چرخه کشتار شد که این موضوع منجر به کاهش عرضه در سال جاری و افزایش قیمت گوشت شد، اتفاقی که دولت را مجبور کرد برای تعادل‌بخشی به بازار، واردات را افزایش دهد.

واردات ۹۲ هزار تنی گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲، رکورد ۱۴۹ هزار تنی سال ۱۳۸۹ دست دولت روحانی است

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 14اسفند1402، کدخبر: 2154470، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
واردات برای بعضی ها نون دونیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین