پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۹۱۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
وزارت صمت در نامه‌ای اعلام کرد که انواع گوشت تازه یا سردکرده به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) منتقل شدند. تالار اول نیما شامل کالا‌های اساسی، دارو و مواد غذایی و ... هستند که بر اساس نرخ ۲۸،۵۰۰ تومان ارز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. در تالار دوم کالا‌های غیر اساسی و در واقع مورد نیاز تولید کنندگان صنایع و ... است که تأمین ارز آن‌ها بر اساس فروش حاصل از صادرات است.

شعار سال: وزارت صمت در نامه‌ای اعلام کرد؛ انواع گوشت تازه یا سردکرده به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم) منتقل شدند.

حذف دلار نیمایی از واردات گوشت قرمز+ آیا باید منتظر شوک قیمتی گوشت قرمز بود؟!
 در نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دفتر داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی آمده است: واردات انواع گوشت قرمز با کد‌های تعرفه ٠٢٠٤٣٠٠٠، ٠٢٠٤٤١٠٠، ٠٢٠٤٤٢٠٠، ٠٢٠٤٤٣٠٠، ۰۲۰۲۱۰۱۰، ۰۲۰۲۱۰۹۰، ۰۲۰۲۲۰۱۰، ۰۲۰۲۲۰۲۰، ۰۲۰۲۲۰۳۰، ۰۲۰۲۲۰۹۰، ۰۲۰۲۳۰۱۰، ۰۲۰۲۳۰۲۰، ۰۲۰۲۳۰۳۰ و ۰۲۰۲۳۰۹۰ از گروه کالایی ٢١ (ارز از محل تالار اول) خارج و به گروه کالایی ٢٢ (ارز از محل تالار دوم) تغییر کرد.

در تالار اول نیما شامل کالا‌های اساسی، دارو و مواد غذایی و ... هستند که بر اساس نرخ ۲۸،۵۰۰ تومان ارز به آن‌ها تعلق می‌گیرد. در تالار دوم نیز کالا‌های غیر اساسی و در واقع مورد نیاز تولید کنندگان صنایع و ... است که تأمین ارز آن‌ها بر اساس فروش حاصل از صادرات است.

 

*ماجرای حذف ارز گوشت وارداتی

یک منبع آگاه در وزارت جهاد کشا ورزی به خبرنگار فارس گفت: قبلا وزارت جهاد نامه‌ای را به سازمان توسعه تجارت برای تغییر نرخ ارز گوشت منجمد و گاومیش برای استفاده در بخش صنعت درخواست کرده بود و آن‌ها هم موافقت کردند، ولی هیچوقت قرار نشده بود تغییر نرخ ارز در بخش گوشت مصرفی خانوار باشد.

وی ادامه داد: برخی وارد کنندگان برای بهره برداری از این مسئله به نفع خودشان، تغییر حذف ارز نیمایی ۲۸۵۰۰ تومانی گوشت وارداتی را مطرح کردند که اصلا چنین نبوده است.

مدیرکل دفتر صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت، طی نامه‌ای به دفتر فناوری این سازمان اعلام کرده که پیرو نامه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر محل ارز واردات انواع گوشت قرمز با کد‌های تعرفه ۰۲۰۴۳۰۰۰، ۰۲۰۴۴۱۰۰، ۰۲۰۴۴۲۰۰ و ۰۲۰۴۴۳۰۰ از گروه کالایی ۲۱ (ارز از محل تالار اول) به گروه کالایی ۲۲ (ارز از محل تالار دوم)، اقدامات لازم انجام شود.


حذف دلار نیمایی از واردات گوشت قرمز+ آیا باید منتظر شوک قیمتی گوشت قرمز بود؟!

 

پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی گوشت قرمز منتشر شده است، امروز گفت: این اخبار تکذیب می‌شود و هیچ گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وارداتی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: دولت منابع بسیار خوبی از ارز ۲۸۵۰۰ تومانی را برای واردات گسترده گوشت، جهت تنظیم بازار اختصاص داده است و به‌طور هفتگی برنامۀ واردات گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم گوساله برای تنظیم بازار در حال انجام است.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: این تغییر گروه کالایی که در مکاتبات وزارت صمت صورت گرفته، مربوط به گوشت منجمدی است که در حوزه صنعت و غیر از مصارف خانوار مصرف می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۳۹۴۴۱۴۴، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین