پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۰۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
در نشست علنی امروز- دوشنبه دوم مرداد ماه- مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ۱۴۷ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از ۲۰۷ نماینده حاضر با استرداد این لایحه موافقت کردند.

شعار سال: در نشست علنی امروز- دوشنبه دوم مرداد ماه- مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با ۱۴۷ رای موافق، ۳۰ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از ۲۰۷ نماینده حاضر با استرداد این لایحه موافقت کردند.

«لایحه ایجاد مناطق آزاد سرخس- دوغارون و مازندران» مسترد شد/دولت سه لایحه جداگانه می‌دهد
سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در تشریح استرداد این لایحه بیان داشت: در دولت دوازدهم لایحه مناطق آزاد تجاری صنعتی دوغارون، سرخس و مازندران در قالب یک لایحه تقدیم مجلس دهم شد و بعد از رفت و برگشتی که بین مجلس و شورای نگهبان انجام شد، بررسی این لایحه به مجلس دهم نرسید و به مجلس یازدهم واگذار شد.

حسینی اظهار داشت:ابهاماتی در این لایحه وجود داشت که اطلاعات دقیق و شفاف نبود و در نهایت مقرر شد به جای یک لایحه، سه لایحه جداگانه تقدیم نمایندگان شود. خوشبختانه این کار انجام شد.

وی افزود:این لوایح در کمیسیون اقتصاد مجلس بررسی شد و اکنون آماده تقدیم به صحن است که مورد بررسی قرار گیرد، اما طبق آیین نامه مجلس و دولت باید لایحه قبلی استرداد شود.

وی تاکید کرد: ایجاد مناطق آزاد می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در رونق اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم در مناطق مرزی داشته باشند و در شرایط تحریم‌ها کارساز و مفید باشد.

حسینی تصریح کرد: برای حل این مشکل درخواست استرداد این لایحه را داریم که امیدواریم نمایندگان به این استرداد رای مثبت دهند.

دولت نامه استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی سرخس - دوغارون و مازندران را مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

این لایحه جلسه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود و در جلسه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نتیجه آن به شرح زیر اعلام شد:

با توجه به اینکه اطلاعات ارائه شده در خصوص مناطق آزاد تجاری صنعتی مذکور کافی و توجیه کننده نیست، موضوع روشن نبوده و دارای ابهام است از این رو ضروری است در راستای اجرای اصل نود و چهارم قانون اساسی و تطبیق مصوبات با موازین شرعی و قانون اساسی، اطلاعات لازم درباره هر یک از مناطق آزاد پیش‌بینی شده به صورت جداگانه همراه با مصوبه ارائه شود تا امکان اظهار نظر فراهم گردد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۱۷۹۲۱۱، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین