پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
سرپرست معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان گفت: طرح دریا‌بست در صیدگاه‌های خوزستان به منظور ایجاد شرایط مناسب برای بازسازی ذخایر آبزیان از فردا سه شنبه ۱۰ مرداد اجرا می‌شود.

شعار سال:  فلامرز مزارعی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به اینکه طرح دریابست در آستانه فصل صید میگو اجرا می‌شود و صیادان از رفتن به دریا منع می‌شوند افزود: شناور‌های صیادی از فردا تا زمان آزادی صید میگو اجازه تردد در صیدگاه‌های استان را ندارند و در این بازه زمانی مجوز صید صادر نخواهد شد.

وی اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم با اداره کل شیلات استان بوشهر نیز صورت گرفته که در این فاصله زمانی به شناور‌های صیادی این استان در صیدگاه‌های مشترک با استان خوزستان تردد و صیدی نداشته باشند.

اجرای طرح دریابست از فردا در صیدگاه‌های خوزستان آغاز می‌شود
طرح دریابست در دوره‌های کوتاه به منظور ایجاد فرصت برای تخم‌گذاری و صیانت از ذخایر آبزیان دریایی در طول سال در محدوده صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس اجرا می‌شود.

در سال‌های اخیر به علت صید بی‌رویه، آسیب‌های جدی به ذخایر آبزیان خلیج فارس وارد شده و بسیاری از گونه‌های با ارزش دریایی از جمله زبیدی و شوریده در معرض انقراض قطعی قرار گرفته‌اند.

سنگینی ناوگان صید و صیادی، قاچاق صید، استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب صید همچون ترال، ورود شناور‌های بیگانه به محدوده صیدگاه‌های داخلی کشور، فعالیت شناور‌ها و قایق‌های صیادی فاقد پروانه و صید در زمان ممنوعیت از چالش‌های صید و صیادی در صیدگاه‌های خوزستان است.

سالانه حدود ۵۵ هزار تُن آبزیان دریایی در صیدگاه‌های خوزستان در شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود که حدود سه هزار و ۵۰۰ تُن آن میگوی دریایی است.

معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار در مناطق ساحلی خوزستان با صید و صیادی گره خورده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار:۹ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۹۶۶۳۰، mana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین