پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۱۲۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
حال خود اصطلاح تحریم از کثرت استعمال نابجا و توجیه گرانه آن توسط غالب مدیران اجرایی کشور، از خودش بهم می‌خورد. جمعی کم خاصیت که متاسفانه فاقد توان راهبری راهبردی بوده و عموما با رویکرد محفلی و ارتباطی به مسند قدرت رسیده و ماموریت اصلی بعضی از آن‌ها هم تامین منافع فردی و گروهی پشت پرده نشین است. داستان ادواری ما در چند دولت اخیر. ضعف نظارت و بازرسی، ضعف شایسته سالاری و مطالبه گری عمومی، بی غیرتی نسبت به منافع ملی و انقلابی، مجلس‌های دارای نمایندگان بعضا مسئله دار و... سبب شده که سومین مالک ذخایر گازی دنیا، هجدمین صادر کننده باشد. ان شاالله که نان بی غیرتی، سرطان جان مدیران کم خاصیت شود و نابود شدن ذره به ذره وجودشان را در جلوی چشمان مان نظاره گر باشیم. خائنین به خودشان و انقلاب و منافع ملی.

شعار سال: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) نشان می‌دهد تولیدکنندگان گاز طبیعی در سال میلادی گذشته ۱۴۰۷ میلیارد مترمکعب از این محصول استراتژیک را صادر کرده اند. صادرات گاز طبیعی جهان در این سال نسبت به سال قبل از آن ۲ درصد کاهش داشته است.

سومین مالک ذخایر گازی دنیا، هجدهمین صادر کننده گاز؟ پدر بی کفایتی بسوزه
بر اساس این گزارش ایران در سال میلادی گذشته جزو ۲۰ صادرکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان قرار داشته و ۱۸.۸ میلیارد مترمکعب از این محصول را صادر کرده است. صادرات گاز طبیعی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن ۲ درصد افزایش داشته است. ایران در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱۸.۴ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی صادر کرده بود.

آمار اوپک نشان می‌دهد ایران در رتبه ۱۸ جهان از نظر صادرات گاز طبیعی در سال ۲۰۲۲ قرار داشته است.

آمریکا به لطف جنگ اوکراین با صادرات ۱۹۵ میلیارد مترمکعب بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی جهان در این سال بوده است. تا پیش از جنگ اوکراین، روسیه بزرگترین صادرکننده گاز جهان بود، اما در سال ۲۰۲۲ صادرات گاز روسیه ۲۴ درصد کاهش یافت و به ۱۸۴ میلیارد مترمکعب رسید. روسیه با این رقم به جایگاه دومین صادرکننده گاز طبیعی در جهان نزول پیدا کرد.

قطر با صادرات ۱۳۴ میلیارد مترمکعبی سومین صادرکننده بزرگ گاز در جهان بوده و نروژ با ۱۱۸ میلیارد مترمکعب در رتبه چهارم و استرالیا با ۱۰۷ میلیارد مترمکعب در رتبه پنجم از این نظر قرار گرفته اند.

سومین مالک ذخایر گازی دنیا، هجدهمین صادر کننده گاز؟ پدر بی کفایتی بسوزه

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۹۳۹۳۴۸، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین