پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
حرم مطهر شاهچراغ (ع) غروب امروز(یکشنبه) حوالی ساعت ۱۹ بار دیگر مورد حمله تروریستی یک تکفیری قرار گرفت، هشت نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح و مصدوم شدند و یک خادم ۶۹ سال این آستان مقدس هم به شهادت رسید.

شعار سال: حرم مطهر شاهچراغ (ع) غروب امروز(یکشنبه) حوالی ساعت ۱۹ بار دیگر مورد حمله تروریستی یک تکفیری قرار گرفت، هشت نفر بر اثر اصابت گلوله مجروح و مصدوم شدند و یک خادم ۶۹ سال این آستان مقدس هم به شهادت رسید.

جزئیات حمله تروریستی ۲۲ مرداد به حرم مطهر شاهچراغ (ع)
 این تکفیری جنایتکار با سلاح گرم از باب المهدی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) وارد شد و بلافاصله شروع به تیر اندازی به سمت گیت پلیس، زائران و خدام این آستان مقدس کرد.

این تروریست، اما با آمادگی پلیس مواجه شد و به گفته اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس با ورود به موقع ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

عامل حمله تروریستی که هشت خشاب پر همراه خود داشته پس از مواجه شدن با واکنش سریع نیرو‌های امنیتی موفق به اقدامی موثر نشد و چند گلوله بی هدف به سمت اتاقک نگهبانی و زائران و خادمان شلیک کرد.

جزئیات حمله تروریستی ۲۲ مرداد به حرم مطهر شاهچراغ (ع)


به گفته قزل سفلی این تکفیری در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارد.

مجروحان و مصدومان این حادثه تروریستی شامل ۲ زن و ۶ مرد به بیمارستان‌های نمازی، شهید رجایی و مسلمین شیراز منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

تعداد بازدید : 15


ساعتی بعد معاون استاندار فارس اسامی و مشخصات شهید و مصدومان و مجروحان این حمله تروریستی را اعلام کرد که بر اساس آن شهادت خادم شاهچراغ (ع) غلامعباس عباسی ۶۹ ساله که از ناحیه قفسه سینه تیر خورده بود تایید شد.

علی کاظمی کرمعلی ۶۲ ساله مجروح و زهرا جاوید ۲۳ ساله بیهوش و سکته کرد که به بیمارستان مسلمین شیراز منتقل شدند، محمدحسین مقدس ۲۵ ساله نیز براثر آسیب به کمر و قفسه سینه مصدوم، عیسی قدرتی ۴۱ ساله براثر اصابت تیر به پای چپ، محمد جهانگیری ۲۹ ساله براثر اصابت تیر به قفسه سینه، امین زارع ۲۳ ساله بر اثر اصابت تیر به صورت و مریم دادی ۵۹ ساله براثر اصابت تیر به قفسه سینه مجروح و به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند.

اسماعیل مقدس ۳۹ ساله نیز در این حادثه از ناحیه کتف راست مجروح و به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ویدئویی آخرین وضعیت این مجروحان را تشریح کرد.

به دنبال این حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ به سرعت تحت کنترل درآمد، پاکسازی و ایمن سازی شد و چنانکه مدیر روابط عمومی آستان مقدس شاهچراغ (ع) به ایرنا گفت: این حرم برای برپایی نماز صبح فردا مهیا می‌شود.

مسئولان این آستان مقدس اعلام کردند که اکنون وضعیت حرم مطهر عادی است و مشکل خاصی وجود ندارد.

خیابان‌های منتهی به حرم مقدس نیز برای ایجاد امنیت بسته شده و مفازه‌ها و بازار‌های پیرامون حرم نیز بسیار زوذتر از ذیگر شب‌ها و بلافاصله پس از این حمله تروریستی تعطیل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت آستان مقدس احمدبن موسی (ع) نیز در گفتگو با ایرنا این اقدام را یک اقدام تروریستی ناموفق خواند و گفت: این حرکتی کور بود که عاملان آن می‌خواستند برای گرفتن انتقام انجام دهند و البته از نظر ما یک حرکت ناکام تروریستی محسوب می‌شود.

تعداد بازدید : 11


او یادآور شد: بعد از اینکه ۲ نفر از عناصر تروریستی حمله سال گذشته اعدام شدند، تهدید کردند که انتقام می‌گیریم.

کلانتری اظهار کرد: این‌ها نمی‌توانند ببیند که یک مرکز دینی این گونه مورد توجه قرار دارد و انشاءالله خداوند عنایت کند نور اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز روشن‌تر شود.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ گفت: این بارگاه منور یک مرکز معنوی دینی ویژه و مورد توجه عموم مومنان است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت در ایران اسلامی محسوب می‌شود.

به دنبال این حادثه، رئیس جمهور با تسلیت این حادثه از وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و قضایی خواست با سرعت و دقت، دست‌های آشکار و پنهان این جنایت شقاوت‌آمیز را شناسایی و به سر پنجه عدالت بسپارند تا به مجازات جنایات ننگین خود برسند.

دادستان کل کشور هم در پیامی ضمن محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، دستور رسیدگی ویژه به پرونده و برخورد قاطع با عامل یا عاملان این جنایت را صادر کرد.

تعداد بازدید : 12

 حرم شاهچراغ (ع) روز چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ نیز مورد حمله تروریستی داعش قرار گرفت که در نتیجه آن ۱۳ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر زخمی شدند. عاملان این اقدام تروریستی یک ماه گذشته اعدام شدند.

تعداد بازدید : 10

جزئیات حمله تروریستی ۲۲ مرداد به حرم مطهر شاهچراغ (ع)

اولین تصویر از فرد تروریست

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما در خصوص این حادثه گفت: هنوز به محل حادثه نرسیده‌ام، اما بر اساس اخبار اولیه که تایید نشده است در جریان این حادثه یک نفر شهید و ۴ تا ۵ نفر زخمی شده‌اند.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ: دو تروریست که قصد داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند با نیرو‌های حفاظت از حرم درگیر می‌شوند و دست به شیلک کور می‌زنند. بر اساس اطلاعاتی که نیرو‌های امنیتی داده‌اند یکی از ترویست‌ها در صحنه دستگیر شده است و فرد دیگر متواری شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۱۹۸۰۶۲، www.irna.ir/ و سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین