پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۳۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
محمد علیمهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از موافقت سران قوا برای تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر) با مدیریت استاندار تهران پس از 11 سال خبر داد. لاستیک البرز در ابتدا نشات گرفته از شرکت بی. اف. گودریچ بود که در سال 1355 به کیان تایر تغییر نام داد. بعد از انقلاب با مصادره صنایع ، تحت اختیار سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و در سال 1375 ، بخشی از سهام آن به بخش خصوصی واگذار شد.در سال 1380 به شرکت لاستیک البرز تغییر نام داد و در سال 1382 به بخش خصوصی ناکارامد واگذار شد و این واگذاری،آغازی بود بر مشکلات شرکت. در سال 1387 بازپس گرفته شد و به هیات حمایت از صنایع واگذار شد. به مدت 11 سال شرکت در وضعیتی بسیار بد قرار داشت و در آذر 1399 حکم ورشکستگی آن صادر شد. کیان تایر یکی از چهار شرکت بزرگ لاستیک سازی کشور در کنار شرکت‌های لاستیک خوزستان ، دنا و یزد تایر، محسوب می شود.

شعارسال: محمد علیمهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره وضعیت کیان تایر اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به شهرستان اسلامشهر بر تعیین وضعیت کارخانه کیان تایر تاکید شد.

پس از ۱۱ سال تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز یا کیان تایر

وی افزود: با توجه به ورشکستگی این کارخانه و قیمت بالا، تمایلی برای خرید وجود نداشت و باید به شکل اقساطی به فروش می‌رسید که طبق قانون چنین امکانی فراهم نبود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به پیگیری‌های مستمر عنوان کرد: در نود و سومین نشست شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به ریاست آیت الله رئیسی و با موافقت سران قوا به هیئت تصفیه امور ورشکستگی اجازه داده شد که با مسئولیت استاندار تهران نسبت به تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر) اقدام شود. با این اقدام، وضعیت این کارخانه بعد از ۱۱ سال تعیین تکلیف می‌شود و می‌تواند نقش موثری در تولید داخلی داشته و نیاز کشور به تولید لاستیک سنگین را مرتفع و مانع واردات این کالا شود.

آیت الله رئیسی در سفری که آذر ماه ۱۴۰۱ به شهرستان اسلامشهر داشت در جمع کارگران کیان تایر گفته بود به هیچ عنوان چرخ تولید در این کارخانه نباید کُند یا متوقف شود. در سال ۱۳۵۴ شرکت بی. اف. گودریچ با واگذاری سهام به صورت خصوصی در آمد و نام آن در دیماه ۱۳۵۵ به شرکت تولیدی کیان تایر تغییر پیدا کرد. پس از انقلاب اسلامی کارخانه تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و به فعالیت تولیدی خود ادامه داد. در سال ۱۳۷۵ با توجه به صلاحدید مسئولین کشور بخشی از سهام به بخش خصوصی واگذار شد و با تغییرات اساسی و تکنولوژی مدرن و تغییر قالب‌های تایر، سهامداران وقت نام شرکت را در مهر ماه۱۳۸۰ به لاستیک البرز تغییر دادند. در ادامه تغییرات ، در سال ۱۳۸۲ ، شرکت از سوی دولت به بخش خصوصی واگذار شد، اما به دلیل نحوه عملکرد کارفرمای خصوصی از همان ابتدای واگذاری با مشکلات جدی مواجه گردید که در نهایت در سال ۸۷ از سوی وزارت صنایع وقت مسئولیت اداره کارخانه از کارفرمای جدید سلب و به هیات حمایت از صنایع واگذار شد.

بعد از آن به دلیل بروز مشکلاتی کارخانه به مدت ۱۰ ماه تعطیل شد که محسن هاشمی مدیر عامل وقت کیان تایر در خرداد ۱۳۸۸ در گفتگو با رسانه‌ها بیان کرد: کارخانه کیان تایر به دلیل مشکلات اقتصادی به مدت ده ماه تعطیل شده بود که امروز به همت وزارت صنایع و معادن مجدد راه‌اندازی شد. آذر ماه ۹۹ بود که حکم ورشکستگی کارخانه صادر و کارخانه زیر نظر هیات ورشکستگی قوه قضاییه قرار گرفت و تا الان هم به همین شکل مدیریت شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار: 26مرداد1402، کدخبر: 507298، purson.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: کارخانه لاستیک البرز ، تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز ، کیان تایر ، محمد علیمهری ، وضعیت کارخانه کیان تایر ، ورشکستگی کارخانه کیان تایر ، ورشکستگی کارخانه ها ، احیای واحدهای تولیدی راکد ، احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل ، تعطیلی کارخانه ها ، محمد علیمهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران ، کیان تایر یا لاستیک البرز ، کیان تایر در اسلامشهر ، ورشکستگی کیان تایر ، احیای کارخانه کیان تایر ، تعیین تکلیف کارخانه کیان تایر ، تاریخچه کیان تایر ، لاستیک البرز از کیان تایر تا شرکت بی. اف. گودریچ ، شرکت بی. اف. گودریچ ، حکم ورشکستگی کیان تایر یا لاستیک البرز ، واگذاری کیان تایر به بخش خصوصی ، تغییر نام از کیان تایر به لاستیک البرز ، مشکلات کارخانه لاستیک البرز ، اعتراض کارگران لاستیک البرز ، شرکت های اصلی لاستیک سازی کشور ، چهار شرکت اصلی لاستیک سازی کشور ، شرکت‌های لاستیک البرز لاستیک خوزستان لاستیک دنا و یزد تایر ، آغاز فعالیت کارخانه کیان تایر در خرداد ماه ۱۳۳۷ به مدیریت عاملی آقای ویلی باروک ، غلامرضا بزرگ پناه ، میثم دونیا دوست ، علی رهنمون ، امیرحسین قاسمی تهرانی ، رضا دلاور رفیعی ، حمزه اقاگلی ، عبدالله کاهه ، محمدرضا سطوتی ، علی اصغر اله یاری ، مهرداد شفیعی کیان تایر ، بدهی های کیان تایر ، از ظهور تا سقوط کیان تایر ، سرپرست هیات اجرایی شرکت کیان تایر ، ریشه مشکلات کیان تایر ، کارگران کیان تایر ، 600 کارگر کیان تایر ، کیان تایر تعطیل شد
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
0
تنها دلیلش اینه که یه مشت گاگول ممکلت و گرفتن دستشون... هیچ چیزی که تولید نکردن هیچ اون چیزایی رو هم که از قبل براشون گذاشته بودند یا مصادره کردند رو هم به فنا دادن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
0
0
تاریخچه کیان تایر جالب بود و پند آموز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین