پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت، طی ۲ سال گذشته از عمر دولت سیزدهم ۷ بار ماهواره‌های علمی ـ تحقیقاتی را به فضا پرتاب کرده و در مدار زمین قرار داده‌ایم و برنامه ما چند پرتاب دیگر به مدار ۶۰۰ کیلومتری زمین است.

شعارسال: عیسی زارع‌پور شامگاه روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و استاندار استان قزوین، برگزار شد، از دسترسی ۳.۵ میلیون خانوار ایرانی به بستر فیبر نوری خبر داد و اظهار داشت تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوار‌ها و کل کسب‌وکار‌ها به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری اتصال می‌یابند. وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار ما فاقد اینترنت پرسرعت هستند، گفت: برنامه این است که تا پایان امسال همه این ۲۵۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت و فیبر نوری متصل و مجهز شوند. در ضمن در دولت سیزدهم ۵۸۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت اتصال پیدا کردند. زارع‌پور درباره توسعه اینترنت ملی و شبکه ملی اطلاعات هم بیان کرد: سرعت، کیفیت و برخورداری از محتوای بومی جذاب رویکرد ما برای توسعه شبکه ملی اطلاعات است و طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته باید میزان پیشرفت اینترنت ملی به ۷۵ درصد برسد.

برنامه ریزی و اقدام برای چند پرتاب ماهواره به مدار ۶۰۰ کیلومتری زمین توسط متخصصان ایرانی

زارع‌پور با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در شورای عالی فضایی تصریح کرد: با احیای مجدد این شورا و فعالیت‌های صورت‌گرفته طی ۲ سال گذشته از عمر دولت سیزدهم ۷ بار ماهواره‌های علمی ـ تحقیقاتی را به فضا پرتاب کرده و در مدار زمین قرار داده‌ایم که این ماهواره اقدام به تهیه تصاویر و عکس‌های رنگی از همه سطح کره زمین کرده و برنامه ما چند پرتاب دیگر به مدار ۶۰۰ کیلومتری زمین است.

برنامه ریزی و اقدام برای چند پرتاب ماهواره به مدار ۶۰۰ کیلومتری زمین توسط متخصصان ایرانی

رصد اراضی ملی، منابع طبیعی و زمین‌های زراعی برای پیشگیری از تغییرکاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز از طریق ماهواره خیام یکی از فواید مهم پرتاب ماهواره به فضاست و ماهواره‌ها می‌تواند پیشران توسعه پنجره ملی زمین و مقابله با زمین‌خواری، کوه‌خواری و جنگل‌خواری باشند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از تسنیم. تاریخ انتشار هفتم شهریور ۱۴۰۲. کد خبر: ۲۹۴۹۲۲۲. www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین