پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۵۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
چند روزی است که حفاظت اطلاعات وزارت دفاع از کشف خرابکاری در کانکتور ( اتصال دهنده) مورد نیاز برای موشک های بالستیک ایرانی دارای برد بالای ۲۰۰۰ کیلومتری می گوید. سوال اینجاست که آیا با نوعی شو و تبلیغات امنیتی- نظامی با مصرف داخلی مواجه هستیم یا رویکردهای تثبیت اقتدار منطقه ای برای جمهوری اسلامی ایران؟

شعارسال: بر طبق پروتکل‌های حفاظتی- امنیتی، کلیه پیمانکاران و فرآیند‌های پیمانکاری، مواد اولیه وارداتی، فناوری‌های نظامی و حساس وارداتی (از جزیی کوچک یا قطعه محصول اصلی گرفته تا کل فناوری و محصول نهایی وارداتی)، تحت رصد و راستی آزمایی مکرر قرار گرفته و کشف چنین خرابکاری‌هایی بعنوان بدیهیات امنیتی- نظامی محسوب می‌شود.

افشای خرابکاری در صنایع موشکی از شوی امنیتی- دفاعی با مصرف داخلی تا ثبیت اقتدار منطقه ای

همانند این نوع خرابکاری را در سانتریفیوژ‌های نسل جدید هم تجربه کرده بودیم. شایعات مربوط به انفجار در برخی تاسیسات دفاعی در گذشته هم از همین جنس نفوذ‌های متداول بوده است. سوال اینجاست که چرا جمهوری اسلامی، اقدام به پخش و تمرکز ویژه روی این خبر کرده است؟ اگر هشدار به طرف اسرائیلی مدنظر باشد که رابطین و جاسوسان مخفی دو طرف، این کشف را مسلما از قبل گزارش کرده و چنانچه فاقد چنین توانی باشند، مصرف و فایده امنیتی نخواهند داشت. چنانچه این پیش فرض درست باشد، باز باید سوال را تکرار کنیم که چرا جمهوری اسلامی ایران، اقدام به انتشار وسیع خبر کشف نفوذ و خرابکاری از طریق قطعات وارداتی مورد استفاده در موشک و پهپاد کرده است؟

تعداد بازدید : 5


بنظر می‌رسد که انتشار وسیع این خبر و تمرکز خاص رسانه‌ای روی ان، مصرف داخلی نداشته و کاربردی هم برای آگاه سازی اسرائیلی‌ها ندارد. بنظر می‌رسد که این افشای نظامی- امنیتی، برای آگاه سازی سرویس‌های نظامی و امنیتی سایر کشور‌های منطقه و خنثی سازی جریان تبلیغاتی و تضعیف کننده جمهوری اسلامی ایران توسط اسرائیل نزد سایر کشور‌های منطقه بوده است. مقابله با برنامه ضد ایرانی که ادعا می‌کرد، توان موشکی ایران، نمایشی بوده و اسرائیل اقدامات مربوط به خنثی سازی آن را، انجام داده است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین