پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۷۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
پیرو انتشار خبری با عنوان " پرداخت حقوق میلیاردی در شرکت ملی گاز + به این نوع تبعیض‌های ناشایست خاتمه دهید، آقایان نماینده خوش غیرت با شما هستیم"، به تاریخ پنجم شهریور ۱۴۰۲ به شماره ۳۹۱۴۴۸ در پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، شرکت ملی گاز ایران اقدام به تهیه جوابیه‌ای در تاریخ ششم شهریور ۱۴۰۲ نمود (جوابیه در ظهر روز چهارشنبه هشتم شهریور، برای این پایگاه خبری ارسال شده است) که حسب قوانین فعالیت رسانه ای ، در ادامه متن منعکس می گردد.پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ضمن تشکر از حساسیت های کارشناسی و مدیریتی شرکت ملی گاز ایران و پوزش از تاخیر یک هفته‌ای ایجاد شده در انعکاس خبر (بدلیل تمرکز پوشش خبری بر اخبار اربعین حسینی)، اقدام به انعکاس عین جوابیه و ارایه برخی توضیحات در ادامه متن نموده است.امید است که ارسال و انعکاس این جوابیه فتح البابی برای ارتقا همکاری های مشترک با رویکرد تشریح توانمندی های شرکت ملی گاز و پاسخ به سوالات تخصصی مطرح ،جهت تنویر افکار عمومی باشد.

شعار سال : به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، روز یکشنبه ۵ شهریور ماه در پی انتشار گزارشی از سوی پایگاه خبری شعارسال با عنوان «گرفتن حقوق میلیاردی از جیب مردم و بیت المال؟ پرداخت حقوق میلیاردی در شرکت ملی گاز+به این نوع تبعیض‌های ناشایست خاتمه دهید، آقایان نماینده خوش غیرت با شما هستیم» محتوای تولید شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط با این حوزه را تحت تاثیر اطلاعات اشتباه مندرج در گزارش مذکور قرار داد به طوریکه به تبع آن پیوست‌های انتقادی و زنجیره‌ای این گزارش علیه شرکت ملی گاز ایران طی هفته دولت در فضای رسانه‌ای کشور انتشار یافت که حدود ۸۰ روز پیش‌تر از انتشار این مطلب؛ شرکت ملی گاز ایران در تاریخ ۱۷ خرداد سال جاری، در پاسخ به ابهامی در شبکه‌های اجتماعی درباره سرانه هزینه پرسنل این شرکت؛ پاسخ شفاف و کارشناسی را با عنوان «تکذیبیه شرکت ملی گاز ایران در پی انتشار یک خبر در شبکه‌های اجتماعی» منتشر کرده بود که با توجه به تکرار این اشتباه در گزارش مذکور، توضیحاتی که قبلا در سایت شرکت در این خصوص منتشر شده بود، مجدداً در این جوابیه به استحضار مردم شریف می‌رساند:

جوابیه شرکت ملی گاز

در مطالب منتشر شده به هزینه اعلام شده به مبلغ ۹.۱۲۳ میلیون ریال (۹۱۲ میلیون تومان) تحت عنوان هزینه پرسنلی طی سال ۱۴۰۰ اشاره شده و به ناگاه این اتهامات به شرکت ملی گاز ایران وارد شده است که این شرکت بیشترین سرانه هزینه پرسنلی را در بین شرکت‌های دولتی داشته است. ضمن تکذیب خبر و تحلیل اشتباه رخ داده که ناشی از عدم درک صحیح اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی این شرکت است، تأکید می‌شود، که هزینه پرسنلی مورد اشاره به هیچ عنوان نشان دهنده مبالغ پرداختی مستقیم و یا غیر مستقیم به کارکنان و پرسنل شرکت ملی گاز ایران نیست، بلکه هزینه مذکور از مجموع هزینه‌های حقوق و دستمزد، هزینه‌های اداری و تشکیلاتی و هزینه‌های بازنشستگی قبل از موعد و پاداش سنوات کارکنان بدست آمده است و عمده مبالغ مزبور شامل هزینه‌های اداری و تشکیلاتی و بازنشستگی قبل از موعد است که هیچگونه ارتباطی با هزینه‌های پرسنل و کارکنان شاغل در این شرکت ندارد.
-جهت اطلاع افکار عمومی ذکر این نکته ضروری است که محاسبه سرانه حقوق و مزایای پرسنل از تقسیم مبلغ حقوق و دستمزد کارکنان بر تعداد پرسنل بدست می‌آید که سرانه محاسبه شده طی سال ۱۴۰۰، مبلغ ۳.۵۳۵ میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) است و در این صورت رتبه شرکت ملی گاز ایران در بین شرکت‌های مدنظر، رتبه دهم است.

تکرار اهمال یا بازی در زمین دشمن؟
تامین بیش از ۷۰ درصد از سبد انرژی کشور در بخش‌های مختلف اعم از خانگی- تجاری، نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و دیگر صنایع با گاز طبیعی، و حفظ پایدار جریان گاز در کشور، وظیفه خطیری است که انجام موفق آن در دهه‌های اخیر مرهون تلاش شبانه روزی و جهادی همکاران شرکت ملی گاز ایران در همه بخش‌ها به ویژه بخش‌های عملیاتی و تاسیساتی است که علاوه بر کار در شرایط سخت جغرافیایی، با احتمال وقوع حوادث جبران ناپذیری در محل کار دست و پنجه نرم می‌کنند. در این بین انتشار برخی مطالب نادرست از سوی رسانه‌های رسمی کشور بدون در نظر گرفتن جوانب و عواقب منفی آن بر فضای کلی جامعه بیش از همه خوراک خوبی برای دشمنان این مرز و بوم خواهدبود. در پایان روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران از رسانه‌های محترم تقاضا دارد ضمن توجه به اولویت‌های اصلی در ایفای حقوق و صیانت از انفال و بیت‌المال، از طرح موضوعات غیردقیق و غیرتخصصی که منطبق با واقعیت نیست و موجب تشویش افکار عمومی و تضعیف روحیه خدمت گذاران ملت است، خودداری نمایند. ضمن اینکه شرکت ملی گاز ایران حق خود را در پیگیری قانونی و قضایی در خصوص اخبار کذب و اتهامات بدون پشتوانه نظیر پرداخت حقوق میلیاردی که در آن رسانه منتشر شده است را محفوظ می‌داند.

روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران

 

توضیحات تکمیلی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برای بهره برداری بیشتر از خبر و تنویر افکار عمومی:

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، ضمن تشکر از روابط عمومی محترم شرکت ملی گاز ایران بدلیل حساسیت خوب به اصل تنویر افکار عمومی و ممانعت از سو برداشت های احتمالی، موارد زیر را به استخضار عزیزان شرکت ملی گاز و ملت شریف ایران می رساند:

*** پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با بالغ بر 200 هزار بازدید روزانه از اخبار انعکاسی خود، پایگاهی توسعه گرا، مستقل و مستندنویس (تنها پایگاهی خبری کشور که رفرنس دهی کامل از اخبار دارد) و غیرمتمایل به انعکاس اخبار زرد بوده و بدلیل توانمندی های خاص حرفه ای و حقوقی و برخی تقابل های ایجاد شده مستقیم با رسانه های بیگانه مطرح ، از حریم و چارچوب فعالیتی مشخص برخوردار است و ضمن رصد مستمر فضای رسانه ای و مجازی کشور با فناوری های در اختیار ، اجازه سو استفاده از اخبار خود توسط رسانه های بیگانه را نداده و نمی دهد(بر اساس مستندات و تجارب پیشین). رویکرد انتقاد اصلاحی این رسانه به وضعیت دستگاه های اجرایی (ساختاری،کارکردی، مدیریتی ، برنامه ها و پروژه ها و عملکردها، مسئولیت ها و ماموریت ها و غیره) راه را بر هجمه بیگانان می بندد. بر این قاعده بکار گیری عبارت "پیوست‌های انتقادی و زنجیره‌ای این گزارش علیه شرکت ملی گاز ایران طی هفته دولت در فضای رسانه‌ای کشور " برای مجموعه رسانه ای شعار سال قابل پذیرش و تائید نمی باشد( مگر با ارایه مستندات و اتفاق نظر روی مستندات ارایه شده).

*** عبارت مورد تاکید در متن خبر انتشار یافته در این پایگاه خبری "سرانه هزینه پرسنلی" بوده و حتی ارایه تعریف از آن هم صورت پذیرفته است. این هزینه عموما سه برابر دریافتی های پرسنل می باشد،ضمنا هزینه های اداری تشکیلاتی در فصول هفتگانه بودجه، سرفصلی مجزا از هزینه پرسنلی دارد.

*** اشاره به  زحمات کارکنان شرکت و تلاش های شبانه روزی آنها برای برقراری جریان پایدار گاز( شاهرگ انرژی در کشور گازپایه ای چون ایران) جای تقدیر و تشکر دارد، اما ارتباطی مستقیمی به بحث پیدا نکرده و مثل این می ماند که ما به مشاغل سخت و زیان اوری نظیر معدنکاری و فعالیت رسانه ای اشاره کنیم.

*** توصیه و تاکیدات به افزایش دقت در فعالیت رسانه ای ، مسلما جای تشکر داشته ، اما بدون همکاری متقابل شرکت ملی گاز با رسانه ها امکان پذیر نیست. 

*** عبارت انتهایی مورد اشاره در جوابیه در خصوص حق شکایت " ضمن اینکه شرکت ملی گاز ایران حق خود را در پیگیری قانونی و قضایی در خصوص اخبار کذب و اتهامات بدون پشتوانه نظیر پرداخت حقوق میلیاردی که در آن رسانه منتشر شده است را محفوظ می داند" ، اشاره به حق مسلم هر شخصیت حقیقی و حقوقی است. اما همانگونه که مستحضر هستید، این حق زمانی تبدیل به دستاورد می شود که ادله سه گانه اثبات جرم محقق شده باشد. توصیه مشفقانه می گردد که من بعد  از ذکر این عبارت بدیهی حساسیت زا در انتهای مکاتبات با فضای رسانه ای پرهیز شود. نطیر آن است که رسانه در مکاتبات خود ذکر کند که از طریق سامانه شفافیت پیگیری شده یا شکایت حقوقی به اتهام  قصور، تقصیر، اهمال، ترک فعل صورت پذیرفته یا قید شود که گزارشات مربوط به تخلفات به سازمان بازرسی ارسال شده و از دیوان محاسبات وضعیت تفریق بودجه پیگیری می گردد،گزارش به کمیسیون تخصصی یا فراکسیون خاص در مجلس ارسال می گردد، گزارش به بازرسی نهاد ارسال می گردد و غیره. البته که اختیار تداوم ذکر عبارت یا توجه به توصیه مشفقانه پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، با خود شرکت ملی گاز است.

*** همانگونه که در صحبت تلفنی بین همکاران پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با کارشناس محترم روابط عمومی شرکت عنوان گردید ، توسعه تعاملات ( الزاما با رویکرد غیر تبلیغی و حول انعکاس واقعی  عملکردها، دستاوردها، بیان مشکلات و چالش ها، اگاه سازی ها و حساس سازی ها، پاسخ به سوالات افکار عمومی) از الزامات و اشتیاقات این مجموعه رسانه ای بوده و حمایت ها و همکاری های آن شرکت محترم، می تواند بشدت راهگشا باشد.

در انتها مجددا بشکل صمیمانه از حساسیت های رسانه ای مبذول داشته تشکر و قدردانی نموده و آمادگی خود را برای توسعه فضای همکاری مشترک اعلام می داریم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال مستند به  جوابیه ارسالی روابط عمومی شرکت ملی گاز

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
0
0
الان دعواتون سر چیه؟ سرانه پرسنلی با حقوق نسبت مشخص دارده( دقیقا یک سوم شما نیست و با توجه به تفاوت در شیوه بازنشستگی و نوع مزایای مشاغل مختلف از دو برابر تا سه برابره) ، پس اصل این دعوا باطله.
شاید تاکید شرکت گاز روی این باشه که جایگاه شرکت در رتبه بندی شرکت ها از نظر متوسط حقوق دهمه و اول نیست. خو پدرجان من ، کشور حدود 2000 شرکت دولتی دارهف یک تا ده فرقی نمی کنه که
مدیر پایگاه

سلام 


این مسئله برای ما هم همانند نظرات ارایه شده توسط شما، حل شده بود. اما حساسیت رسانه ای این شرکت قابل تقدیر است. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین