پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
فرهنگ سازمانی یعنی نهادینه شدن بحث اخلاق و فرهنگ فردی- اجتماعی و حرفه‌ای - تخصصی در تک تک پرسنل و مدیران یک سازمان. فرهنگ سازمان را نمی‌توان ادعا کرد بلکه در عمل خود را بشکل رفتار متقابل نشان می‌دهد. بار‌ها از پلیس راهور درخواست نمودیم که عبارت استاندارد صدا کردن خودروی متخلف توسط کادر پلیس چیست؟ اگر شما هم پاسخ شنیدید، ما هم دریافت کردیم. اگر شما عبارات استاندارد را در کوچه و خیابان و میدان از پشت بلندگوی خودروی پلیس شنیدید، ما هم قبول می‌کنیم. ناگفته نماند که پلیس راهور در دوره مدیریت سردار هادیانفر بشدت در حال تحول است، قبل از آن را دیگر باید در قالب رنجنامه نوشت. پلیسی که در سال‌های دور (حوالی ۱۳۹۶) روبروی داروخانه شبانه روزی رامین میدان فاطمی، خودروی حامل بیمار و زن و بچه را برای یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه در ساعت ۱۰ شب روانه پارکینگ می‌کند، حداقل از دیدگاه ما پلیس نیست و ملبس به لباس پلیس است (رسانه اجازه بیان عمق کینه و رگبار الفاظ مناسب و لایق این نوع پلیس را نمی‌دهد، خودتان جای نقطه چین را پر کنید. اگر بازرسی هم مدارک خواست با کمال میل در خدمت هستیم). شما فکر می‌کنید، مردم رفتار‌های زشت ماموران پلیس و درگیری‌های ایجاد شده با رانندگان را فراموش می‌کنند؟ از سردار هادیانفر عزیز درباره این رفتار نیروی پلیس، درخواست توضیح داریم.

شعار سال: کاربران بسیاری با بازنشر این ویدیو از حرکت خطرناک پلیس راهور (پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا) انتقاد کرده‌اند. صفحه اینستاگرام «ایمرجنسی ایران» در ۳۱ شهریور، این ویدیو را با این توضیح منتشر کرده است: «آیا هیچ راه قانونی و منطقی برای متوقف کردن موتور وجود نداشت تا به این شکل جان راکب موتور را به خطر نیندازد؟ فوت، فلج مغزی، قطع نخاع، قطع عضو، شکستگی‌های منجر به محدودیت و معلولیت، و... کدام از این‌ها می‌تواند طی یک #تصادف_موتور رخ بدهد. هیچکدام از این‌ها مجازات مناسبی برای هیچ تخلفی نیست.»‌

مشخص نیست این ویدیو در چه تاریخی و در کدام شهر گرفته شده است، اما کاربران بسیاری از دیدن آن خشمگین شده‌اند. منتقدان می‌گویند این رفتار «با هیچ یک از قوانین، آیین‌نامه‌ها و ضوابط نیرو‌های مسلح همخوانی ندارد». آن‌ها معتقدند پرتاب باتوم «با این قدرت، به سمت موتورسوار، می‌تواند به مرگ او منجر شود.»

تعداد بازدید : 48


اطلاعیه پلیس راهور فراجا:
درپی انتشار فیلمی از برخورد یکی از کارکنان پلیس راهور با راکب موتور، بلافاصله دستور ویژه‌ای برای بررسی دقیق زمان و مکان وقوع وشناسایی متخلف یا متخلفین صادر نمود.بررسی‌های اولیه نشان داد که موتور فاقد پلاک بوده است؛ راکب متخلف موتور نه تنها به ایست مامور توجهی ننموده بلکه با حرکات نامتعارف موجب اخلال در نظم عبور و مرور شهروندان گردیده است( شعار سال: خیابان خلوت است اقای راهور فراجا + اصلا شما بفرما این اتفاق کجا افتاده و چطور و توسط چه کسی اخطار داده شده که موتور سوار اجرا نکرده است).

متاسفانه مامور حاضر در صحنه برای متوقف نمودن موتورسوار متخلف و هنجارشکن مبادرت به اقدام نامتعارف (پرتاب باتوم) کرده است.

توضیحات و هشدارها به پلیس راهور:

*** اینکه صرفا ابزار تاسف کنید و مدعی پیگیری مسئله شوید(عبارت کلیشه ای ما این مساله را پیگیری می‌کنیم و در صورت لزوم با موارد تخلف برخورد نیز می کنیم) ، به هیچ وجه وافی به مقصود نیست و پلیس راهور به کرات چنین اشتباهاتی داشته و این نشان دهنده نوع ضعف فرهنگ سازمانی پلیس راهور تلقی شده نه اشتباه موردی یا خطای عمدی و سهوی یک مامور. شما هنوز نمی دانید که راننده متخلف یک خودرو را با چه عبارتی از پشت بلندگوی خودروی پلیس ،  مورد خطاب قرار دهید.

*** جای دارد دادستان نظامی از جنبه عمومی جرم و اثرات بالای این حرکت در سلب اعتماد عمومی نسبت به پلیس و سلامت و قابلیت اعتماد به پلیس، به موضوع ورود مستقل کند.

*** بازرسی فراجا باید بررسی نمایید که علت تکرار این نوع برخوردها در پلیس راهور برای چیست. در بخش اخبار مرتبط خبر حاضر دئر پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، به ده ها مورد از این جنس اشاره شده و مستندات غیرقابل انکاری در این خصوص وجود دارد.

جناب سردار هادیانفر عزیر، افکار عمومی بشکل مستقیم از شما انتظار پوزش طلبی و اطمینان دهی برای عدم تکرار این نوع برخوردها را دارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از  منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: ایست موتور به سبک چاله میدان ، فرهنگ سازمانی در پلیس راهور ، برخورد پلیس راهور با متخلفان ، برخورد پلیس راهور با موتورسوار متخلف ، عبارت استاندارد صدا کردن راننده متخلف ، استاندارد متوقف نمودن رانندگان متخلف ، قوانین سازمانی پلیس راهور ، اخلاق حرفه ای پلیس راهور ، داروخانه شبانه روزی رامین میدان فاطمی ، رفتار‌های زشت ماموران پلیس با رانندگان ، درگیری های پلیس راهنمایی و رانندگی با مردم ، رفتار نیروی راهور با رانندگان متخلف ، استاندارد رفتاری پلیس راهور ، استاندارد گفتاری پلیس راهور با مردم ، حرکت خطرناک پلیس راهور برای متوقف کردن موتورسوار ، ایست خطرناک پلیس به موتورسوار ، پرتاب باتوم توسط پلیس به موتورسوار ، دزگیری پلیس راهور با شهروندان ، درگیری پلیس راهور با موتور سوار ، درگیری پلیس راهور با راننده ، بداخلاقی پلیس راهور ، پلیس خوب و پلیس بد ، برخورد مامور پلیس با راننده ، برخورد مامور پلیس با موتور سوار ، درگیری مامور پلیس راه ، درگیری مامور پلیس راهنمایی ، درگیری مامور راهور ، میزان رضایت از پلیس راه ، میزان رضایت از پلیس راهور ، حرکت خطرناک پلیس راهور ، انتظار پورش طلبی از مردم توسط سردار هادیانفر ، ورود دادستان به موضوع پلیس راهور ، تکرار برخوردهای نامناسب توسط پلیس راهور
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
0
0
چقدر مدرک تخلف توی سایت تو جمع کردید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین