پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
سید ابراهیم رئیسی، در سفر یک روزه خود به استان اصفهان، پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان را بطور رسمی افتتاح کرد.شرکت پالایش نفت اصفهان (پالایشگاه اصفهان) هم‌اکنون وظیفه تامین افزون بر ۲۵ درصد از سوخت کشور را بر عهده دارد.بنزین و گازوئیل از محصولات اصلی تولیدی این شرکت بشمار می‌آید، بطوریکه سوخت ۱۶ استان از جمله اصفهان را تامین می‌کند.۹۰ درصد از تجهیزات «طرح ملی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان» توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه شده است و با بهره‌برداری از آن در پالایشگاه اصفهان روزانه یکصد هزار بشکه گازوئیل "یورو ۵" تولید می‌شود.

شعار سال: سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در سومین برنامه سفر یک روزه خود به استان، پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان را بطور رسمی افتتاح کرد.

افتتاح طرح بزرگ تصفیه گازوئیل در اصفهان با حضور رئیس جمهور
طرح بزرگ تصفیه گازوئیل با سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان و ۵۱۱ میلیون یورو در پالایشگاه اصفهان اجرا شده است و برآورد افزایش سودآوری آن ۲۶۳ میلیون دلار در سال پیش‌بینی می‌شود.

روزانه ۳۶۰ تُن گوگرد از گازوییل تولیدی پالایشگاه اصفهان با اجرای این طرح جداسازی می‌شود و میزان گوگرد آن از ۱۰ هزار به ۱۰ PPM تقلیل می‌یابد.

این پروژه در زمان حاضر ظرفیت تصفیه ۱۲۰ هزار بشکه سوخت در روز را دارد.

تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل و سوخت پاک مُنطبق با استاندارد «یورو ۵» که موجب جلوگیری از انتشار روزانه ۳۰۰ تُن گوگرد در هوای کلانشهر‌های کشور می‌شود، از ویژگی‌های این پروژه است.

افتتاح طرح بزرگ تصفیه گازوئیل در اصفهان با حضور رئیس جمهور


۱۵ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی در بخش اجرای پروژه و ارزآوری معادل ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از محل عدم‌النفع به ازای یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار از دیگر دستاوردهای‌های اجرای این پروژه است.

۹۰ درصد از تجهیزات «طرح ملی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان» توسط تولیدکنندگان داخلی تهیه شده است و با بهره‌برداری از آن در پالایشگاه اصفهان روزانه یکصد هزار بشکه گازوئیل "یورو ۵" تولید می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده پیش‌بینی می‌شود بازگشت سرمایه این شرکت، کمتر از ۱۸ ماه خواهد بود و پس از اتمام پروژه، سود هلدینگ پتروپالایش اصفهان با نرخ‌های فعلی از ۳۰ همت به ۱۲۵ همت افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور بمنظور شرکت در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است، صبح امروز وارد اصفهان شد.

بازدید از خط انتقال آب دریای عُمان به اصفهان، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، افتتاح فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و آغاز بهره‌برداری از پروژه تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان جزو برنامه‌های سفر امروز رییس جمهور به اصفهان است.

شرکت پالایش نفت اصفهان (پالایشگاه اصفهان) هم‌اکنون وظیفه تامین افزون بر ۲۵ درصد از سوخت کشور را بر عهده دارد.

بنزین و گازوئیل از محصولات اصلی تولیدی این شرکت بشمار می‌آید، بطوریکه سوخت ۱۶ استان از جمله اصفهان را تامین می‌کند.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان، افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

تعداد بازدید : 0

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۲۴۲۳۰۴، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین