پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۸
خادمیان رئیس صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران با اشاره به حمایت این بانک از موفقیت هرچه بیشتر طرح جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بانک ملی ایران در راستای انجام تکالیف خود در قالب اجرای طرح‌های حمایتی، به کمک طرح جهش تولید در دیمزار‌ها آمده است.

شعار سال: چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با حمایت مستقیم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و همکاری جهاد کشاورزی با زیر کشت بردن ۵.۲ میلیون هکتار از مزارع ۲۱ استان و پیش بینی برداشت ۷.۲ تن انواع محصولات کشاورزی آغاز شد. طرحی که ضمن کمک به افزایش امنیت غذایی کشور نقش موثری در کاهش مصرف منابع آب زیرزمینی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از فرسایش خاک و اشتغال بومیان دارد.

حمایت یک همتی بانک ملی از طرح جهش تولید در دیمزارها؛ منابع مالی اهدایی صرف خرید ادوات کشاورزی می‌شود


خرید ادوات کشاورزی با حمایت‌های بانک ملی در دیمزار‌ها

محمود خادمیان رئیس صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران نیز با اشاره به حمایت این بانک از موفقیت هرچه بیشتر طرح جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: بانک ملی ایران در راستای انجام تکالیف خود در قالب اجرای طرح‌های حمایتی، به کمک طرح جهش تولید در دیمزار‌ها آمده است.

خادمیان: در سال گذشته با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی توانستیم بیش از ۸۰ درصد از هدف کمک به جهش تولید در دیمزار‌ها را محقق کنیم

وی با اشاره به حمایت‌های این بانک در سال گذشته از کشت محصولات کشاورزی در دیمزار‌ها افزود: در سال گذشته با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی توانستیم بیش از ۸۰ درصد از هدف کمک به جهش تولید در دیمزار‌ها را محقق کنیم. همچنین باقی مانده طرح نیز در شعب در حال انجام است.

رئیس صندوق قرض الحسنه پس انداز بانک ملی ایران با اشاره برنامه‌هایی که برای سال جاری و حمایت از کشاورزان فعال در طرح مذکور دارند تاکید کرد: در فاز نخست امسال، تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به برنامه ادامه یافتن حمایت‌های بانک ملی از کشاورزان دیمزار‌ها اضافه کرد: برنامه داریم ۸ هزار میلیارد ریال دیگر نیز به این طرح کمک کنیم و در مجموع یک همت جهت خرید ادوات کشاورزی در بخش دیمزار‌ها به این طرح اختصاص یابد.

افزایش کشت و برداشت از دیمزار‌ها در سال زراعی جدید

گفتنی است سال گذشته با زیر کشت رفتن ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم، ۵.۵ میلیون تن انواع محصولات گندم، جو، نخود و ... برداشت شده است.

همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قصد دارد با افزایش سطح زیر کشت مزارع دیم به ۵.۲ میلیون هکتار، رکورد برداشت ۷.۲ میلیون تنی محصولات گندم، جو، علوفه، عدس، نخود، کلزا و کاملینا، گلرنگ و سایر گیاهان دارویی را بکشند.

بر اساس گفته کارشناسان این مساحت از دیمزار‌ها به طور تقریبی ۸۰ درصد دیمزار‌های کشور را پوشش می‌دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بازار، تاریخ انتشار:۱۹ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۴۸۶۷۳، www.tahlilbazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین