پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
در هفته‌های گذشته زمزمه استعفای وزیر نفت دولت سیزدهم به گوش رسید که البته بلافاصله تکذیب شد، فارغ از درستی یا نادرستی آن، روز گذشته اخباری در همین ارتباط مجددا منتشر شد که این بار پای مدیرکل دفتر وزارتی را به این موضوع باز کرده است. در شنیده‌های هفته گذشته جواد اوجی به دلیل فشار‌هایی که به وی وارد کرده اند که برخی مدیران و مشاوران خود را به اجبار برکنار کند (ازجمله هوشنگ فلاحتیان) تصمیم به استعفا می‌گیرد، اما در خبر‌های غیر رسمی که دیروز منتشر شد، پای مدیرکل دفتر وزارتی به میان آمده است.بهتر است هرچه سریعتر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره چند شغله بودن پیام کهتری، خبر استعفای احتمالی اوجی، چرایی به کار گیری این فرد در هیئت مدیره نیکو و سایر مسائل شفاف سازی کنند تا بیش از این وزارتخانه به این مهمی درگیر حواشی نباشد.

شعار سال: در هفته‌های گذشته زمزمه استعفای وزیر نفت دولت سیزدهم به گوش رسید که البته بلافاصله تکذیب شد، فارغ از درستی یا نادرستی آن، روز گذشته اخباری در همین ارتباط مجددا منتشر شد که این بار پای مدیرکل دفتر وزارتی را به این موضوع باز کرده است.

ارتباط استعفای وزیر نفت با چندشغله بودن مدیرکل دفتر وزارتی صحت دارد؟!


در شنیده‌های هفته گذشته جواد اوجی به دلیل فشار‌هایی که به وی وارد کرده اند که برخی مدیران و مشاوران خود را به اجبار برکنار کند (ازجمله هوشنگ فلاحتیان) تصمیم به استعفا می‌گیرد، اما در خبر‌های غیر رسمی که دیروز منتشر شد، پای مدیرکل دفتر وزارتی به میان آمده است.

روز گذشته برخی کانال‌های خبری غیر رسمی با استناد به یک نامه رسمی که پیوست می‌باشد، به چند شغله بودن مدیرکل دفتر وزارتی، پیام کهتری انور اشاره کردند. نامه منتشر شده از سوی دیوان محاسبات کل کشور خطاب به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران می‌باشد که در آن عضو بودن کهتری در هیئت مدیره شرکت نیکو را خلاف قانون عنوان کرده و خواستار رسیدگی فوری به این قضیه شده است.

البته تا اینجا به ظاهر ارتباطی بین این موضوع که کاملا خلاف قانون و مشی وزارت نفت هست با فشار‌ها بر وزیر نفت مشخص نیست، اما این کانال تلگرامی مدعی شده که مدیرکل دفتر وزارتی بر خلاف مقررات در خانه‌های سازمانی در بخش اعیان نشین تهران زندگی می‌کند و علاوه بر آن در حالی که خود هیچ یک از موارد اخلاقی و قانونی را رعایت نمی‌کند خواستار جابجایی برخی مدیران خبره و مسئولان و مشاوران وزیر نفت شده است.

البته بوده اند افراد و مسئولانی که به زعم داشتن نقاط ضعف فراوان اداری، مالی، شخصی و ... به منظور پوشاندن این عیوب و ادامه همان چرخه معیوب در یک سازمان، به فرافکنی دست زده اند و خواستار برکناری مدیران کاربلد شده اند، اما نمی‌توان با اطمینان این مورد را به کهتری تعمیم داد.

پیام کهتری انور که از سازمان بازرسی کشور به وزارت نفت امد تا شعار‌های خود را به منصه عمل برساند هر چند ماه یک بار به دلایل مختلف از جمله انتشار فیش نجومی، عضو هیات مدیره هلدینگ خلیج فارس شدن بر خلاف قانون، خانه‌ها سازمانی، عضو هیئت مدیره شرکت نیکو بودن و ... سرتیتر اخبار و حواشی صنعت نفت بوده است. اخرین حرف و حدیث‌ها از اختلاف وی با برخی مدیران وزارت نفت از جمله هوشنگ فلاحتیان است که البته ظاهرا وزیر نفت به این موضعات وقعی ننهاده اتفاقا در اخرین سفر خود به مسکو فلاحتیان وی را همراهی کرده است، اما این به تنهایی کافی نیست. بهتر است هرچه سریعتر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره چند شغله بودن پیام کهتری، خبر استعفای احتمالی اوجی، چرایی به کار گیری این فرد در هیئت مدیره نیکو و سایر مسائل شفاف سازی کنند تا بیش از این وزارتخانه به این مهمی درگیر حواشی نباشد.

ارتباط استعفای وزیر نفت با چندشغله بودن مدیرکل دفتر وزارتی صحت دارد؟!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۶۶۸۲۸، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین