پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۶۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
متاسفانه در برخی موارد شاهد آن هستیم که برخی رفتارهای هیجانی مدیران اجرایی ، دسته گل های صدا داری را سبب می شود. کلیپی از مراسم حمایت از مردم فلسطین در حرم شاه چراغ شیراز در حال دست به دست شدن است که حاشیه ساز شده است. پخش ترانه‌ای با صدای جولیا پطروس خواننده زن لبنانی در تجمع حامیان فلسطین در حرم علی بن حمزه شیراز و انعکاس این برنامه توسط شبکه خبر سیما؟!

شعارسال: در برخی موارد بعضی از کم دقتی‌ها و یا تند روی‌ها، داستان‌های پر حاشیه‌ای را رقم می‌زند. شاید بتوان گفت که پخش ترانه‌ای با صدای جولیا پطروس خواننده زن لبنانی در تجمع حامیان فلسطین در حرم علی بن حمزه شیراز و شبکه خبر تلویزیون از ان جمله است.

تعداد بازدید : 448


این در حالی است که در روز پنجشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۲ (کمتر از یکماه پیش)، ضرغامی توییتی در رابطه با وقایع اخیر فلسطین منتشر کرد که ویدئویی از جولیا پطرس، خواننده زن لبنانی در حال اجرای آهنگ خود به نام «الحق سلاحی» (حق سلاح من است) را ضمیمه آن کرده بود. پطرس این قطعه را در سال ۲۰۱۴ در حمایت از مردم فلسطین منتشر کرده بود. این حرکت با اعتراض مردم قم روبرو شد.

پخش ترانه‌ای با صدای جولیا پطروس خواننده زن لبنانی در حرم علی بن حمزه شیراز و شبکه خبر + دانلود قطعه الحق سلاحی

پخش ترانه‌ای با صدای جولیا پطروس خواننده زن لبنانی در حرم علی بن حمزه شیراز و شبکه خبر + دانلود قطعه الحق سلاحی

عبدالرضا داوری، مشاور سابق محمود احمدی نژاد، در حمایت از توییت ضرغامی نوشت: «کاش می‌شد این توئیت را ده بار لایک کرد. درود مهندس جان.»

‎رضا رشیدپور هم در متنی کنایه آمیز نوشت: «مهندس جان سلام. هر وقت خوابیدید خبر بدید ما هم یه هایده پلی کنیم.»

حسین دهباشی، تاریخ پژوه هم با اشاره به دوران ریاست ضرغامی بر سازمان صدا و سیما، به توییت او واکنش نشان داد.

محسن برهانی، حقوقدان هم در پاسخ به ضرغامی لایحه‌ی اخیر مجلس درباره‌ی حجاب را به او یادآور شد: «جناب آقای مهندس ضرغامی، با سلام، آیا اطلاع دارید اگر مصوبه حجاب و عفاف تایید و لازم‌الاجرا شود و شما همین کلیپ را بارگذاری کنید، به استناد ماده ۳۷ به‌جزای نقدی از ۳۶ تا ۵۵ میلیون تومان و به تشخیص قاضی تا دو سال ممنوع الخروجی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی از شش ماه تا دو سال محکوم خواهید شد؟»

کاربری توییتری به نام رضا بختیاری با انتشار تصویری از یک برنامه‌ی تلویزیونی در پاسخ به ضرغامی نوشت: «آقای ضرغامی تهیه کننده این برنامه من بودم سال ۹۲ صبح بخیر ایران. به خاطر پخش ۲۴ ثانیه یادتان هست توبیخ شدم. هنوز فریاد‌های مدیر پخش رضا مصداقی رو یادم نمی‌رود. عنوان رییس صداو سیما نمی‌گذاشت خود واقعیتون باشید. حلال‌تان نمی‌کنم.»

جولیا پطرس کیست؟

جولیا بُطرُس (که در ایران با نام جولیا پِطرس شناخته می‌شود) یک خواننده مسیحی اهل لبنان است. او در سال ۱۹۶۸ از مادری فلسطینی و پدری لبنانی در بیروت پایتخت لبنان زاده شد. مادرش در جریان مهاجرت دسته جمعی فلسطینیان در خلال جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۴۸، به لبنان کوچ کرده بود. خانواده او از مسیحیان ارتدکسی بودند که اصالتاً به جنوب لبنان تعلق داشتند. پدرش نیز از اعضای حزب سوسیال ناسیونالیست سوری بود. جولیا فعالیت هنری خود را از ۱۲ سالگی با انتشار نخستین قطعه‌ی خود به نام «برای مادرم» شروع کرد که اثری به زبان فرانسوی بود. ۲ سال بعد، در سال ۱۹۸۲، در حالی که تنها ۱۴ سال داشت، توانست نخستین آلبوم موسیقی اش را به زبان فرانسوی و با نام «این است زندگی» منتشر کند. انتشار نخستین آلبوم او همزمان شد با جنگ اول اسرائیل و لبنان در سال ۱۹۸۲. او تحت تأثیر این واقعه قرار گرفت که نخستین نمود آن، تغییر زبان آثارش از فرانسوی به عربی و لهجه لبنانی بود. در سال ۱۹۸۵، اولین قطعه عربی خود به نام «غابت شمس الحق» (خورشید حقانیت غروب کرد) را با آهنگسازی برادرش، زیاد بطرس منتشر کرد که او را به شهرت رساند.

خوانندگی به زبان عربی و مضمون میهن پرستانه کار‌های جولیا بطرس، باعث شهرت و محبوبیت او در جهان عرب شده است. در سال ۲۰۰۶، پس از جنگ ۳۳ روزه اسرائیل و لبنان، آلبوم «احبائی» (عزیزان من) را منتشر کرد که یکی از قطعات آن به همین نام برگرفته از متن یکی از نامه‌های سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، به رزمندگان این گروه بود. بطرس در مصاحبه‌ای گفته بعد از شنیدن این نامه متأثر شده و تصمیم به ساخت قطعه‌ای برای آن گرفته بود. او نماهنگ قطعه «عزیزان من» را هم با کارگردانی خواهرش، صوفی و در میانه ویرانه‌های یکی از شهر‌های آسیب دیده لبنان از جنگ ۳۳ روزه ضبط کرد. سپس چندین کنسرت در کشور‌های مختلف عربی با اجرای آثار میهنی خود روی صحنه برد و درآمد حاصل از آن‌ها که نزدیک به ۳ میلیون دلار بود را به خانواده‌های قربانیان جنگ ۳۳ روزه اهدا کرد.

تعداد بازدید : 226

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
0
0
ضرغامی کسی نیست اصلا بحساب نمیاد...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین