پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
حشمت الله فلاحت پیشه فعال سیاسی، معتقد است که حوزه سیاسی کشور قربانی سیاستمداران فرصت طلب شد؛ کسانی که مسائل را نتیجه گرا می بینند و نتیجه گرایی شان را به انتخابات نیز تسری داده اند و صرفا به پیروزی خود و همفکران خودشان فکر کرده اند . چنین افرادی در گام بعدی به تامین منابع و منافع شخصی و گروهی خواهند اندیشید و عملکردشان چیزی جز غارت و جریان ضد توسعه ای ، به همراه ندارد. کاهش میل جامعه به مشارکت در انتخابات ربط به عملکرد فرصت طلبان دو جناح دارد و امروز عدم اعتماد مردم به حوزه سیاسی را به وضوح مشاهده می کنیم.

شعارسال: حشمت الله فلاحت پیشه درباره آسیب عدم مشارکت در انتخابات گفت: عوامل مختلفی در این مسئله دخیل هستند. امروز به واسطه عملکرد‌های گذشته، اصولگرایی و اصلاح طلبی برای جامعه ایران معنا و مفهوم خود را از دست داده اند و بسیاری از سیاستمداران مربوط به دو اردوگاه اصلاحات و اصولگرا دیگر هیچ بروز و ظهور ملموس و اثرگذاری ندارند.

سیاست، قربانی سیاستمداران فرصت طلب + کسانی که بجای اختیار- مسئولیت ، صرفا به انتخاب شدن-اشغال پست نظر دارند

وی افزود: متأسفانه دو جریان سیاسی اصلی کشور یعنی اصولگرایی و اصلاح طلبی قربانی سیاستمداران فرصت طلب جناح خود شدند؛ کسانی که معمولا بر امواج پوپولیسم سوار می‌شدند تا به مناصب و امتیازات مدنظرشان دست پیدا کنند. فرصت طلبان سیاسی، چون نگاه کوتاه مدت به مسائل داشتند هیچ گاه کار بنیادی و نهادی ماندگار نیز در دوران مسئولیت شان انجام ندادند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: حرص و ولع فرصت طلبان برای کسب قدرت و ثروت لطمات زیان باری به کشور زد. عموما آن‌ها تازه به دوران رسیده بودند و در دوران مسئولیت شان به جای آنکه تحقق شعار‌های اصلی جناح خود را در عرصه اجرا و تقنین پیگیر شوند، از آن شعار‌ها برای تحکیم پایه‌های قدرت خودشان و بهره مندی بیشتر از مزایای اقتصادی حضور در قدرت استفاده کردند.

وی با اشاره به فساد‌های کلان اقتصادی سال‌های اخیر ادامه داد: این پرونده‌ها در دولت‌های مختلف چپ و راست مفتوح شدند. در واقع کاهش میل جامعه به مشارکت در انتخابات ربط به عملکرد فرصت طلبان دو جناح دارد و امروز عدم اعتماد مردم به حوزه سیاسی را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: در مجموع حوزه سیاسی کشور قربانی سیاستمداران فرصت طلب شد؛ کسانی که مسائل را نتیجه گرا می‌بینند و نتیجه گرایی شان را به انتخابات نیز تسری داده اند و صرفا به پیروزی خود و همفکران خودشان فکر کرده اند. حال آنکه آنچه برای حاکمیت اهمیت دارد حضور پرشور و نشاط مردم در انتخابات است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آرمان ملی، تاریخ انتشار: 8دی1402، کدخبر: 1086864، www.armanmeli.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین