پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
در پی تعامل سازنده ایجادشده بین دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه، در پرونده بابک زنجانی یک تحول بزرگ بوقوع می پیوندد. در ابتدا اموال بابک زنجانی با همکاری خودش در خارج از کشور شناسایی و سپس سازمان اطلاعات سپاه با طراحی اطلاعاتی، مدیریت پیچیده بازگرداندن اموال زنجانی به داخل ایران را برعهده می گیرد. سوال در افکار عمومی دوباره شکل می‌گیرد که آقا محمد پرونده بابک زنجانی اینبار چه کسی بوده؟! جواب دقیقی برای آن نداریم ولی آقا محمدها همان چهره‌هایی هستند که در گمنامی موقع گره خوردن پرونده های پیچیده امنیتی و یا فسادهای سیاسی و اقتصادی گره‌گشایی می‌کنند.

شعارسال: بر اساس اطلاعیه رسمی قوه قضاییه در طول سال‌های بعد از صدور حکم برای بابک زنجانی، با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت اموال او از خارج کشور به داخل، به دلیل برخی موانع نظیر شرایط سختِ تحریمی و البته عدم تایید اظهارات محکوم علیه توسط هیئت‌های کارشناسی اعزامی در زمینه بعضی از اموالی که ادعا می‎کرد در خارج از کشور دارد، این اقدامات نتیجه مطلوبی در پی نداشت و تنها حدود یک چهارم از کل بدهی‌های او، از محل شناسایی و سپس اقدامات قانونی صورت گرفته برای مصادره اموال وی در ایران، به بیت ‎المال بازگردانده شد.

آقا محمد پرونده بابک زنجانی چه کسی است؟

پس از مدتی در پی تعامل سازنده ایجادشده بین دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه، در پرونده بابک زنجانی یک تحول بزرگ بوقوع می‌پیوندد. در ابتدا اموال بابک زنجانی با همکاری خودش در خارج از کشور شناسایی و سپس سازمان اطلاعات سپاه با طراحی اطلاعاتی، مدیریت پیچیده بازگرداندن اموال زنجانی به داخل ایران را برعهده می‌گیرد.

پروسه پیچیده بازگردان اموال زنجانی نیازمند یک اقدامات اطلاعاتی سری و بسیار هوشمندانه و حساس بوده و هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است.

آنچه که مسلم است گره پرونده ده ساله بابک زنجانی که اینک ماحصل آن بازگشت بیش از دو میلیارد دلار به کشور است، توسط یک آقا محمد جدید همانند آقا محمد سریال گاندو باز شده است.

با این وجود این سوال در افکار عمومی دوباره شکل می‌گیرد که آقا محمد پرونده بابک زنجانی اینبار چه کسی بوده؟! جواب دقیقی برای آن نداریم، ولی آقا محمد‌ها همان چهره‌های هستند که در گمنامی موقع گره خوردن پرونده‌های پیچیده امنیتی و یا فساد‌های سیاسی و اقتصادی گره‌گشایی می‌کنند.

آن‌ها در این سال‌ها فقط برای برقراری امنیت کشور کار نکردند بلکه بازگردان اموال مفسدین به بیت المال، کمک کردن به دور زدن تحریم‌های پیچیده و حتی آوردن دارو‌ها و برخی مایحتاج معیشتی مردم که مواد اولیه آن توسط غربی‌ها تحریم شده بود، اقدامات پنهان بزرگی را انجام دادند و بسیاری از این کار‌های بزرگ به مرحله اطلاع رسانی نرسیده و افکار عمومی از آن هیچ اطلاعی ندارد، ولی واقعیتی بزرگ و پنهان است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1اسفند1402، کدخبر: 1708444884159714409، farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین