پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۴۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴
در حالی که تصور می‌شد با دخالت وزارت اقتصاد و در اختیار گرفتن حق رأی ۶۰ درصدی بانک آینده، هیات مدیره و مدیرعامل جدید برنامه مفصل و منظمی را برای خروج این بانک از زیان انباشته بالا و تغییر ریل حرکتی آن نسبت به هیات مدیره منصوب عبدالناصر همتی داشته باشند، اما گذشت ۱۰۰ روز از این انتصاب با تحول خاصی همراه نبوده است.

شعارسال: در حالی که تصور می‌شد با دخالت وزارت اقتصاد و در اختیار گرفتن حق رأی ۶۰ درصدی بانک آینده، هیات مدیره و مدیرعامل جدید برنامه مفصل و منظمی را برای خروج این بانک از زیان انباشته بالا و تغییر ریل حرکتی آن نسبت به هیات مدیره منصوب عبدالناصر همتی داشته باشند، اما گذشت ۱۰۰ روز از این انتصاب با تحول خاصی همراه نبوده است.

سهامداران خرد به دنبال مجامع معوق و مدیرعامل در حال صدور پیام تبریک و تسلیت!

انتخاب مدیرعامل جدید بانک آینده از آنجا مورد توجه جدی رسانه‌ها و سهامداران خرد بانک قرار گرفت که بهمن اسکندری تنها چند روز پس از آنکه به عنوان مدیرعامل بانک دی انتخاب شده بود، شبانه آنجا را ترک کرد و راهی یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی شد.

از زمان ورود او که سوابقی از جمله نایب رییس هیئت مدیره بانک ملت را در کارنامه داشته، وضعیت سهامداران خرد با روند مثبت همراه نشده و ارزش سهم «وآیند» با کاهش قیمتی حدودا یک سوم، همراه شده است در حالی که تصور می‌شد برنامه‌ای شبیه به رشد سهام بانک ملت اتفاق خواهد افتاد بخصوص آنکه دیگر منصوب وزیر اقتصاد یعنی مجتبی کحالی رییس هیات مدیره بانک آینده نیز قبلا در بانک ملت مشغول فعالیت بوده است.

سهامداران خرد به دنبال مجامع معوق و مدیرعامل در حال صدور پیام تبریک و تسلیت!


روند صد روزه قیمت سهام بانک آینده در دوره مدیرعامل بهمن اسکندری

با توجه به اینکه به جز چند روز مدیرعاملی در بانک دی، در رزومه اسکندری پست مدیرعاملی هیچ بانکی دیده نمی‌شد لذا روند چند هفته گذشته در خصوص سهام بانک، عدم توجه به اعتراض سهامداران خرد، برگزار نشدن جلسات با آن‌ها و نیز برگزار نشدن مجامع معوق، باعث شده تا این بار سهامداران به سراغ مدیران وزارت اقتصاد رفته و بابت این انتصاب و اتفاقات اخیر، خواستار پاسخگویی به شبهات و اعتراضات شوند.

این موضوع با پرداخت نشدن برخی تعهدات قانونی از جمله پیمانکاران ایرانمال که با تجمع آن‌ها و تبلیغات منفی در شبکه‌های ضد انقلاب نیز همراه بود، باعث بروز حساسیت‌های بیشتر نیز شده است.

بخصوص آنکه در هفته‌های اخیر، اخبار و گفتگو‌هایی نیز از برخی نمایندگان مجلس از جمله جوکار رییس کمیسیون داخلی مجلس منتشر شد که خبر از شکایت سهامداران خرد بانک آینده از هیات مدیره جدید به نمایندگان مجلس می‌داد که این موضوع، به هیچ وجه خوشایند مدیران وزارت اقتصاد نیست.

سهامداران خرد به دنبال مجامع معوق و مدیرعامل در حال صدور پیام تبریک و تسلیت!


بخشی از پیام‌های سیاسی مدیرعامل بانک خصوصی آینده

نگاهی به آخرین اخبار منتشره از اقدامات و فعالیت‌های مدیرعامل فعلی بانک آینده در سایت این بانک نیز نشان می‌دهد عمده اخبار، حول صدور پیام مدیرعامل بابت مواردی، چون انتخابات مجلس، روز مهندس و ۲۲ بهمن است؟! اما از دغدغه‌های اصلی همچون برگزاری ماجمع، افزایش سرمایه و بهبود وضعیت ناترازی، خبری به چشم نمی‌خورد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد با آغاز سال جدید و در صورتی که تغییر محسوسی در عملکرد و برنامه‌های تیم منصوب خاندوزی در بانک خصوصی رخ ندهد، باید شاهد دخالت مجدد وزیر اقتصاد و تغییر جدی در مدیر ارشد اجرایی بانک باشیم تا او، متهم به کم کاری یا ناتوانی در اجرای یکی از دستورات مهم رییس جمهور در حوزه بانکی نشود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 13اسفند1402، کدخبر: 181058، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۷
0
0
کشور چه ها نکشید از دست این بانک آینده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین