پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۹۲۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
اولین ابهام دیروز هم زمان با انتشار اطلاعیه شفاف سازی «وآیند» در سامانه کدال ایجاد شد. در ساعت معاملات ناگهان توجهات به این نماد جلب شد و خریداران هجوم آوردند برای خرید سهام بانک آینده بعد از چند ساعت فعالان بازار متوجه این خرید‌ها شدند، اما دیگر دیر شده بود. اطلاعیه افشاسازی منتشر شد و خبر فروش ۳۵ درصد از ایران مال توسط بانک آینده منتشر شد. همین باعث شد شائبه وجود رانت اطلاعاتی برای تعدادی از خریداران قوت بگیرد.با کمی کنکاش در ارتباط اشخاص حقیقی می‌توان این طور نتیجه گیری کرد که بانک آینده ایران مال را به خودش فروخته است. جا دارد هم سازمان بورس و اوراق بهادار و هم بانک آینده در این مورد شفاف سازی کنند و هدف از این بازی تبلیغاتی را اعلام کنند.

شعار سال: انتشار اطلاعیه افشای اطلاعات بانک آینده حاشیه ساز شده است.

اولین ابهام دیروز هم زمان با انتشار اطلاعیه شفاف سازی «وآیند» در سامانه کدال ایجاد شد. در ساعت معاملات ناگهان توجهات به این نماد جلب شد و خریداران هجوم آوردند برای خرید سهام بانک آینده بعد از چند ساعت فعالان بازار متوجه این خرید‌ها شدند، اما دیگر دیر شده بود. اطلاعیه افشاسازی منتشر شد و خبر فروش ۳۵ درصد از ایران مال توسط بانک آینده منتشر شد. همین باعث شد شائبه وجود رانت اطلاعاتی برای تعدادی از خریداران قوت بگیرد.

«وآیند» ایران مال را به خودش فروخته است؟


اما این پایان ماجرا نبود. بعد از انتشار اطلاعیه هم جستجو‌ها آغاز شد. همه می‌خواستند بدانند شرکتی که ایران مال را خریده کیست و از کجا پیدا شده است. شرکت حامی کیان سازه شرکتی گم نام و گویا بسیار ثروتمند در مزایده این بانک برنده شده بود و ۳۵ درصد از ایران مال را با قیمت ۲۹۷ هزار میلیارد ریال خرید. این شرکت متعهد شده است که ۲۰ درصد از مبلغ معامله معادل ۵۹ هزار میلیارد ریال را به صورت نقد بپردازد و باقی مانده را با بانک توافق کند.

نگاهی به شرکت حامی کیان سازه انداختیم. این شرکت سال ۱۳۸۳ تاسیس شده و سرمایه فعلی آن تنها یک میلیارد ریال است. سرمایه شرکت در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۸ از دو میلیارد ریال به یک میلیارد ریال کاهش یافت.

آخرین رد پای مستقیم بانک آینده در این شرکت مربوط به ۲۰ خرداد ۹۷ است که صابر اکبری به نمایندگی از شرکت تأمین آتیه کارکنان بانک آینده به عنوان نائب رییس هیأت مدیره در شرکت حضور داشت. همچنین در سال ۹۴ عباس نظری به نمایندگی از شرکت کارگزاری بانک آینده به عنوان عضو هیئت مدیره، جناب آقای سعید احمدی زاد به نمایندگی از شرکت سنجش امید آینده به عنوان عضو هیئت مدیره، جناب آقای مهران صمصامی به نمایندگی از شرکت ارزش آفرینان آینده سهامی خاص به به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل کنترل شرکت را در دست داشتند.

در حال حاضر اعضای هیات مدیره شرکت حامی کیان سازه به این ترتیب است: محمد علی نوروززاده به نمایندگی از شرکت سهامی خاص مسکن سازان بهشت پویا به عنوان رییس هیأت مدیره، یاسمن سلیمانی سوادکوهی به نمایندگی از شرکت سهامی خاص پارس سرمایه تابا به عنوان نایب رییس هیأت مدیره، محی الدین رسولی به نمایندگی از شرکت سهامی خاص باز آفرین ابهر نیکو به عنوان عضو هیأت مدیره، طه حمید درویش به نمایندگی از شرکت سهامی خاص آرتا تجارت خزر به عنوان عضو هیأت مدیره و صابر اکبری به نمایندگی از شرکت سهامی خاص توسعه کسب و کار باتیس به عنوان عضو هیأت مدیره و مدیرعامل هستند.

تمام شرکت‌های فوق با یکدیگر به طور مستقیم یا غیر مستقیم ارتباط دارند در یکدیگر سهامدار و عضو هیات مدیره هستند ودر نهایت یک پازل تو در تو میسازند. پس از بررسی هیات مدیره‌های شرکت‌های بالا به شرکت سرمایه آسای دانا رسیدیم که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به بانک سرمایه است.

با کنار هم قرار دادن این اطلاعات و با کمی کنکاش در ارتباط اشخاص حقیقی می‌توان این طور نتیجه گیری کرد که بانک آینده ایران مال را به خودش فروخته است. جا دارد هم سازمان بورس و اوراق بهادار و هم بانک آینده در این مورد شفاف سازی کنند و هدف از این بازی تبلیغاتی را اعلام کنند.

«وآیند» ایران مال را به خودش فروخته است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای بورس، تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹، کدخبر: ۴۲۵۵۷۴، www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین