پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
سونامی استعفای مقامات بلندپایه سیاسی در آسیا و اروپا،حاشیه های زیادی را سبب شده است. «لئو وارادکار» نخست وزیر ایرلند به دلیل آنچه مسائل شخصی و سیاسی نامید، از مقام نخست وزیر جمهوری ایرلند استعفا کرد. برخی از تحلیل گران علت استعفای او را شکست در همه پرسی می دانند. وی در این خصوص گفته است که «وظیفه ما بود که اکثریت مردم را به رای مثبت دادن به این همه‌پرسی متقاعد کنیم و واضح است که ما در این کار شکست خوردیم.». از طرف دیگر خبر می رسد که رسانه‌های ویتنامی اعلام کردند که حزب حاکم با استعفای «وو وان تونگ» رییس‌جمهور این کشور که تنها یک سال از دوران ریاست‌جمهوری‌اش گذشته، موافقت کرد.در این بیانیه آمده است که «تونگ قوانین حزب را نقض کرده» و در ادامه تأکید شده که «این کاستی‌ها بر افکار عمومی، شهرت حزب، دولت و شخص او تأثیر منفی گذاشته است.». رسم استعفا، سنتی پسندیده در بین مقامات سیاسی غالب کشورها بوده،ولی متاسفانه در کشور ما بدلیل ضعف مطالبه گری افکار عمومی و کم رنگ بودن فعالیت های حزب محور در حوزه سیاسی،چندان مورد توجه قرار ندارد.

شعار سال:سونامی استعفای مقامات بلندپایه سیاسی در آسیا و اروپا،حاشیه های زیادی را سبب شده است. «لئو وارادکار» نخست وزیر ایرلند به دلیل آنچه مسائل شخصی و سیاسی نامید، از مقام نخست وزیر جمهوری ایرلند استعفا کرد. برخی از تحلیل گران علت استعفای او را شکست در همه پرسی می دانند. وی در این خصوص گفته است که «وظیفه ما بود که اکثریت مردم را به رای مثبت دادن به این همه‌پرسی متقاعد کنیم و واضح است که ما در این کار شکست خوردیم.». از طرف دیگر خبر می رسد که رسانه‌های ویتنامی اعلام کردند که حزب حاکم با استعفای «وو وان تونگ» رییس‌جمهور این کشور که تنها یک سال از دوران ریاست‌جمهوری‌اش گذشته، موافقت کرد.در این بیانیه آمده است که «تونگ قوانین حزب را نقض کرده» و در ادامه تأکید شده که «این کاستی‌ها بر افکار عمومی، شهرت حزب، دولت و شخص او تأثیر منفی گذاشته است.». رسم استعفا، سنتی پسندیده در بین مقامات سیاسی غالب کشورها بوده،ولی متاسفانه در کشور ما بدلیل ضعف مطالبه گری افکار عمومی و کم رنگ بودن فعالیت های حزب محور در حوزه سیاسی،چندان مورد توجه قرار ندارد.

استعفای نخست وزیر ایرلند و رئیس جمهور ویتنام بدلیل شکست در همه پرسی و شائبه های فساد مالی

استعفای «لئو وارادکار» نخست وزیر ایرلند:

«لئو وارادکار» ۴۵ ساله نخست وزیر ایرلند، طی سخنانی مقابل دوربین رسانه‌ها در دوبلین اعلام کرد که بعد از هفت سال مسئولیت، دیگر احساس نمی‌کنم، بهترین فرد برای این شغل هستم. همکاران وفادار و دوستان خوبی در انتخابات محلی اروپا شرکت می‌کنند و من می‌خواهم بهترین فرصت ممکن را به آن‌ها بدهم. وی با بیان اینکه از تصدی مقام نخست وزیری در این مدت لذت برده است، افزود، اما سیاستمداران هم انسان هستند و محدودیت‌هایی دارند. ما همه چیزمان را فدا می‌کنیم تا زمانی که دیگر نتوانیم. سپس باید از این مقطع عبور کنیم.

استعفای نخست وزیر ایرلند و رئیس جمهور ویتنام بدلیل شکست در همه پرسی و شائبه های فساد مالی

وارادکار از سال ۲۰۱۷ میلادی رهبری حزب فاین‌گائل را برعهده داشت و در این مدت، دو بار بر مسند نخست وزیری تکیه زد. او نخستین بار در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ نخست وزیر ایرلند شد، سپس تا سال ۲۰۲۲ معاون نخست وزیر بود و دوباره به این مسند بازگشت.

وارادکار در حالی از مقام خود کناره‌گیری کرد که مردم ایرلند ماه پیش با طرح پیشنهادی دولت برای اصلاح تعریف قانون اساسی این کشور از خانواده و نقش زن در خانه مخالفت کردند. او، این همه‌پرسی را همزمان با روزجهانی زن برگزار کرد تا به نوعی بتواند از همزمانی این دو رویداد برای اصلاح تعریف از خانواده در قانون اساسی استفاده کند؛ اما طبق گزارش‌ها، بیش از ۶۷ درصد از رای‌دهندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند. نخست وزیر ایرلند در واکنش به نتیجه همه‌پرسی گفت: «وظیفه ما بود که اکثریت مردم را به رای مثبت دادن به این همه‌پرسی متقاعد کنیم و واضح است که ما در این کار شکست خوردیم».

بر اساس رویه سیاسی، جانشین وارادکار بعد از تشکیل پارلمان، پس از تعطیلات عید پاک تعیین خواهد شد. در این مدت نامبرده بعنوان نماینده پارلمان، سرپرستی دولت را بر عهده خواهد داشت.

استعفای «وو وان تونگ» رییس‌جمهور ویتنام:

دولت ویتنام در روز چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد که کمیته مرکزی حزب حاکم (نهادی عالی برای تصمیم گیری در حزب حاکم کمونیست ویتنام) به دنبال اجرای طرح پاکسازی گسترده مرتبط با فساد و اختلاس با انتشار بیانیه‌ای با استعفای «وو وان تونگ» ۵۳ ساله رئیس‌جمهور این کشور تنها یک سال پس از انتخابش به علت «کاستی‌ها و کم‌کاری‌ها» موافقت کرد. در این بیانیه آمده است که «تونگ قوانین حزب را نقض کرده» و در ادامه تأکید شده که «این کاستی‌ها بر افکار عمومی، شهرت حزب، دولت و شخص او تأثیر منفی گذاشته است». رئیس‌جمهور در ویتنام عمدتاً نقش تشریفاتی دارد، اما یکی از چهار منصب سیاسی برتر در کشور آسیای جنوب شرقی است.

استعفای نخست وزیر ایرلند و رئیس جمهور ویتنام بدلیل شکست در همه پرسی و شائبه های فساد مالی

استعفای تونگ چند روز پس از بازداشت یک مقام رسمی اعلام می‌شود که گفته می‌شود این مقام رسمی به علت فسادش در یک دهه پیش بازداشت شده که در آن دوران وون وان تانگ به عنوان رئیس حزب در استان «کوانگ نگای» خدمت می‌کرد.

اواخر دی‌ماه ۱۴۰۱ نیز «نوئن سان‌فو»، رئیس‌جمهور پیشین ویتنام استعفا کرد. اعلام شد که سان‌فو از مدت‌ها پیش به علت تخلفات چند تن از کارمندان و وزرای کابینه‌اش تحت انتقادات شدید بود. فو ۶۸ ساله، نخست‌وزیر سابق به مدت ۲ سال ریاست‌جمهوری ویتنام را بر عهده داشت. فو بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ نخست وزیر ویتنام بود و سپس در آوریل ۲۰۲۱ به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امینه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
0
0
رسم استعفا در ایران جا بیفته که باید 85 درصد مدیران دولت سیزدهم استعفا بدهند خاک بر سرها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
0
قدرت حزب در اداره امور یعنی این
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین