پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
در حالی که پیش از این سیاست‌های صدا و سیما بر عدم حضور چهره‌ها بود و مدیران این سازمان گفته بودند که تلویزیون برای جذب مخاطب نیازی به سلبریتی‌ها ندارد، این روزها تمامی برنامه‌های نوروزی سیما با حضور این چهره‌ها روی آنتن می‌رود. پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما روز چهارشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت براساس سند تحول رسانه ملی امسال و در ایام تعطیلات نوروزی ۲ تنوع قابل توجه شامل تنوع در تولیدات برنامه‌ها اعم از برنامه‌های سرگرمی و نوروزی و حضور میهمانان در برنامه‌ها داشتیم. هزینه‌های برنامه‌ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و جزئیات قرارداد‌ها در اختیار این سازمان نیست (شعار سال: مگر در پادگانی بنام صداسیما، اختیار تهیه کننده معنا دارد جناب پیمان راستگو؟). محسن سهرابی فعال رسانه‌ای با انتشار پستی در شبکه ایکس نوشت: ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه ‎فروغی و ‎جبلی برای حضور ‎سلبریتی‌ها در برنامه شب عید شبکه ۳ شده است. محمدحسین رنجبران، مجری تلویزیون نوشت: در کمتر از دو سال و نیم بزرگواران از شعار تحول در رسانه ملی با محوریت سلبریتی زدایی رسیدند به این جا که نوروز امسال به هر سلبریتی نازنین برای آمدن روی آنتن ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان حق القدم دادند، آنهم از بودجه‌ای که به بهانه تغییر مسیر رسانه ملی چند برابر شده است. با خودت چند چندی پیمان جبلی؟ هدر دهی بودجه ملی بدلیل ناتوانی در سیاستگذاری موثر را یک صفحه با مداد سیاه مشق کن اخوی. تا قبل از سیزده بدر هم تحویل بده. برای دین و دنیایت نگرانیم پسر.

شعار سال:متن را با این سوال آغاز می کنیم که سلبریتی در خدمت محتوا یا رسانه ملی در خدمت سلبریتی‌ها، درحالیکه این روزها صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با وجود منابع سرشار، در رقابتی نفس‌گیر با فضای مجازی، شبکه‌های گوناگون اجتماعی و پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال و برنامه‌های سرگرم‌کننده و مفرح دست و پنجه نرم می‌کند و به زعم مخاطبان، در میدان رقابت در حال واگذاری عرصه است و دقیقا در دورانی که دومین سال پسا تحول را پشت سر می‌گذارد(شعار سال: سلیقه گرایی و خوداندیشی توهمی بجای سیاستگذاری و راهبری راهبردی)، بار دیگر به شکل از دست در رفته‌ای دست به دامان سلبریتی ها برای جذب مخاطب شده است، به طوریکه این حجم از حضور سلبریتی‌ها در برنامه‌ها و شبکه‌های مختلف کم‌سابقه است و حالا از پرداخت ارقام غیرمتعارفی نیز صحبت به میان آمده است.

واکنش پیمان جبلی رئیس صداوسیما به هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها در نوروز ۱۴۰۳، بسیار جای گلایه و تاسف دارد. پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت براساس سند تحول رسانه ملی(شعار سال: کدام سند تحول خود نوشته و خود خوانده و خود مصوب نموده؟!) امسال و در ایام تعطیلات نوروزی ۲ تنوع قابل توجه شامل تنوع در تولیدات برنامه‌ها اعم از برنامه‌های سرگرمی و نوروزی و حضور میهمانان در برنامه‌ها داشتیم. به همین دلیل براساس بازخورد‌های اولیه امسال افزایش بیش از ۸ درصدی مخاطبان برنامه‌های نوروزی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم. هزینه‌های برنامه‌ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و جزئیات قرارداد‌ها در اختیار این سازمان نیست و با پرداخت‌های غیر معقول موافق نیستیم. رویه‌های غلط که از دوره‌های قبل صدا و سیما رواج داشته به تدریج در دست اصلاح است.
فقط یک پرسش و آن اینکه، چرا توجیه گری و دروغ می‌گویی جناب پیمان جبلی؟ مگر حود شما قصد سلبریتی زدایی نداشتید؟ مگر می‌شود که شما بی خبر از قرارداد بسته شده با تهیه کننده‌ها آنهم برای برنامه‌هایی به حساسیت برنامه‌های نوروزی باشید؟ درست گفته اند گه اگر نظارتی موثر مردمی نباشد فساد و انحراف در مدیریت قطعی است. برای تو و صداسیمای نابود شده با مدیریت افرادی در وزن تو، متاسفیم و برای منافع ملی مان، برای ارزش‌ها و حوزه فرهنگ اسلامی- ایرانی، برای گام دوم انقلاب و برای تمامی تلاش‌های صورت گرفته جهت تمدن سازی، تاسف می‌خوریم. تاسف می‌خوریم شاهد حضور نامدیران توجیه گر هستیم. ان شاالله که عزتمند در دنیا و عاقبت بخیر در عقبی باشی پیمان جبلی؟!.

برای مرگ صداسیمایی که ضعف نظارتی مشهود دارد  + تو در ماجرای دعوت از سلبریتی ها در برنامه های تلویزیونی، بنوعی دروغ می گویی آقای جبلی

اگر بنای حضور سلبریتی‌ها بر اساس راهبردی مشخص جهت ترویج ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی جامعه ایرانیست، دعوت آن‌ها معنا پیدا می‌کند، اما آنسوی ماجرا وقتی که راهبردی وجود ندارد و فضا رهاست تا سلبریتی‌ها و مجریان هرچه دل تنگ‌شان خواست بگویند، با تراژدی سلبریتی‌زدگی مواجه می‌شویم که مدیران رسانه ملی بار‌ها اعلام کرده بودند از آن حذر دارند.
از زاویه‌ای دیگر هزینه چند صد میلیونی دعوت از این چهره‌ها در کنار هزینه گزاف تولید و پخش برنامه برای مخاطبی که دیگر حوصله نشستن پای شطحیات این سلبریتی‌ها را ندارد با چه توجیه منطقی و حتی اقتصادی صورت می‌گیرد؟ یا این سؤال که وقتی می‌توان با محتوای غنی و تولید برنامه‌های متنوع که حتی نمونه قرآنی و مذهبی آن در «معلی» و «محفل» برخلاف تصور موجود به دلیل نوگرایی مورد اقبال مخاطب قرار گرفت و یا برنامه《زندگی پس از زندگی》که مخاطب را پای صفحه تلویزیون میخ کوب می‌کند، چرا باید به دنبال جذب مخاطب با اذان «بنیامین بهادری» و شاذگویی‌های «حسن روشن» و «علی پروین» در نام بردن از «معین» و «هایده» … باشیم.
قطعا حضور چهره‌های مشهور و مورد احترام مردم در رسانه ملی نه کار بدی است و نه کسی با آن مخالف است مادامی که حضور این افراد بتواند به تقویت محتوای برنامه کمک‌کند، اینکه دکمه ضبط برنامه را بزنیم و بگذاریم کار پیش برود تا چه بر سر برنامه می‌آید و روی موج بداهه گویی از پیش تعیین نشده سلبریتی‌ها سوار شویم یعنی باختن آنتن تلویزیون به شکلات جذب مخاطب که بعدا کام همه را تلخ می‌کند.

ناتوان در تامین محتوا و درمانده در سیاستگذاری موثر + تو در ماجرای دعوت از سلبریتی ها در برنامه های تلویزیونی، بنوعی دروغ می گویی آقای جبلی

۴۰ میلیارد تومان هزینه شب عید تلویزیون (حامدبهداد ۱ میلیارد، داویدز ۴ میلیارد!):
محسن سهرابی فعال رسانه‌ای با انتشار پستی در شبکه ایکس مدعی شد که : ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هزینه ‎فروغی و ‎جبلی برای حضور ‎سلبریتی‌ها در برنامه شب عید شبکه ۳ .

داویدز: ۴.۲ میلیارد

حامد بهداد: ۱ میلیارد

مهدی طارمی: ۱ میلیارد

سعید عزت الهی: ۸۰۰ میلیون

علی پروین: ۷۰۰ میلیون

علی قلی زاده: ۵۰۰ میلیون

محمد محبی: ۴۵۰ میلیون

هزینه‌های شب عید تلویزیون در چند روز گذشته به یک مسئله رسانه‌ای تبدیل شده است.

رنجبران، مجری تلویزیون: صدا و سیما برای آمدن سلبریتی‌ها روی آنتن ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان حق القدم داده است:

ویژه‌برنامه‌های نوروزی صداوسیما مثل سال‌های قبل میزبان چهره‌های سرشناسی بود. طی شب‌های گذشته شاهد حضور چند ستاره تیم ملی هم در این برنامه‌ها بودیم. بازیکنانی که بعد از هماهنگی با کادرفنی تیم ملی از اردو بیرون زدند تا چند ساعتی میهمان صداوسیما باشند. این ستاره‌ها معمولا حاضر به انجام مصاحبه آن هم از نوع تلویزیونی نیستند، با این حال مبالغی که به آن‌ها برای حضور در تلویزیون پیشنهاد شد، به حدی بود که آن‌ها را راضی به حضور کند( شعار سال: آیا عدم حضورشان بدلیل بالا بودن درصد دلال ها نبود؟موضوعی که نیاز به راست آزمایی دارد).
محمدحسین رنجبران، مجری تلویزیون نوشت: در کمتر از دو سال و نیم بزرگواران از شعار تحول در رسانه ملی با محوریت سلبریتی زدایی رسیدند به این جا که نوروز امسال به هر سلبریتی نازنین برای آمدن روی آنتن ۲۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان حق القدم دادند، آنهم از بودجه‌ای که به بهانه تغییر مسیر رسانه ملی چند برابر شده است.

برای مرگ صداسیمایی که ضعف نظارتی مشهود دارد  + تو در ماجرای دعوت از سلبریتی ها در برنامه های تلویزیونی، بنوعی دروغ می گویی آقای جبلی

آیا وقت آن نرسیده که با مخاطب هوشمندانه‌تر برخورد کنیم؟ اتفاقا مخاطب می‌فهمد وقتی آقای فتح‌الله زاده آن کنایه را به مجری می‌زند یعنی چه و بازخورد آن صدها ویدئوی تمسخر برنامه‌هایی است که مجریان و سلبریتی‌ها ساعتها دور هم می‌نشینند و از آنتن رسانه‌ملی در مورد غذای مورد علاقه تا خواننده محبوب شان سخن می‌گویند و از تعداد دفعات عاشقی مهمان و مسائل کاملا شخصی افراد می‌پرسند!

فقر سریال‌ها و برنامه‌های قوی سرگرم‌کننده توام با انتقال مفاهیم که به تقویت فرهنگ عمومی و ارتقای اخلاقی جامعه کمک کند و باعث نشاط و امید جامعه شود، به شدت این ایام به ویژه در فرصت طلایی تلاقی ماه مبارک رمضان و نوروز احساس می‌شود و حضور گسترده برنامه‌های جُنگ و دورهمی‌های پر زرق و برق اما تهی از معنا، مخاطب را بیش از پیش دلزده و خسته می‌کند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: دعوت صداسیما از سلبریتی ها ، مدیریت نادرست بر رسانه ملی ، سلیقه گرایی در رسانه میلی ، دعوت از سلبریتی ها ، سلبریتی گرایی در برنامه های نوروزی ، یک بام و دو هوای صداسیما ، پورسانت های جابجا شده برای دعوت از سلبریتی ها ، ناتوان در تامین محتوا و درمانده در سیاستگذاری موثر ، سیاست سلبریتی زدایی صداسیما ، پادگانی بنام صداسیما ، رانت بازی و رانت جویی در صداسیما ، محسن سهرابی فعال رسانه‌ای ، صدای فروغی شبکه سه در نمی آید چرا ، محمدحسین رنجبران مجری تلویزیون ، شعار تحول در رسانه ملی با محوریت سلبریتی زدایی ، سلبریتی ها در برنامه های نوروزی ، سلبریتی های تلویزیون ، سلبریتی های سینما و تلویزیون ، سلبریتی های سینما ، سلبریتی های فضای مجازی ، محمد خراسانی ، یادداشت های محمد خراسانی ، سلبریتی در خدمت محتوا یا رسانه ملی در خدمت سلبریتی‌ها ، حرف‌های جلیلی و مدیران سیما برای سلبریتی ستیزی ، سلبریتی محوری یا سلبریتی زدگی ، شماره تماس سلبریتی ها ، پرداخت ارقام غیرمتعارف به سلبریتی ها برای حضور در تلویزیون ، سلبریتی های ورزشی ، سلبریتی های هنری ، سلبریتی های اجتماعی ، هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها در نوروز ۱۴۰۳ ، سند تحول رسانه ملی ، پرداخت‌های غیر معقول در صداسیما ، حضور نامدیران توجیه گر ، تراژدی سلبریتی‌زدگی ، چه خبر از فروغی شبکه سه ، سلام فروغی کجایی بابا ، هزینه‌های شب عید تلویزیون ، کنایه فتح الله زاده به مجری ، صداسیما یا قوطی رانت و قراردادهای بادآورده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین