پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
فعال فرهنگی گفت: معتقدم باید به تعاریف جمهور و اسلام برگردیم، چون هم جمهور و هم اسلام در صدا و سیما مخدوش است.

شعارسال: وحید جلیلی، فعال فرهنگی در مراسم افتتاحیه تشکل جامعه رسانه اسلامی که با عنوان نشست جوانان و تحول در رسانه برگزار شد با انتقاد از برخی برنامه‌های رسانه ملی گفت: در این رسانه برنامه‌ای تولید می‌شود که مجری در مقابل یک زن می‌نشیند و می‌پرسد شما عاشق شده اید سوال بنده این است که در کجای تاریخ این گونه به حریم شخصی افراد تجاوز می‌کنند؟ و این در صدا و سیمای جمهوری اسلامی سیاست گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در زمان ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما بنده را ممنوع الورود کردند و این نشان می‌دهد که یک مدیریت مقتدری وجود دارد که چه کسی به سازمان صدا و سیما بیاید و چه کسی نیاید گفت: متاسفانه نرم افزار دچار فساد شده است سوال بنده این است که مگر صدا و سیما جمهوری اسلامی در کجاست مگر ما بیمه بیسائو هستیم؟

جلیلی با اشاره به اینکه صدا و سیما برای سلبریتی‌هایی که نماز نمی‌خوانند و حتی بوی جبهه را هم استشمام نمی‌کنند حق قائل می‌شود و آن‌ها را برجسته می‌کند، افزود: برای امکانی که در اختیار مدیران صدا و سیما قرار گرفته ۲۰۰ هزار خون ریخته شده است. در واقع این امکان رسانه‌ای و فرهنگی با فداکاری‌های فراوان به دست آمده با این وجود چرا ما باید کار‌هایی را انجام دهیم که این فداکاری‌ها را فراموش کنیم؟

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه باید به دنبال هنر طبیعی باشیم، تصریح کرد: مثلا در مورد واقعه گوهرشاهد مشهد حتی یک کارت پوستال وجود ندارد با این وجود این حجم از بی اعتنایی غیرطبیعی است.

وی با بیان اینکه برخی افتخارشان این است که یک شعر برای دفاع مقدس نسروده اند و یا یک داستان ننوشته اند و بعد همین‌ها دغدغه شان دفاع از فردوسی است در حالی که دغدغه‌های فردوسی معلوم است، تصریح کرد: خیانتی که روشنفکری به هنر ایرانی کرده است کمتر از خیانتی نیست که به انقلاب و شهدا کرده اند.

جلیلی با بیان اینکه اگر صدا و سیما از مایه‌های دراماتیک استفاده می‌کرد خیلی جلوتر بودیم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این چهل سال اخیر یکی از اصلی‌ترین کشور‌های مورد آماج سازمان‌های جاسوسی جهان بوده و این یک حرف واقعی است. چرا سینمای جاسوسی ایران باید از ضعیف‌ترین ژانر‌های سینمایی کشور باشد؟ ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم و ترور یک واقعه دراماتیک است. با این وجود سوال بنده این است که چرا نباید داستان ۱۷ هزار ترور در قاب سینما و تلویزیون بیاید؟ در واقع این همان نعل وارونه‌ای است که روشنفکران می‌زنند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه صدا و سیما نیازمند یک عملیات ضد سانسور است، تصریح کرد: متاسفانه امروز تاریخ انقلاب عقاید، قومیت‌ها و دیگر موارد در صدا و سیما سانسور شده است و وضع نیز روز به روز بدتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در رسانه ملی سریال صد قسمتی به نام انقلاب اسلامی می‌سازند، اما اسلام در آن نیست، چون مدیران ما شرمنده هستند، خجالت می‌کشند و رودربایستی دارند، تصریح کرد: باید به جمهور و گستره و عظمت ایران فکر کنیم در هر حال سوال این است که اسلامی که در صدا و سیما ترویج می‌شود چه اسلامی است؟ معتقدم باید به تعاریف جمهور و اسلام برگردیم، چون هم جمهور و هم اسلام در صدا و سیما مخدوش است.

جلیلی با بیان اینکه هر انحرافی در صدا و سیما به وجود بیاید تکثیر می‌شود، اظهار کرد: صدا و سیما می‌تواند اعتماد به نفس ملی را ارتقا دهد.

این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه ما نیازمند عدالت رسانه‌ای هستیم و این مستلزم آن است که نرم افزار صدا و سیما اصلاح شود، اظهار کرد: اگر این نرم افزار را اصلاح کنیم آن وقت خواهیم دید که در دل این سازمان چه اتفاقات خوبی خواهد افتاد البته برخی‌ها می‌گویند نیرو نیست با این وجود سوال این است که مگر صدا و سیما ۲۵ سال به دست نیرو‌های اصولگرا نبوده پس چه کار کرده اید؟ در هر حال معلوم است که نرم افزار این کار وجود نداشته است، چون ما توانسته ایم به فناوری هسته‌ای دست پیدا کنیم پس چگونه نتوانستیم دو نفر خبرنگار تربیت کنیم معلوم است آرمان نداریم.

وی همچنین به انتقاد از برنامه بدون تعارف اخبار ۲۰:۳۰ پرداخت و گفت: نام این برنامه را بدون تعارف گذاشتند در حالی که آخر تعارف است.

جلیلی اظهار کرد: اگر کسی یک میلیارد تومان پاداش بازنشستگی می‌گیرد و مجدد به کار خود بازمی گردد مقصر وقوع این اتفاقات صدا و سیما است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 16مهر1397 ، کدخبر: 716028: www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین