پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
عضو انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با بیان این که شناساندن معروف و منکر از کارکردهای اصلی رسانه ملی است، گفت: ما تا رسانه مطلوب فاصله زیادی داریم.

شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین علی نهاوندی در رابطه با نقش رسانه در احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: یکی از کارکردهای رسانه دینی گسترش معروف و آگاه‌سازی جامعه نسبت به منکرات و پیامدهای آن در جامعه است.

عضو انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با بیان این که جامعه وقتی به سمت معروف حرکت می‌کند که شناخت درستی از معروف داشته باشد، افزود: اگر ما بخواهیم جامعه را به سمت کار و تلاش و توسعه علمی هدایت و نسبت به  شناخت دشمن و پیامدهای همراهی با اندیشه‌های الحادی آگاه کنیم باید ابتدا شناسایی معروف برای مردم حاصل شود.

رییس سابق مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد و کارکردهای اصلی رسانه مسأله روشنگری آگاه‌سازی و تبیین معروف در جامعه است که اگر این شکل بگیرد جامعه با شناخت معروف به سمت آن گرایش پیدا می‌کند مخصوصاً در جوامع دینی که فطرت‌های پاک در آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نهاوندی یکی از مشکلات امروز ما را نبود شناخت معروف در جامعه عنوان کرد و گفت: برخی مواقع بین معروف و منکر خلط اتفاق می‌افتد که در اینجا تبیین معروف و منکر و نشان دادن راهکارهای رسیدن به معروف و محدودسازی منکر از کارکردهای رسانه است.

وی افزود: یکی از کارهایی که رسانه ملی ما انجام می‌دهد نمایش ابعاد مناسک دینی و ظرفیت‌هایی که انسان‌ها می‌توانند خوب را از بد تشخیص دهند است؛ پخش مناسک مذهبی و تبیین سخنرانی‌ها و میزگردهایی که برای شناخت معروف و منکر است و دشمن‌شناسی که از کارکردهای جدی خبری ما است به نظر من رسانه ما در این زمینه تا حدی خوب عمل کرده است.

کارکرد اصلی رسانه اسلامی داعیا الی الله است

عضو انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه با بیان این که ما تا رسیدن به مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: اگر رسانه کارکرد اصلی خود که «داعیا الی الله» است را متوجه شود و کلام‌ها الگوی عملی و رفتاری پیدا کند و دعوت به سوی حق و عدالت و انصاف و فضائل انسانی حاصل شود به مطلوب نزدیک خواهیم شد.

وی با تأکید بر این که رسیدن به مطلوب از شاهراه دین ممکن است، خاطرنشان کرد: فرونشاندن فعالیت‌های معرفتی در فیلم‌ها و سریال‌ها و برنامه‌های ترکیبی در حد گفت‌وگوهای مذهبی آن هم  در ساعات نه چندان خوب نمی‌تواند ما را به نتیجه برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نهاوندی افزود: ما باید در سراسر برنامه‌های رسانه خود با اتاق‌های فکر و اندیشه‌ای که می‌توانیم تشکیل دهیم در قالب‌های هنری معروف‌ها را تبیین کنیم و مشکلات و منکرات جامعه را در قالب‌های هنرمندانه به جامعه بشناسانیم و اینها چیزهایی است که از یک رسانه اسلامی توقع می‌رود.

وی با بیان این که امروز فضاهای مجازی، گوی سبقت را از رسانه‌های صوتی و تصویری ربوده‌اند، افزود: باید چاره‌اندیشی شود که کانون‌های تأثیرگذار غربی و شبکه‌های مجازی استکباری و ملحد را مهار و محدود کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار 17 مهرماه 96، کد خبر: 529916،www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
0
به نظرم رسانه کارکرد واقعی خودشو انجام نمیده. رسالت رسانه فقط این نیست که شور به مردم بده. باید اگاهی و فهم و معرفت دینی هم بده .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین