پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
امروز بین دو اسلام، مجبور به انتخابیم. کدام را انتخاب می کنیم؟

شعارسال: با دو اسلام مواجهیم و باید یکی را انتخاب کنیم. چون می دانند مسلمان جماعت، دست از دین خود بر نمی دارد، او را می فریبند تا به سراغ بدلی شده اسلام بشتابد و قرن هاست که بر سر نسخه اصلی اسلام، دعواست:

اسلام امیرالمؤمنین (ع) یا اسلام ابوسفیان؟ اسلام امام مجتبی (ع) یا اسلام معاویه؟ اسلام سیدالشهداء (ع) یا اسلام یزید؟ اسلام انقلابی یا اسلام آمریکایی؟

فرانسیس فوکویاما گفته بود اصلی ترین مانع در برابر سیاست های آمریکا، مسلمانان هستند، پس باید آنان را دچار تحول درونی در دین کرد؛ و امروز سرنخ های آشکاری از این تحول سازی، لو رفته است.

اسلام آمریکایی همان اسلام اموی است:
قلابی و وارداتی؛ غیر اصیل و کاریکاتوری؛ عاشق عبادت های فردی و گریزان از مسؤولیت های جمعی؛ بی طرف و بی تفاوت؛ سر در لاک و چشم در خواب؛ ضعیف و ساده دل؛ بودایی مسلک و اخلاق نما؛ بی غیرت و بی خاصیت؛ منزوی و بی حال و بی عار و بیکار؛ اهل توکل های دروغین و لم دادن های تقدیرگرا.

اسلام اموی، اسلام تهی از امر به معروف و نهی از منکر است. اسلامی که می گوید نمازت را بخوان، روزه ات را بگیر اما مقدراتت را به طاغوت بسپار. اسلامی که فقیر را مفلوک تر و سرمایه دار را فربه تر می کند. اسلامی که در آن حتی یزیدِ فاسق مشروب خوار آدم کش سگ باز هم می تواند حکمرانی کند. اسلامی که می تواند سردمدار آن خادم حرمین شریفین باشد و نفیس ترین قرآن های دنیا را چاپ کند، اما با ترامپ فالوده بخورد و 500 میلیارد دلار، قرار و مدار بگذارد و به شکرانه او مسجد بسازد.

اسلام آمریکایی، اسلام چهاردیواری اختیاری و حریم خصوصی گشاد است. اسلام نه غزه نه لبنان و اسلام جیب و شکم و شهوت است. اسلام مصالحه و مسامحه و سهل انگاری و قرائت های دروغین است. اسلام دنیازده عافیت طلب و بی خیال است جوری که نه سیخ بسوزد نه کباب؛ و به تعبیر امام خمینی (ره):

«
اسلام اشرافيت، اسلام ابوسفيان، اسلام ملاهاى كثيف دربارى، اسلام مقدس‏نماهاى بي شعور حوزه‏هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نكبت، اسلام پول و زور، اسلام فريب و سازش و اسارت، اسلام حاكميت سرمايه و سرمايه داران بر مظلومين و پابرهنه‏ها»

اما اسلام راستین و خالص، اسلام مبارزه است. اسلام تشکیلات و اسلام حکومت؛ اسلام «تا شرك و كفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستيم‏». اسلامی که بدنش زیر سم اسب ها لگدکوب نعل های تازه می شود اما زیر بار حرف طاغوت نمی رود. اسلامی که می خواهد نه تنها از كعبه مسلمين، كه از كليساهاى جهان نيز ناقوس مرگ بر آمريكا را به صدا در بیاورد. اسلام محمد (ص)، اسلام دنیا و آخرت است. اسلام «تَقُوموا لِلَّه مَثْني و فُرادي» است که حتی اگر تنها بماند باز قیام می کند. اسلام انفاق عقیق در نماز و مباهله با جان و ناموس است. اسلامی است که به بردگی بندگان حساس و بر شکاف فقر و غنا، غضبناک است. اسلام، علی (ع)، اسلام «اَشِداءُ عَلى الکُفار رُحَماءُ بَینَهُم» است.

اسلام مهدوی (عج)، اسلام «أَيْنَ قَاصِمُ شَوكَه المُعتَدين» و «أَينَ مُعِزُّ الأَولياء و مُذِلُّ الأعداء» است. اسلام «اللهم العنهم جمیعا» و سلام بر حسین (ع) است. اسلام ابوذر غفاری است که در اوج فقر و نداری، حتی با چهار کیسه طلای ناب خلیفه، علی را نفروخت. اسلام مسلم بن عوسجه 80 ساله و حبیب بن مظاهر قاری قرآن است.

اسلام همان مادر شهیدی است که همه طلاهایش را برای جبهه داد و رسید نگرفت و گفت وقتی پسرم شهید شد رسید نگرفتم، یک مشت طلا که قابل دار نیست. اسلام ما اسلام شهید قاسمیه است که فوق لیسانس مکانیک دانشگاه تگزاس را به عشق جبهه ترک کرد و در وصیتنامه اش نوشت «در اسلام تماشاچی نداریم». اسلام ما اسلام شهید محسن حججی است که نوشت «الهی آماده ام برای رفتن به قربانگاه»؛ همان پاسدار بی سر که نوشت «عمریست شب و روزم را به عشق شهادت گذرانده ام».
اسلام ما اسلام مبارزه و انتظار است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری جهان نیوز، تاریخ انتشار: 12 مهر 1396، کدخبر 554490: ، www.jahannews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
به امبد روزی که تفکر تکفیری و سلفی از بین بره
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین