شعارسال: روز شنبه اپلیکیشن بلو و بلوکارت به دلیل آنچه که ادعا میشود نوسانات برق در سرویسدهنده به مرکز دادههای بلو (سامانتل) بوده، بهطور موقت از دسترس خارج شدند که در نتیجه این اختلال، کاربران برای ساعاتی نتوانستند از بلو سرویسی دریافت کنند. به نقل از روابط عمومی بلوبانک سامان، تیم فنی بلو از همان دقایق ابتدایی، تلاش خود را برای رفع مشکل پیشآمده آغاز کرد و در نتیجه این تلاشها، در مرحله اول مشکلات مربوط به بلوکارت، برطرف شد و امکان استفاده از آن در دستگاههای خودپرداز، پوز و... فراهم گردید. در نهایت و در مرحله دوم، اپلیکیشن بلو نیز به مسیر بازگشت و در اختیار کاربران قرار گرفت (شعار سال: نوسانات برق که نیاز به این کارها ندارد و کافی است، نوسان را برطرف میکردید!).
روابط عمومی بلو، بابت مشکل پیشآمده، از همه کاربران خود عذرخواهی نموده و بیان داشته است که؛ بلو خود را محافظ دادههای مشتریان میداند و مسئولیت خود در برابر این اتفاق را میپذیرد. در حال حاضر سرویس بلو همچون سالهای اخیر، پایدار بوده و تیم فنی و امنیت بلوبانک سامان در تلاش است که مشکلات احتمالی را پیشبینی کرده و تجربه بهتری برای کاربران خود بسازد.
اما در مقابل، گروههای هکری ادعا میکنند که موفق به هک این بانک معظم و دسترسی به حسابهای مشتریان شده اند.
حال باید منتظر زمان و توضیحات احتمالی منتشر شده از دو طرف این داستان ماند تا حقایق بشکل شفاف تری خود را نشان دهند. امیدواریم اخبار منتشره در خصوص هک بلوبانک همراستا با توضیحات روابط عمومی این بانک، اشتباه و نادرست باشد.
در اواخر سال ۱۴۰۱ بلوبانک بیان داشته بود که، انتقال خدمات مالی و بانکی به داخل اپلیکیشن گوشیهای هوشمند با تمام مزیتها و خوبیها یک چالش و نگرانی را برای بسیاری به وجود آورده است، اینکه امنیت حسابها به چه شکل تضمین میشود و چنانچه گوشی خود را از دست بدهیم چه آسیبی به حسابهای بانکی میرسد. این موضوع در مورد نئوبانکها بیشتر از سایر بانکهای دیگر مطرح میشود. این دسته از بانکها، شعبه فیزیکی ندارند و همه خدمات به شکل آنلاین ارائه میشود. برای همین میزان اهمیت و حفظ اطلاعات کاربران در نئوبانکها اهمیت بیشتری پیدا میکند. آنهم در عصری که از حملات سایبری مختلف گرفته تا حتی سرقت گوشی، اطلاعات و اعتبار افراد را تهدید میکند. در نتیجه نئوبانکها علیرغم تسهیل فرایندهای بانکی قبیل باز کردن حساب، انجام تراکنشها، دریافت گزارشهای مالی و تبدیل آنها به چند کلیک، یک مسئولیت مهم دیگری نیز برعهده دارند و آن تامین امنیت حساب کاربران خود است. بلوبانک، یکی از استارتاپهای پیشرو حوزه نئوبانک ایران است که کار خود را از سال ۹۸ شروع کرده و در اپلیکیشن خود راهکارهای متنوعی را برای ارتقا امنیت حساب بانکی و حفظ حریم خصوصی کاربران طراحی کرده است.
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون