پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
«محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران پیشتر در صحن علنی مجلس به صراحت گفته بود تصویب طرح تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران مغایر برجام است و ایالات متحده نباید چنین کاری کند.
شعارسال: «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران، خرداد ماه 95 در صحن علنی مجلس مطالبی پیرامون احتمال تصویب طرح تمدید تحریم های موسوم به ISA و مغایرت آن با برجام مطرح کرد که متن کامل آن بدین شرح است:

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی پرسید: «متشکریم، عرض می‌شود یه سوالی است که حالا یه بحث کلی راجع به تحریم‌هاست، سوال کردن که قانون تحریم ایران مشهور به "داماتو" کی باید لغو شود؟»

ظریف نیز در پاسخ با تاکید بر مغایرت تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران با مفاد توافق هسته‌ای، پاسخ داد: «ببینید؛ قانون داماتو که دیگر وجود ندارد و قانونی هست به نام ISA که این قانون در پایان سال 2016 مدتش تمام می‌شود. یک گروهی از سناتورها و نمایندگان مجلس (آمریکا) به دنبال تمدید آن هستند. ما هم به دولت آمریکا تذکر دادیم که باید برجام رعایت شود و تمدید قانون ISA مغایر با برجام است.»

وی ادامه می‌دهد: «آنها (دولتمردان آمریکا) هم در جلسه استماع کنگره اعلام کردند که نحوه برخورد با این قانون باید به شکلی باشد که برجام را نقض نکند. اینجا ما تاکید می‌کنیم که برجام مشخص است، اهداف برجام، چارچوبهای برجام و دولت آمریکا - ربطی هم به این ندارد که دولت کجاست، کنگره کجاست و چه کسی در کاخ سفید نشسته - تعهدات بین المللی دولت آمریکا مشخص است و نباید تحریم ها مجددا ایجاد شود.»

گفتنی است پس از مجلس نمایندگان، مجلس سنای آمریکا نیز با 99 رای موافق و بدون رای مخالف، تمدید تحریم های 10 ساله موسوم به ISA را - که بنا به اذعان دکتر ظریف نقض برجام محسوب می شود - تصویب کرد.

به گفته تحلیلگران با توجه به رای اجماعی سناتورها به این مصوبه، احتمال وتوی آن از سوی اوباما ضعیف است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 12 آذر 1395، کدخبر: 13950912000015، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
محمد جواد جون، دورت زدن دادا. به خود بیا.
دور خوردی اخوی. می دونم درد داره ولی درد ضایع شدن منافع ملی ما بیشتره . بخود بیا
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۶
0
0
اگه مسئولین یه کم دوراندیش بودن می دیدن که عراقی که توسط خود آمریکا تصرف شده هنوز تحریمهاش لغو نشده چطور ممکنه درعرض چندماه تحریم های ایران لغو کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین