پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که ارتش کشورش باید همواره آماده رویارویی با چین، روسیه کره شمالی و ایران باشد.

شعار سال: به نقل از وبسایت وزارت دفاع آمریکا، جو دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در همایش دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا تاکید کرد: اگر آمریکا قابلیت ها و توانایی های لازم برای رویارویی با چین، روسیه، کره شمالی، ایران و افراط گرایی خشن را توسعه دهد، ارتش برای آینده در حالت خوب و ایده آلی قرار خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: علی رغم نااطمینانی هایی که نسبت به بودجه و تاثیر منفی آن بر قدرت ارتش آمریکا وجود دارد، نیروهای مسلح آمریکایی هنوز بهترین در جهان هستند و قادر به دفاع از کشور و اجرای تعهدات خود در قبال متحدان بین المللی هستند.

دانفورد گفت: کاملا مطمئن هستم که نیروهای مسلح آمریکا امروز یک مزیت رقابتی نسبت به دشمنان بالقوه دارند. هم اکنون بیش از 275 هزار نظامی آمریکایی در سراسر جهان مستقر شده اند. تنوع ماموریت هایی که انها انجام می دهند مطابق با پیچیدگی اوضاع کنونی جهان است.

وی اظهار داشت: این همچنین نقش مهم آمریکا در رویارویی با این چالشها را نشان می دهد. با سفر به کشورهای مختلف و دیدار با رهبران سیاسی و نظامی، یک چیز کاملا برای من روشن شده است: آمریکا یک ضامن اصلی نظم و امنیت بین المللی در نظر گرفته می شود که صلح و امنیت را برای ملت ما به ارمغان آورده است. ولی آمریکا اعتبار امروز خود را به خاطر چیزی که در گذشته انجام داده، به دست نمی آورد. ارتش آمریکا باید همواره آماده رویارویی با چین، روسیه کره شمالی و ایران باشد و نیروی لازم برای شکست دادن افراط گرایی خشن را حفظ کند.

وی افزود: من نمی گویم که جنگ با هر یک از این چهار کشور اجتناب ناپذیر است ولی این مساله ساختار اصلی برای طراحی و برنامه ریزی و توسعه قابلیت های نظامی را فراهم می کند.

دانفورد تصریح کرد: ایالات متحده بر اساس این فرضیه عمل می کند که یک کشور در صلح یا جنگ است ولی سایر کشورها این گونه رفتار نمی کنند. روسیه، چین، کره شمالی و ایران کشورهایی هستند که فعالیت نظامی سنتی در هم آمیخته‌ای دارند و توانایی استفاده از قابلیت های اقتصادی، سایبری، سیاسی و اطلاعاتی را برای پیشبرد منافع خود دارند. آنها این کار را به شیوه‌ای انجام می دهند که از مجازات تشدید تنش جلوگیری کنند. روسیه به طور خاص وارد مرحله ای شده است که من آن را رقابت خصمانه می دانم که یک بعد نظامی نیز دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 آذر 95 ، کد مطلب: 1257262: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین