پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۳۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و وزیر دفاع این کشور در برابر کمیته نیروهای مسلح سنا حاضر شده و در پاسخ به سناتورهایی که اصرار داشتند ، تنها جنگنده های آمریکا باید بر فراز سوریه پرواز کنند، گفتند: برقراری منطقه پرواز ممنوع ممکن است منجر به جنگ با سوریه و روسیه شود.

شعار سال: تارنمای راشا تودی خبر داد که 'جوزف دانفورد' رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا ،به سناتورها گفت که پنتاگون قصد تقسیم اطلاعات سوریه را با روسیه ندارد و همصدا با سناتورها، روسیه را مسئول بمباران کاروان کمک های بشردوستانه حلب دانست. با این حال این ژنرال اشاره ای به حمله هواپیماهای تحت رهبری آمریکا به مواضع دولت سوریه در دیرالزور نکرد.
دانفورد به کمیته سنا گفت: 'من از حقیقت ماجرا اطلاعی ندارم. (حمله به کاروان امدادی) یا کار روسیه بوده یا رژیم (سوریه). من شکی ندارم که روسها مسئول هستند.'
اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا نیز پیشنهاد اخیر جان کری در مورد پرواز نکردن جنگنده ها بر فراز سوریه را منحصر به سوریه و روسیه دانست و گفت: 'بحث نشاندن هواپیماهای آمریکایی مطرح نیست.
وی مدعی شد که جنگنده های آمریکایی حملات خود را با 'دقتی بی مانند' انجام می دهند.
دانفورد در این ارتباط افزود: ' در حال حاضر، لازمه کنترل تمام حریم هوایی سوریه نبرد با سوریه و روسیه است.
جان مک کین یکی از سناتورهای حاضر با این گفته دانفورد مخالفت کرد و برقراری منطقه پرواز ممنوع بدون ورود به جنگ را ممکن دانست.
دانفورد هدف آمریکا را اول نابودی داعش و دوم کنار گذاشتن اسد رئیس جمهوری سوریه دانست و اذعان کرد که کردها به هدف دوم علاقه ای ندارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 2 مهر95 ، کد مطلب: 82240026: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین