پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
به گزارش ایرنا، «غلامرضا پورحیدری» رییس انجمن علمی مدیریت بحران کشور که شنبه شب به همراه سید «مهدی هاشمی» رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و «هادی رحمتی» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما سخن می گفت، افزود: با توجه به وقوع زلزله های اطراف تهران، زلزله در این شهر قابل پیش بینی است.

به گزارش ایرنا، «غلامرضا پورحیدری» رییس انجمن علمی مدیریت بحران کشور که شنبه شب به همراه سید «مهدی هاشمی» رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و «هادی رحمتی» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما سخن می گفت، افزود: با توجه به وقوع زلزله های اطراف تهران، زلزله در این شهر قابل پیش بینی است.

پورحیدری گفت: قانون مدیریت بحران کشور پاسخگوی مسائل و مشکلات بروز حوادث نیست.

رییس انجمن علمی مدیریت بحران کشور افزود: مدیریت بحران کار ۲۴ ساعته است و نباید گاهی در این زمینه دور هم جمع شویم.

*90 درصد سکونت گاه های کشور در معرض حوادث طبیعی

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد سکونتگاه های کشور در معرض حوادث طبیعی و ۷۰ درصد آن ها در معرض خطر زلزله هستند.

سید مهدی هاشمی افزود: روزانه هزار زلزله در کشور روی می دهد که حدود یکصد زلزله بالای سه ریشتر است.

وی افزود: بر اساس قانون ۲۵۰ ایستگاه هشدار حوادث طبیعی و زلزله باید در کشور وجود داشته باشد که از این تعداد فقط ۵۰ ایستگاه راه اندازی شده و تجهیزات ۷۰ ایستگاه نیز از سال ۸۷ در گمرک است.

هاشمی افزود: لایحه بازنگری در قانون مدیریت بحران کشور به مجلس ارائه شده اما به دلیل تأخیر در تشکیل کمیسیون مشترک بررسی آن به تعویق افتاده است و از هفته آینده بررسی آن آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: لایحه داده شده عقبگرد به زمان پیش از تصویب قانون مدیریت بحران کشور است.

وی گفت: زلزله لرستان که مانند زلزله بم بود ۱۲ ساعت پیش از وقوع پیش بینی شد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از وقوع زلزله را می توان پیش بینی کرد.

هاشمی گفت: خودروهای هامری که برای زمان بروز بحران خریداری شد و می تواند در ۵۰ سانتی متر گل و لای حرکت کند امروز برای خرید خودروهای سواری به مزایده گذاشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود امضای استیضاح «رحمانی فضلی» وزیر کشور را فقط برای ضعف در مدیریت بحران کشور دانست و گفت: چرا پولی که برای مدیریت بحران کشور اختصاص یافته پول توجیبی برخی مسوولان برای سرکشی شده است.

*اطلاع رسانی به مسوولان شهرستان ورامین

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هم گفت: وقوع زلزله به سرعت به مسوولان شهرستان ورامین اعلام شد.

هادی رحمتی افزود: پس لرزه های زلزله جوادآباد ورامین روند نزولی داشت و هلال احمر برای آمادگی نیروهایش وضع نارنجی اعلام کرده بود.

وی افزود: زلزله به هیچ عنوان پیش بینی نمی شود و پس از وقوع وظیفه داریم آن را به مسوولان و مردم اعلام کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت بولتن ، تاریخ انتشار يكشنبه 25 مرداد 1394، کد مطلب: 289110 : alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
خدا نکند برای تهران اتفاقی بیفتد، اما گند داستان وقتی درمیاید که این شهر دچار حادثه شود. کل شهر تبدیل به جزایر مجزا از هم می شود. بحث امنیت شهر با مصیبت روبرو می شود. حفط حیات بازماندگان چالشی اساسی خواهد بود. جلوگیری از انتشار عفونت ها و بیماری ها خودش داستان خاص خود را دارد. نگهداری از مجروهین برای خودش حکایتی خواهد داشت و غیره. قصه ای که بنظر می رسد سازمان مدیریت بحران تنها کتاب آن را خوانده باشد یا در چند هکتار بشکل آزمایشگاهی مانور آن را داده باشد.
ارتباطات بین دستگاهی در ایران خیلی ضعیف است
محمدیان روشن
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
0
0
مدیریت بحران در ایران بیشتر شبیه نوعی بازیه. حتی شاید دکان برای بعضی مدیران باشد. چرا سازمان مدیریت بحران گزازش عملکرد سالیانه خود را در رسانه های عمومی منتشر نمی کنه؟ عملکرد فعلی مدیریت بحران به چه میزان به نیاز های کشور پوشش می دهد و مقصر کیست؟ بهتره مدیران محترم سازمان مدیریت بحران پاسخگو باشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین