پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
موضوع " خیابانهای خاموش " و مشکل روشنایی بسیاری از معابر فردیس به اندازه ای تکراری شده است که وعده و وعیدهای مسئولین دیگر برای مردم امری عادی و از دیدگاه آنان حل این معضل منقضی شده است .
شعارسال: پس از انتشار مقالات و نقدهای بسیاری که از خیابانهای فاقد روشنایی لازم در فردیس در این سالها صورت گرفت و اخباری که از حوادث تاسف باری که به علت این بی توجهی منتشر شد و پیگیریهای اهالی فردیس و با ورود مسئولین استانی مقرر شد که با توافق شهرداری کرج واداره برق و با مشارکت 50 در صدی شهرداری این مهم ختم به خیر شود .

در بسیاری از مصاحبه ها و جلسات و دیدارهای مردمی از سوی مسئولین شهرستانی و استانی و حتی در آخرین دید مردمی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع المهدی (عج) فلکه چهارم به صراحت از روشن شدن خیابانهای خاموش فردیس تا دهه فجر امسال خبر می دادند که بسیار جای امیدواری داشت .

با نزدیک شدن به انتهای زمان مقرر و عدم رویت اقدامی مثبت از هر دو نهاد امضاء کننده تفاهم نامه نگرانی از نبود عزمی جدی برای پاسخ به نیاز واقعی و خواسته به حق مردم بیشتر نمایان می شد . تا اینکه در آخرین جلسه اداری شهرستان فردیس که چند روز قبل برگزار گردید ، مهندس اسدپور رئیس اداره برق فردیس از عدم ایفای تعهد شهرداری کرج نسبت به تفاهم نامه فی مابین خبر داد که با واکنش شدید مهندس سیفی ، مدیر منطقه 3 شهرداری کرج ، روبرو شد .

مهندس اسد پور در گفتگو با خبرنگارما از توافق 50 درصدی شهرداری و اداره برق گفت و افزود : متاسفانه تاکنون شهرداری به توافقات صورت گرفته پایبند نبوده و این عدم ایفای تعهد موجب تاخیر در وعده داده شده است .

وی از آمادگی کامل اداره برق برای اجرای سهم 50 درصدی خود خبرداد و تصریح کرد : قطعاً بر خلاف صحبتهای قبلی تا دهه فجر خبری از روشن شدن معابر خاموش نخواهد بود . البته شهرداری هر زمان با واریز حق السهم خود در اجرای این پروژه ها به حساب اداره برق به توافقات فی مابین عمل کند ، اداره برق نیز سریعا به روشن کردن بلوارهای خاموش اقدام خواهد کرد .

مهندس سیفی نیز در این باره به ما گفت : تفاهم نامه شهرداری با اداره برق صرفا جهت خدمت رسانی بیشتر به شهروندان و کمک به حل مشکلی چند ساله است و همانگونه که همگان واقفند این اقدامات وظیفه شهرداری نیست بلکه از وظایف اداره برق است .

از سوی دیگر چون برای این امر بودجه ای در سال 93 در شهرداری کرج تعریف نشده بود ، تامین هزینه های آن در ردیف بودجه سال 94 مشخص گردید و این علت تاخیر در ایفای تعهد شهرداری است .

مدیر منطقه 3 شهرداری کرج نقدی هم بر رفتار 2 گانه اداره برق دارد. وی میگوید : در اجرای تفاهم نامه 50 درصد سهم اداره برق است . چرا تاکنون آنها به تعهدات خود عمل نکرده اند ؟ ! این در حالی است که وظیفه ذاتی آنها انجام چنین مواردی است و حال آنها برای انجام وظیفه خود ، ایفای تعهد شهرداری را شرط دانسته و خواستار پرداخت وجه نقد شده اند ! !

سیفی در پایان از روشن شدن بلوار شهرک ناز تا پایان سال خبر داد و افزود : اجرای این پروژه از بودجه شهرداری منطقه بوده و امیدواریم که با روشن شدن این بلوار مشکلات عدیده ساکنین آن منطقه در زمینه تردد حل شود .

مهندس ایلیات نیز از تعیین بودجه 600 میلیون تومانی شهرداری کرج برای اجرای طرحهای مشترک با اداره برق در بودجه سال 94 گفت و اشاره کرد : به علت عدم تعیین بودجه در سال 93 برای تفاهم نامه فی ما بین ، تحقق مفاد آن میسر نبود که امیدواریم در سال 94 خیابان و یا بلواری فاقد روشنایی کافی در سطح منطقه نداشته باشیم .

هر چند گفته های مدیران منطقه یک نکته مهم و آنهم عدم اجرای قولهای داده شده حداقل تا پایان سال را نمایان می سازد اما 2 گانگی و عدم مسئولیت پذیری از سوی اداره ذیربط نکته مهم تری است که از این گفته ها برداشت شده و سوالات مبهمی را به ذهن می رساند :

اینکه اجرای روشنایی معابر بر عهده کدام اداره است . اداره برق یا شهرداری و یا هر دو ؟

آیا به گفته مهندس اسد پور که می گوید" تجربه 27 ساله من نشان می دهد که در صورت انجام 50 در صدی اداره برق دیگر شهرداری به تعهدات خود عمل نمی کند ً شهرداری فقط در امضای توافق نامه عجله داشته تا اجرایی شدن آن ؟

آیا شهرداری کرج در هنگام امضای تفاهم نامه اطلاعی از میزان بودجه مورد نیاز برای ایفای تعهدات خود نداشته و یا از عدم تعیین بودجه برای این امر در سال 93 آگاه نبوده است ؟

آیا اداره برق پس از سالها اعلام و انتشار اخبار در خصوص مشکلات شهروندان از نبود روشنایی لازم در برخی معابر فردیس هنوز نتوانسته است بودجه لازم را در ردیف بودجه سالهای متمادی خود بگنجاند تا نیازمند وعده های دیگران نباشد؟ !

آیا مردم حق ندارند از نمایندگان خود در مجلس بخواهند که به جای وعده های بدون اطلاع دقیق ، از مدیران شرکت برق بخواهند به عنوان شرکتی که هزینه برق را بدون یارانه از مردم دریافت کرده تا برای زیر ساختها و افزایش آسایش مردم هزینه کند ، خواسته به حق آنها را بدون مقصر نشان دادن نهادی دیگر اجابت کند ؟

وبسیاری سوال دیگر که امید است با روشن شدن هر چه سریعتر 20 بلوار وعده داده شده در فردیس دیگر اذهان عمومی به آنها فکر نکنند .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی فردیس نیوز، تاریخ انتشار: 29 بهمن 1393، کدخبر: - ، www.fardisnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین