پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
فردیس و توابع آن که روزی جزء زمین های زراعی قریه سرحد آباد بشمار می آمد در فاصله کم تر از نیم قرن به شهرستان پرتراکم و با جمعیتی قریب به نیم میلیون نفر مبدل گشته است.
شعارسال: نکته قابل توجه و قابل تامل این است که جمعیت فردیس در قیاس با برخی استانهای کشور و حتی برخی کشورها بیشتر است و این در حالی است که از لحاظ امکانات حاکمیتی با کوچکترین شهرهای دور افتاده کشورمان مقايسه میشود.

فردیس که با مركز پایتخت ام القرای جهان اسلام حدود چهل کیلومتر فاصله دارد از حداقل امکانات رفاهی ، بهداشتی و فرهنگی بی بهره است و همچنین از لحاظ مدیریت شهری شامل مناطق 3 و 10 شهرداری کرج وشهرداری مشکین دشت می باشد که با در اختیار داشتن حداقل یک چهارم جمعیت استان البرز، حداکثر از یک ششم بودجه کرج ارتزاق می کند.

در همین راستا عبداله مسیب زاده گرمی به گفتگو با صبح البرز پرداخت و اظهارداشت: فردیس از مناطق جنوبی و قشر متوسط و متوسط به پایین جامعه از لحاظ مالی است و اکثر قریب به اتفاق محلات آن جزء مناطق تازه تاسیس و رو به رشد شهری است که درکوتاه مدت با انفجار جمعیت مواجه شده است.

وی افزود: فردیس از مهاجر پذیرترین نقاط کشور به شمار رفته و محسوب میشود که به شدت از فقر امکانات رنج می برد و همچنین از لحاظ بهداشت و درمان، علیرغم جمعیت نیم میلیونی و وعده هاي چندين ساله مبني بر تاسيس بيمارستان كه به جز يك گودبرداري اثري از آن ديده نميشود، از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم بوده و امکانات فرهنگی آن نیز بهدهیچ وجه قابل قبول نیست.

مسیب زده گرمی تصریح کرد: حال پس از سال ها تلاش خستگی ناپذیر امام جمعه فرزانه مان حجت الاسلام والمسلمین دکتر ایمانی و فرمانده مجاهد سپاه وقت سرهنگ شكري و پیگیری های مجدانه وی به شهرستان ارتقا پیدا کرده است اما نیاز به عزمی راسخ وپیگیری های مجاهدانه برای جذب اعتبارات در حوزه های مختلف عمران، فرهنگی، درمانی و آموزش است.

به گفته این فعال سیاسی این مهم قبل از هرچیز نیازمند استقرار واحدهای اداری با چارت کامل سازمانی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه علیرغم گذشت زمانی قریب به دو سال و نیم از تاسیس شهرستان فردیس ، اکثر ادارات از راه اندازی اداره شهرستان فردیس امتناع می ورزند و البته کمبود بودجه مهمترین چالش پیش روی شان است اما این درحالی است که باتوجه به قوانین موجود به ویژه قوانین تقسیمات کشوری ، بودجه شهرستان های تازه تاسیس باید از محلی جداگانه تامین و در اختیار ادارات کل، سازمان ها و وزارتخانه ها قرار گیرد.مسیب زاده گرمی گفت: قطعا ایجاد واحد های سازمانی ادارات در شهرستان فردیس، به عنوان سخت افزار و پیش نیاز حرکت به سوی ساخت فردیس تازه خواهد بود.

وی که مدیر دفتر اسناد رسمی است، خاطرنشان کرد: درجایگاه بعد میبایست شهرداری کرج را متقاعد کرد که حداقل یک سوم بودجه عمرانی فرهنگی خود را در سطح مناطق 3 و 10 شهرداری هزینه کند چون عدالت ایجاب می کند همه شهروندان کرج در همه مناطق از حداقل امکانات عمر انی، رفاهی و فرهنگی برخوردار باشند و بطور خاص نقاط کمتر توسعه یافته و پرجمعیت شهر، توجه مضاعفی در بحث تخصیص بودجه می طلبد.

این فعال سیاسی و اجتماعی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی شهروند درجه یک و درجه دو نداریم و این حق طبیعی فردیس و اهالی آن است که حداقل به میزان سایر مناطق کرج از امکانات شهری بهره مند شوند اما متاسفانه در بدو تاسیس شهرستان فردیس ، کش و قوس های فراوانی در انتصاب فرماندار این شهرستان نوپا صورت گرفت که این موضوع به زیان فر دیس بود.

مسیب زاده گرمی ادامه داد: به حمد ا... امروز فرمانداری با تجربه مدیریت گرانسنگ در راس مدیریت اجرایی شهرستان حضور دارند که با کوله باری از تجربه هدایت سکان اداری شهرستان را به عنوان عالی ترین مقام اجرایی شهرستان و نماینده دولت به عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر همه ما شهروندان و به ویژه امنا، بزرگان و معتمدین فردیس واجب است که با حمایت همه جانبه از مدیران شهرستان، و با تلاش مضاعف و همتی جهادی عقب ماندگی شهرستان را جبران کنیم و یا اعتماد به نیروی خودمان، دست در دست یکدیگر فردیسی بسازیم لایق شهرواندان.

این کارشناس مسائل حقوقی افرود: فراموش نکنیم هیچکس به اندازه شهروندان فردیس دلسوز فردیس نخواهند بود و مدیران فردیس باید از بین جوانان و خاک خورده های فردیس انتخاب شوند بلکه مدیران غیر بومی یکی از مهمترین چالش های فردیس است.

مسیب زاده گرمی اذعان داشت: اکثریت قریب به اتفاق مدیران فردیس، این شهر را لایق سکونت خود نمی دانند و مدیران کرج و استان البرز، فردیس را به چشم یک منطقه و محله می نگرند اما این درحالیست که فردیس با این طرز نگاه به جایی نخواهد رسید و فردیس یک شهرستان بزرگ از سرحد آباد تا مشکین دشت و از سهرک وحدت تا خوشنام را در بر می گیرد و نیازمند نگاه جدی با افق دید بلند برخی مدیرانی استکه با همت و حمایت اهالی فردیس و حومه به مناصب و جایگاه های ملی و منطقه ای رسیده اند فقط در مواقع حساس و احساس نیاز به مردم فردیس روی می آورند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی مهر کرج، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1394، کدخبر: 12167، www.mehrekaraj.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین