پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی و دارویی گفت: سازمان غذا و دارو امروز باید نیروی آموزش دیده کافی در بحث نظارت داشته باشد اما آنچه که من در دادسرا می بینم ظاهرا کافی نیست.

شعار سال: ذبیح زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی دارویی صبح امروز در همایش ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد گفت:یکی از حقوق مردم تامین امنیت جسمانی آنها است.

وی افزود: دولت ها برای انجام این وظیفه از دو راهکار استفاده می کنند، اول نظارت بر محصولات غذایی و دارویی، دوم تعقیب و برخورد با متخلفین این حوزه.

ذبیح زاده گفت: در بخش اول وظیفه عمدتا بر عهده سازمان غذا و دارو و در بخش دوم وظیفه ابتدا بر عهده قوه مقننه است که قوانین مناسب و بازدارنده را تصویب کند و دوم بر عهده قوه قضاییه است که این قوانین را به خوبی اجرا کند.

سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی و دارویی گفت: سازمان غذا و دارو امروز باید نیروی آموزش دیده کافی در بحث نظارت داشته باشد اما آنچه که من در دادسرا می بینم ظاهرا کافی نیست.

وی گفت: سوال اینجاست این نهادها به وظیفه خود به خوبی عمل می کنند، پاسخ منفی است.

ذبیح زاده خاطرنشان کرد: قوانین ما قدیمی است و با خلاء ها و ضعف های اجرایی مواجه است به گونه‌ای که ما امروز تنها با جریمه نقدی آن هم حداکثر ٥ میلیون مواجه هستیم، آیا این بازدارنده است؟

سرپرست دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی و دارویی گفت: در یک جاهایی شخص بازپرس حضور پیدا می کند، همکاری موثر و همکاری نزدیک دادستان ها با بازرسان وزارت بهداشت می تواند نقش موثری در پیشگیری از تخلفات داشته باشد.

ذبیح زاده گفت: قانون بیش از ٦٠ سال قدمت دارد اما قرار نیست چون ناکارآمد است ما دست روی دست بگذاریم بلکه باید با همکاری مناسب ضعف قوانین را جبران کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 22 آذر 95 ، کد مطلب: 13950922000491: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین