پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
در برابر اين سوال که آينده ايدز در ايران چگونه خواهد بود پاسخ اميدوار کننده اي شنيده نمي شود. روند شيوع و گسترش بيماري ايدز در ايران نشان از ناگاهي عمومي در پيشگيري از اين بيماري دارد.
شعارسال: بحث اهميت آموزش در رشد وکيفيت منابع انساني و فايق امدن بر مشکلات فردي واجتماعي انسان از زمان افلاطون مطرح بوده است و همه اديان الهي و نيز مکاتب انساني بر رابطه ميان کيفيت زندگي انسان و آموزش تاکيد کرده و بر ان اهتمام داشته اند، و امروز نيز اهميت آموزش در رشد انسان، جامعه و توسعه کشور کاملا اشکار و واضح است. بنابراين تکراري ملال آور است که بخواهيم از اهميت و نقش آموزش در پيشگيري از گسترش ايدز در کشور سخن بگوييم. آنچه نياز است از آن سخن گفته شود موانع «آموزش پيشگيري از ابتلا و گسترش بيماري ايدز در ايران است».

موانعي که اگر برداشته نشود آينده ايدز را آنچنان در ايران مبهم خواهد ساخت که همه حوزهاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي کشور را به بحران خطرناکي دچار خواهد کرد. تجربه همه کشورهاي موفق در مهار ايدز حاکي از استفاده آنان از آموزش براي افزايش سطح اگاهي عموم اقشار جامعه از راه هاي انتقال بيماري و پيشگيري از ابتلا به آن بوده است.

ابزارها و امکانات سخت افزاري و نرم افزاري آموزش رسمي و غير رسمي موجود در کشور براي افزايش اگاهي هاي عمومي در پيشگيري از ايدز کمتر و ناکارامدتر از کشورهاي ديگري نيست که در پيشگيري از گسترش ايدز از طريق آموزش موفق شده اند. اما چرا در ايران اين ابزارها ناکارآمد و ناتوان هستند.

صحبت کردن در باره مسائل مربوط به رابطه جنسي در حوزه هاي آموزش رسمي و غير رسمي در کشور حتي درشرايطي که گسترش ايدز ميتواند به يک تهديد تبديل شود هنوز درگير سانسور است و اين در حالي است که در مقابل شبکه هاي مجازي در حجمي بسيار وسيع انواعي از روابط جنسي پرخطر را ترويج مي کنند که نه تنها انتظارات جنسي را فراتر از واقعيت هاي انساني افزايش داده بلکه از طريق القاي نارضايتي جنسي به کاهش کيفيت زندگي زوجين و تزلزل و ناپايداري خانواده ها دامن مي زند.

در اين ميانه اما نظام آموزش رسمي و رسانه هاي عمومي ما توان دفاع از هويت فردي واجتماعي را به بهانه هاي غير موجه از خود سلب کرده اند و سياست گذاري و برنامه مشخصي براي حمايت از جامعه در برابر تهديدات پيش گفته ندارند.

تابو انگاري آموزش پيشگيري از ايدز در روابط جنسي توسط نظام آموزش رسمي کشور به قيمت از دست دادن فرصت ها براي مهار اين بيماري در کشور است که در اينده اي نزديک بيش از هر پديده ديگر امنيت کشور را تهديد خواهد کرد.

بنابر اين پيشنهاد ميشود مسئولان ارشد قبل از رسيدن به بحران و باهدف ايجاد کاستن از مخالفت هاي گروه ها و افراد ذي نفوذ در تصميم گيري هاي کلان مربوط به آموزش فراگير پيشگيري از ايدز در کشور با تشريح واقعيت هاي موجود و ترسيم آينده اين بيماري براي مراجع تقليد مجوزهاي لازم را براي آموزش شفاف و فراگير راه هاي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري براي همه اقشار مردم از دانش اموزان تا دانشجويان و از کارگران تا کارمندان و زنان خانه دار و.... دريافت دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پورتال پیام آشنای البرز، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: - ، www.payamashnaalborz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین