پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یک عقب‌ماندگی تاریخی در حوزه سلامت در هرمزگان وجود دارد که نمی‌توان آن را طی یک دوره چندساله برطرف کرد.

شعار سال: حسین داودی ظهر امروز در یک نشست خبری افزود: هرمزگان درزمینهٔ آموزش پزشکی رشد مناسبی داشته است اما این رشد نیاز فعلی استان را تأمین نمی‌کند و با توجه به رشد شتابانی که صنعت در هرمزگان دارد باید همراه به توسعه صنعت حوزه سلامت نیز توسعه یابد.

وی اضافه کرد: در قبال توسعه صنعت باید توسعه سلامت نیز دیده شود و هیچ‌وقت نباید توسعه صنعتی بدون توسعه بهداشت و سلامت برای مردم آن منطقه صورت گیرد زیرا در درازمدت می‌تواند به‌سلامت مردم منطقه آسیب‌های جدی وارد کند.

داودی در خصوص وضعیت آب بندرعباس و پلمپ فروشگاه‌های آب در سطح شهر خاطرنشان گرد: آب آشامیدنی بندرعباس هیچ‌گونه مشکلی ندارد و سالم و قابل شرب است و به همین دلیل نیازی به استفاده از آب‌های غیر بسته‌بندی و به اصلاح تصفیه‌های فروشگاهی وجود ندارد.

وی افزود: در بندرعباس حدود 17 واحد فروش تصفیه آب وجود داشته که تاکنون 9 واحد آن پلمپ و مابقی ظرف چند روز آینده پلمپ خواهد شد.

داودی با اشاره به تعطیلی بیمار سرای بیماران خاص و سرطانی، تصریح کرد: از تعطیلی این بیمار سرا اطلاع نداشتم که پس از مطلع شدند با خیرینی که آن را اداره می‌کردند تماس گرفتم و آن‌ها عدم محقق وعده‌های مسئولان استانی را دلیل این تعطیلی عنوان کردند که با رایزنی‌های که صورت گرفته به امید خدا دوباره راه‌اندازی خواهد شد.

وی میزان مبتلایان به بیماری اچ‌آی‌وی(ایدز) در سال گذشته را 43 نفر اعلام و اظهار کرد: این میزان در سال 93 حدود 63 مورد بوده است که عامل این کاهش را عدم بیماریابی دقیق در استان می‌دانم.

رئیس علوم پزشکی هرمزگان بیان اینکه شیوع اچ‌آی‌وی (ایدز) رو به گسترش است، اضافه کرد: این در حالی است که درمجموع شیوع آن در دنیا ۵۰ درصد کاهش‌یافته است، اما در منطقه مدیترانه شرقی شیوع این بیماری رو به افزایش است.

وی، موج سوم اچ‌آی‌وی(ایدز) را انتقال آن از راه تماس جنسی دانست و عنوان کرد: در مدت سه دهه شیوع اچ‌آی‌وی (ایدز) جنسی در ایران از ۱۸.۶ درصد به ۴۰ درصد رسیده است و این زنگ خطر بزرگی برایمان محسوب می‌شود.

داودی با اشاره به افزایش دو برابری ابتلا به اچ‌آی‌وی (ایدز) طی سه دهه گذشته در بین زنان کشور تصریح کرد: میزان ابتلا به این بیماری در بین زنان از ۱۶ درصد به ۳۱ درصد رسیده است و همه باید از این موضوع نگران باشیم.

وی بابیان اینکه سن ابتلا به ایدز در کشور رو به کاهش است، گفت: این موضوعی است که معاون سلامت وزارت بهداشت در سال ۸۱ به آن اشاره‌کرده بود و من هم امروز همین موضوع را اعلام می‌کنم و نگران هستم. درعین‌حال مسئله مهم توجه به حاشیه شهرهاست چراکه آسیب‌های اجتماعی در این مناطق رو به افزایش است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 5 دی 95، کد مطلب: 9510-984-5: www.khalijefars.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
واقعا اقای هاشمی که این همه در حوزه سلامت فعالن باید رسیدگی میکردن تا الان
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین