پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما بدعهدی آمریکا در برجام را قبول نداریم اما عده‌ای خوششان می‌آید که برجام نقض شود چون اینها با اصل مذاکره و اصل دولت یازدهم مخالفند و شیوه دولت قبل را می‌خواهند.

شعار سال: مصطفی کواکبیان در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان در تالار مولوی این دانشگاه اظهار کرد: وحدت اسلامی امروز لازمه جهان اسلام است چرا که دشمنان همواره به دنبال ایجاد شکاف در بین مسلمانان هستند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری، وحدت اسلامی امروز لازمه جهان اسلام است چرا که دشمنان همواره به دنبال ایجاد شکاف در بین مسلمانان هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌های مهم قدرت‌های بزرگ در طول تاریخ ایجاد شکاف بین مسلمانان بوده و این یک استراتژی بلندمدت از سوی آنان است که هیچگاه از آن دست نمی‌کشند.

کواکبیان افزود: شکل‌گیری گروه‌های تکفیری، مانند داعش و غیره نیز با همین نگاه تشکیل شده تا با ایجاد شکاف در بین مسلمانان، مانع از اتحاد آنان شوند.

وی اظهار کرد: از این رو ما باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و فرعی خود، اهداف و مبانی مشترک را برای دسترسی به ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها مورد توجه قرار دهیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه مفهوم هفته وحدت کنار گذاشتن مبانی مذهب شیعه و یا سنی نیست، افزود: شیعه و سنی باید ید واحدی در برابر جریان‌های تفرقه‌افکن باشند.

این نماینده عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تفرقه، بینداز و حکومت کن»، سیاست قدرت‌های بزرگ در دنیا است، گفت: لذا باید ضمن حفظ اعتقادات، وحدت را حفظ کنیم و در مسیر وحدت با کسانی مقابله کنیم که می‌خواهند وحدت را خدشه‌دار کنند.

وی از کردستان به عنوان استان پیشتاز در بحث وحدت نام برد و تصریح کرد: مردم کردستان قبل از اینکه خود را یک کرد بدانند یک ایرانی می‌دانند و قبل از آنکه خود را یک سنی بدانند، خود را یک مسلمان می‌دانند و ایرانی و مسلمان بودن را به قومیت و مذهب ترجیح می‌دهند.

کواکبیان در ادامه گفت: جریان اصلاح‌طلبی در کشور جریانی است که با اصل انقلاب شروع شده و نباید فکر کنیم این جریان مربوط به سال 76 است.

وی با بیان اینکه سال 76 نقطه اوج جریان اصلاح‌طلبی می‌تواند باشد، اضافه کرد: اگر نابسامانی وجود دارد باید از طریق اصلاحات اصلاح شود چون اگر قرار باشد بازهم انقلاب بکنیم نمی‌شود، چون ما همان سال 57 انقلاب کردیم و قرار است نابسامانی‌ها را سامان ببخشیم.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه اصلاح نابسامانی‌ها یکی از اصول مهم اصولگرایان باید باشد، چون یک اصولگرای واقعی هم نمی‌تواند در برابر نابسامانی‌های جامعه بی‌تفاوت باشد، افزود: کسانی که مقابل اصلاحات در این کشور بخواهند بایستند به نظر من قبل از اینکه خودشان را از بین می‌برند، پایه‌های انقلاب را از بین می‌برند، چراکه انقلاب باید روی فرمت اصلی خودش پیش برود.

وی در ادامه گفت: بحث معیشت و اقتصاد مردم نیز از نکات بسیار مهم و ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور است و همه باید در این راستا تلاش کنند و بحث رونق اقتصادی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و همه باید تلاش کنند و این نیازی به شناخت اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد.

فساد سیستماتیک مثل خوره به جان نظام افتاده است

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فساد سیستماتیک مثل خوره به جان نظام افتاده است و جنبش دانشجویی باید پیشتاز مقابله با آن باشد.

وی تصریح کرد: هر کس در هر رده‌ای قرار دارد باید در برابر فسادهای سیستماتیک که یک بار به نام فیش‌های نجومی، املاک، صندوق ذخیره فرهنگیان و غیره باید فریاد بزند.

کواکبیان با بیان اینکه بحث اصلاحات مال امروز و فردا و انتخابات اردیبهشت 96 و در دست گرفتن شوراها نیست، اضافه کرد: اصلاحات یک بحث راهبردی اساسی درازمدتی است که مشخصه آن حرکت در چهارچوب نظام است و گرنه همه برای براندازی نظام گیوه می‌کشیدم.

اصلاح‌طلبی منحصر به یک شخص، حزب و جریان نیست

وی خاطرنشان کرد: ما اصلاح‌طلب هستیم و نظام را دوست داریم که باید در چهارچوب این نظام اصلاح و کج‌روی‌ها و کج‌اندیشی‌ها حل شود و صف ما با آنهایی که غیر از چهارچوب نظام هستند جداست و با آنها رفاقت نمی‌کنیم.

کواکبیان با بیان اینکه اصلاح‌طلبی منحصر به یک شخص، حزب و جریان نیست، افزود: دست هر کسی را که در مسیر اصلاح در این کشور گام بر می‌دارد، می‌بوسیم.

وی اضافه کرد: با برآمدن و رفتن دولت‌ها و انتخاب اشخاص، اصلاحات به زمین نمی‌ماند چراکه اصلاحات یک پروسه است که تداوم دارد و باید تداوم داشته باشد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مبانی اصلاحات این است که از بالا به پائین نیست و مطالبات مردم حرف نخست را در اصلاحات می‌زند، اظهار کرد: خواسته مردم مبنای اصلی اصلاح‌طلبی است و اگر قاطبه مردم حرفی را بزنند باید به آن پایبند باشیم.

وی گفت: این مردم هستند که باید حرف اول و آخر را در نظام جمهوری اسلامی بزنند و ما بر این اصل مهم اعتقاد داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اینهایی که با برجام مخالفت می‌کنند آیا از خود پرسیده‌اند چرا؟ بحث برجام مگر یک موضوعی است که دولت یازدهم به فکر آن رسیده و انجام می‌دهد و به هیچ کس دیگری مربوط نیست.

بدعهدی آمریکا در برجام را قبول نداریم

کواکبیان افزود: براساس اصل 176 قانون اساسی تمام تصمیمات که در شورای عالی امنیت ملی تصویب می‌شود پس از تایید رهبری قابل پیگیری است و برجام و مذاکرات بدون نظر رهبری شکل نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: اینهایی که از اول دلواپس بودند هنوز هم دلواپس هستند و مشکل این است که با اصل مذاکرات و دولت یازدهم مخالف هستند و شیوه دولت قبل را می‌خواهند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: ما بدعهدی آمریکا در برجام را قبول نداریم، اما بلاخره هفت تا کشور هستند الان یکی از آنها نقض کرد تازه آن‌هم روش نمی‌شود کامل بگوید می‌گوید باید وتو کنید، اما عده‌ای خوششان می‌آید که برجام نقض شود چون اینها با اصل مذاکره و اصل دولت یازدهم مخالفند و اینها شیوه دولت قبل را می‌خواهند.

وی افزود: اگر آمریکا این کار را هم بکند ما برایش برنامه داریم و از سوی دیگر آمریکا تنها طرف برجام نیست چون 5 کشور اروپایی دیگر که برجام را نقض نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما باید در صورت نقض برجام از سوی آمریکا برایش استراتژی مقابله‌ای داشته باشیم، اظهار کرد: ما چیزی به نام منافع ملی داریم و باید دست به دست هم بدهیم که کشور را پیشرفت بدهیم .

«واعظی» بیجا فرمودند

کواکبیان در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که دیدگاه وی در ارتباط با صحبت‌های وزیر ارتباطات در سنندج که گفته است هر کس با هر تفکری در انتخابات 96 کاندیدا شود ضد روحانی است، گفت: اینکه وی چنین صحبتی داشته‌اند، می‌ترسم توهین تلقی بشود ولی بیجا فرموده‌اند.

وی گفت: هر کس هرچی گفت دیگه نباید به کل نظام و دولت نسبت بدهیم، این نظری بوده که آن وزیر داده، چه اشکالی دارد، خوب نظری بوده که داده است، ولی من اعتقاد ندارم برخی نظرات به پای دولت گذاشته شود.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در مورد انتقاد همین دانشجو به اینکه برجام دستاوردی نداشته است، گفت: شما باید حقوق بین‌الملل را توجه کنید چون در این حقوق در ماده 42 فصل 7 منشور سازمان ملل بیان شده است که اگر شورای امنیت قطعنامه‌ای برای یک کشور صادر کند و آن کشور به آن عمل نکند شورای امنیت می‌تواند از طریق نظامی وارد شود.

وی اظهار کرد: برجام اگر هیچ دستاوردی هم نداشته باشد، جلوی این ماده را گرفت چون اجماع جهانی علیه ایران شکل گرفته بود، در دنیا ایران را یک قاچاقچی به حساب می‌آوردند ولی وقتی برجام شد همه فهمیدند ما داریم از حق خودمان دفاع می‌کنیم.

کواکبیان افزود: معتقدم کسانی که می‌گفتند برجام فتح‌الفتوح است، مبالغه بود اما دستاوردهایی داشته و به نظر من برجام در حد خود پیش رفته است

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 23 آذر 1395، کد مطلب: 13950922001442:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین