پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۴۰۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
حمله حیوانات ولگرد به ساکنان شهرستان قرچک در روزهای اخیر نگران‌کننده بوده است، این حیوانات به‌صورت ناگهانی به مردم حمله کرده‌اند و موجب ترس و وحشت شهروندان شده‌اند.

شعار سال: با سرد شدن هوا سگ‌های و گربه‌های ولگرد به‌طرف منطقه مسکونی هجوم آورده‌اند امنیت، سلامت و آسایش مردم روستائیان و شهروندان قرچک را به خطر انداخته‌اند.

حمله حیوانات ولگرد به ساکنان منطقه و روستائیان در روزهای اخیر نگران‌کننده بوده است و تعدادی از این حملات به مردم گزارش‌شده است و این حیوانات به‌صورت ناگهانی به مردم حمله کرده‌اند و موجب ترس و وحشت شهروندان شده‌اند.

خانم (ا.س) کارمند اظهار داشت: صبح زود عازم محل کار بودم، که یک سگ بزرگ دنبالم راه افتاد ومن سعی کردم با تند کردن قدم‌هایم از سگ دور شوم، که این سگ به‌طرف من هجوم آورد و من شروع به دویدن و کمک خواستند کردم که یک مرد با انداختن سنگ به‌سوی سگ آن را از من دور کرد.

آقای ف. فرهمند در ادامه بیان کرد: موقعی که در خانه را باز کردم دیدم یک سگ جلوی در خانه خوابیده است، سعی کردم سگ را فراری دهم، که به سمت من حمله کرد که زود در را بستم و نگذاشتم وارد خانه شود.


آقای (ف. ز) گفت: زباله‌ها خانه را خواستنم در سطل زباله بیندازم که یک گربه وحشی از سطل آشغال پرید روی من و چند جای دستم را چنگ انداخت، بافاصله به درمانگاه مراجعه کردم و چند آمپول به من تزریق شد، تا دچار بیماری یا عفونت نشوم.

دکتر غفاری از پزشکان مجرب شهرستان اظهار کرد: حمله حیوانات وحشی می‌تواند باعث چندین مورد در انسان شود، بیمارانی که حیوانات به آنان حمله می‌کنند باید سریعاً خود را به مراکز درمانی برسا ند تا مورد مداوا قرار بگیرند.


وی گفت: افرادی که با حمله حیوانات وحشی مراجعه می‌کند بلافاصله آمپول کزاز و واکسن هاری به آنان تزریق می‌شود، اگر در صورت حمله حیوانات وحشی طی ۷۲ ساعت به مراکز درمانی مراجعه نشود ممکن است، فرد دچار بیماری هاری گردد و اگر طول درمان زیاد و یا مراجعه نشود احتمال مرگ وجود دارد.

غفاری گفت: در صورت حمله حیوانات وحشی به حیوانات اهلی باید از آنان دور شد و این حیوانات را در به مدت ۱۵ روز در قرنطینه نگهداری کرد و از خوردن شیر و گوشت این حیوانات به همین مدت خودداری نمایند تا از انتقال ویروس هاری جلوگیری شود.


وی با اشاره به تحت تأثیر قرار گرفتن افراد نسبت به حمله حیوانات وحشی بیان کرد: حمله حیوانات وحشی می‌تواند در روح و روان افراد تأثیر بگذارد و افراد را با کابوس و ترس از چیزهای کوچک مواجه کند و این افراد باید برای درمان به یک روان‌پزشک مجرب مراجعه کند.

این پزشک مجرب در پایان خاطرنشان کرد: در صورت گشتن حیوانات وحشی لاشه آن را بسوزانند تا حیوانات دیگر با خوردن گوشت این حیوان دچار بیماری هاری نشوند.


وجود این حیوانات در منطقه‌های مسکونی باعث رعب و وحشت شهروندان شده است و امنیت و آسایش مردم در پی حضور و حمله آنان سلب شده و سلامت آنان به خطر افتاده است، مردم از ترس حمله این حیوانات جرات بیرون آمدن از خانه را ندارند.

مسئولان زیر ربط باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنند تا شهروندان این شهرستان دچار آسیبی از سوی این حیوانات نشوند و این قضیه را به‌صورت جدی پیگیری کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی قرچک آنلاین، تاریخ انتشار 16 آذر 95 ، کد مطلب: 57865: www.gharchakonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین