پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: اگرچه بابت تولید محصولات کشاورزی باید به آقای حجتی خداقوت گفت، اما وزارت جهاد کشاورزی در بخش تنظیم بازار و صادرات محصولات کشاورزی ضعیف عمل کرده و بخش بازرگانی این وزارتخانه نیاز به خانه‌تکانی دارد.

شعارسال: علی‌محمد شاعری پیش از ظهر دوشنبه در جشن شکرگزاری محصول که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: با آنکه کشاورزی در اقتصاد کشور بسیار اهمیت دارد، اما متاسفانه بخش کشاورزی مورد حمایت قرار نگرفته و بسیاری از تصمیم‌سازان در بدنه دولت به جای آنکه به بخش کشاورزی توجه کنند، بیشتر به بخش‌های خدمات و صنعت توجه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل سخت‌کوشی کشاورزان امروز به خودکفایی گندم رسیده‌ایم، تصریح کرد: متاسفانه این در حالی است که وضعیت فرسایش خاک در کشور مناسب نیست، تا حدی که شاهد پدیده تغییر اقلیم در کشور هستیم و در کنار آن 130 درصد از آب‌های زیرزمینی کشور استفاده می‌شود که خود یک تهدید محسوب می‌شود.

شاعری میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را 5 درصد اعلام کرد و افزود: فقط وزارت جهاد کشاورزی و تشکل‌های بخش خصوصی از کشاورزان حمایت می‌کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به فعالیت دلال‌ها و مدیریت آنها بر محصولات مهم کشاورزی اشاره کرد و گفت: اکنون محصولاتی همچون مرکبات، گوجه‌فرنگی و کیوی روی دست کشاورزان مانده و زحمات یک‌ساله آنها در معرض خطر قرار گرفته و این شرایط دلال‌ها در حال مدیریت بازار هستند، تا جایی که گوجه فرنگی را کیلویی 250 تا 300 تومان از کشاورز می‌خرند.

وی این را هم گفت که دولت وزارت جهاد را برای حمایت از کشاورزان تنها نگذاشته و تعیین نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت باید با دقت تعیین شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به سرمای اخیر در استان‌های شمالی کشور و سرمایه‌زدگی محصولات گفت: در این بین 500 هزار تن مرکبات کشور از بین رفت و دو میلیون و 700 هزار تن از بقیه مرکبات در معرض تهدید قرار دارد و این در حالی است که کشاورزان در زمان تحریم توانستند 115 میلیون تن محصول کشاورزی تولید کنند.

شاعری همچنین به دولت توصیه کرد تا حمایت‌های لازم را در همین راستا با دقت لازم تعیین کند، چرا که اکنون شنیده می‌شود نرخ خرید تضمینی گندم افزایش ناچیزی داشته است.

رئیس کمیسوین کشاورزی با تقدیر از عملکرد حجتی در تولید محصولات کشاورزی این را هم گفت: که اما در بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیاز به خانه‌تکانی دارد و بخش صادرات محصولات کشاورزی ضعیف عمل کرده است.

شاعری همچنین از اختصاص ردیف بودجه جداگانه برای صندوق بیمه کشاورزان در سال آینده خبر داد و گفت: چگونه می‌توانیم در خانه خود بخوابیم، اما کشاورزان در زمین کشاورزی خود لاستیک آتش بزنند، تا شاید درجه حرارت چند درجه‌ای در باغات افزایش یابد، در همین راستا برای بیمه صندوق بخش کشاورزی ردیف‌های جداگانه‌ای تصویب شده و در کنار آن دولت را ملزم به پرداخت مطالبات کشاورزان در خرید تضمینی گندم کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد واردات محصولات تراریخته به سفره مردم، گفت: اکنون میلیون‌ها تن مانند روغن به صورت تراریخته وارد کشور می‌شود، در حالی که ما نباید محصولات تراریخته‌ای که در آمریکا و برزیل تولید می‌شود، به خانه‌های خود ببریم.

وی لازمه برخورد با پدیده تراریخته در بخش کشاورزی را هماهنگی و انسجام بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت دانست و افزود: در برنامه ششم برنامه داریم، تا جلوی واردات و تولید عمده محصولات تراریخته را بگیریم.

وی در پایان از زحمات وزارت جهاد کشاورزی بابت بخشنامه ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌ها قدردانی کرد و گفت: امیدواریم این ممنوعیت استمرار یافته و ضمانت اجرایی داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22آذر1395، کدخبر: 13950922000611: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
چطور آقای کارد.... رو بیاریم. پیمانکاره رو می گم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین