پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
دانشمندان از نیوزیلند و ایالات متحده دريافتند که می توان با روش های جدید به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی كمك كرد. آنها دريافتند که چگونه واکنش نیتروژن می تواند از نظر شیمیایی به گاز دی نیتروژن غيرفعال تبدیل شده، كه گازي كم خطرتر است.

شعار سال: دانشمندان نیوزیلند و ایالات متحده در تحقیقاتی مشترک دريافتند که می توان با روش های جدید به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش کشاورزی كمك كرد. آن ها دريافتند که چگونه واکنش نیتروژن می تواند از نظر شیمیایی به گاز دی نیتروژن غيرفعال تبدیل شده، كه گازي كم خطرتر است.

به نقل از وب سايت Radio New Zealand ، بخش کشاورزی به طور عمده در انتشار اکسید نیتروژن ، بیش از سایر بخش ها در سراسر جهان نقش دارد كه عمدتا از طریق كودهاي نیتروژن انجام مي شود.

اکسید نیتروژن ۳۳۰ برابر بيشتر از دی اکسید کربن و ۱۰ برابر بيشتر از گاز متان در جذب گرما در جو موثر است. اين گاز به سمت استراتوسفر (١) حرکت می کند و ازن را از بین می برد.

دکتر ربکا فیلیپس ، ازموسسه تحقيقاتي Landcare نيوزيلند، می گوید: "این تحقیقات در راستاي يافتن راه های کنترل انتشار گازها در مزارع، و جایگزین برای نیتروژن اضافی آب های زیرزمینی است."

فيليپس گفت: "بخش کشاورزی بیش از هر بخش دیگر در انتشار گازهای گلخانه ای تاثير دارد كه در درجه نخست به دلیل کود و فضولات دام است. "

وي افزود: "راه هايی براي تبدیل نیتروژن که به طور معمول از هوا يا آب توليد مي شود، وجود دارد. با تحقيقات بيشتر براي يافتن اين روش ها می توانیم كشاورزي در شرایطی انجام دهیم که در آن نیتروژن به ماده اي كم خطر تر براي محیط زیست تبديل شود."

اين درحالي است كه دانشمندان ترکیبات طبیعی مختلف در خاک، مواد آلی و گیاهی آزمايش مي كنند تا راهي براي خنثی سازی نیتروژن بيابند .

مركز تحقيقات Landcare ،طرح مالي را به منظور ادامه پژوهش هاي به تصويب رسانده است. اين پژوهشگر خاطر نشان كرد: "با تامين مالي، در يك سال و نیم آتی به آنچه مي خواهيم دست خواهيم بافت."

ترجمه: فرحناز سپهری

http://www.radionz.co.nz/news/country/۳۲۰۸۷۶/research-could-lead-to-agriculture-emission-reduction

پي‌نوشت:

١- دومین لايه‌ي بزرگ اتمسفر که بالای تروپوسفر و پایین مزوسفر قرار دارد، استراتوسفر نامیده می‌شود. افزایش تدریجی دما از ویژگی‌های آن است. یکی دیگر از ویژگی‌های استراتوسفر میزان نسبتاً زیاد گاز اوزون (۳ ( o‌به‌ویژه در اطراف لایه‌ي استراتوپوز است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ایانا، تاریخ 1 دی 95، کد مطلب: 38423: www.iana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین