پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:ایران همیشه به تعهدات بین‌المللی خود پایبند بوده؛ پایبندی در زمینه حفاظت از لایه اوزون نمونه بارز آن است؛جمهوری اسلامی به سایر تعهدات نیز در قالب برجام یا صلح ایران و عراق پایبند بوده و هرگز تعهدات بین‌المللی خود را زیر پا نگذاشته است.

شعارسال:عیسی کلانتری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازون افزود: پروژه حفاظت از لایه ازون یکی از موفق ترین پروژه های بین المللی است و ایران نیز در اجرای تعهدات خود بسیار موفق بوده است.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: امیدواریم موفقیت در این پروژه نقطه عطفی برای اجرای هرچه بهتر برنامه های ملی کشور باشد تا بتوانیم با همین رویکرد بسیاری از مشکلات محیط زیستی مانند پسماندها، تخریب خاک، هدر دادن آب و از بین بردن حیات وحش را برطرف کنیم.

کلانتری اظهار کرد: امیدواریم سازمان محیط زیست تلاش هایی را که باید انجام دهد، با قوت بیشتری پیش برد و با همکاری مردم بتواند مشکلات را برطرف کند.

کلانتری در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: با وجود موفقیت در انجام پروژه های بین المللی، اما در زمینه حل مشکلات داخلی تا حدودی عاجز هستیم، با چند کارشناس، پروژه، برنامه و چند محیط بان نمی توان محیط زیست را حفاظت کرد باید از مردم کمک گرفت و این کار نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با اعلام این که کاوه مدنی به عنوان معاون فرهنگی، اجتماعی ، فناوری و آموزش سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شده است، گفت: می توان با کار فرهنگی و آموزش 80 میلیون محیط بان داشت.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: وقتی یک مشکل محیط زیستی به درستی با مردم در میان گذاشته می شود، بسیار خوب جواب خواهد داد مانند پروژه حفاظت از لایه ازون که یکی از موفق ترین پروژه های جهانی است و می بینیم که بعد از حدود 30 سال از اجرای آن لایه ازون تقریبا ترمیم شده است؛ همچنین ایران به تمام تعهدات خود در اجرای آن عمل کرده است.

وی اظهار کرد: می توانیم این پروژه را به عنوان الگوی حفظ محیط زیست در کشور قرار دهیم تا از چالش های محیط زیستی بکاهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: نباید اصل محیط زیست را فدای موارد فرعی کنیم تا بتوانیم در مقابل آلودگی هوا، از بین رفتن منابع آبی، کاهش پوشش گیاهی و پسماندها موفق شویم.

وی با بیان اینکه کاهش آلودگی در کلانشهرها چندان دشوار نیست، افزود: 51 درصد آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهایی یا سن بالای 25 سال است که در شب در تهران تردد می کنند بنابراین اگر ساماندهی شوند تا حد زیادی از آلودگی هوا کاسته می شود.

کلانتری همچنین اظهار کرد: نباید همیشه در برابر خواسته های دیگران 'نه' بگوییم، اگر بگوییم به ما مربوط نیست، دیگر کسی به حرف ما گوش نمی دهد، کشور جاده می خواهد اما اگر سیاست در پیش گرفته شده در این راستا به محیط زیست ضربه وارد می کند باید آنرا اصلاح کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر حفظ محیط زیست تاکید دارند اما در مقابل به توسعه هم تاکید دارند بنابراین باید با تعامل توسعه و محیط زیست را درکنار هم داشته باشیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار امیدواری کرد که این سازمان مردمی باشد و بتواند در دل مردم جای گیرد و آنها نیز گوش شنوای سازمان باشند تا در کنار هم در حفظ محیط زیست موفق شویم.

مراسم گرامیداشت سی امین سالگرد پروتکل مونترال و روز جهانی ازون امروز یکشنبه با حضور نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیر طرح ملی حفاظت از لایه ازون در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار26شهریور96،کدخبر: 82667270 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین