پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
بعد از ۵ سال جنگ و جنایت گروه های مسلح در سوریه، نیروهای ارتش این کشور در آستانه ورود به آخرین مناطق حضور گروه های مسلح در حلب و اعلام آزادسازی کامل این شهر هستند.

شعار سال: در طول سال های گذشته، حلب که بزرگترین شهر سوریه به شمار می رود، متحمل خسارت های زیادی شده و به بازسازی های اساسی نیاز دارد. این مکان قبل از درگیری ها شهری زیبا بود که مردمش زندگی راحتی در آن داشتند.


این تصویر نمایی از شهر حلب امروزی است. در طول ۵ سال گذشته، حلب شاهد درگیری های زیادی بوده است.


هزاران هزار نفر در شهر محاصره شده و گروگان تروریست ها بودند. به علاوه، مدارس و بیمارستان ها نیز تخریب شدند و خسارتهای فراوانی به زیرساختهای این شهر وارد شد.


زندگی در حلب همیشه به این شکل نبوده است. این شهر سال ها به عنوان مرکز صنعتی و تجاری سوریه شناخته می شده و یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های بشر به شمار می رود. یونسکو در سال ۱۹۸۶ حلب را در فهرست میراث جهانی خود قرار داد.


در سال ۲۰۰۶ میلادی، بیش از ۲٫۳ میلیون نفر در این شهر زندگی می کردند و بازارها، فضای سبز و مال های بزرگی در حلب وجود داشت.


منطقه ای که آثار باستانی زیادی داشت، بازارهایی تاریخی در آن به چشم می خورد و در حال تبدیل شدن به یک کلان شهر بود.


شرکتها غربی نمایندگی های خود را در شهر حلب افتتاح کرده بودند. بازار شهبه در مرکز شهر، یکی از مشهورترین و بزرگترین مراکز سوریه به شمار می رفت و فروشگاه های زیاد، رستوران های مختلف و حتی سینما درون آن قرار داشت.


این ساختمان نمادی از نوسازی کشور سوریه بود.


امروزه این مکان کاملا ویران و متروکه شده است. داعش از مرکز خرید بزرگ حلب به عنوان زندان استفاده می کرد.







مسجد اموی یکی از مشهورترین و شگفت انگیزترین مساجد سوریه به شمار می رفت. یونسکو از آن به عنوان یکی از زیباترین مساجد مسلمانان یاد کرده است.


اما اکنون این مکانِ ۱۴۰۰ ساله به تلی از خاک تبدیل شده است. این تنها یکی از خساراتی است که تروریست ها به بار آورده اند.


نمایی از جاذبه های توریستی در سال ۲۰۰۹ را مشاهده می کنید که گردشگران در حال بازدید از آن ها هستند. اما توریست ها به تدریج از سوریه خارج شدند و ویرانی جای آثار باستانی را گرفت.


هتل بارون قدیمی ترین هتل سوریه به شمار می رود. این مکان در سال ۲۰۱۴ به علت نبود مشتری تعطیل شد. خطی که دولت و تروریست ها را از هم جدا می کرد، تنها چند متر با این ساختمان فاصله داشت.


برخی از سرشناس ترین چهره های تاریخ در این مکان حضور داشته اند. دیوید راک فلر میلیاردر آمریکایی و لورنس عربستان از جمله آن ها هستند. آگاتا کریستی نیز بخشی از کتاب «قتل در قطار سریع السیر شرق» را در اتاق ۲۰۳ این هتل نوشته است.







عکس گرفته شده در دسامبر سال ۲۰۰۹ که ارگ تاریخی شهر حلب را به تصویر می کشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارس، تاریخ انتشار 23 آذر 95، کد مطلب: 413541: www.parsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین