پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: فقط در ۳ استان کشور، آنفلوانزای پرندگان در واحدهای صنعتی مشاهده شده و باقی مربوط به طیور بومی است.

شعار سال: محمد یوسفی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ طی دو روز گذشته درب مرغداری حدود ۳۰۰ تومان کاهش یافته است، اظهارداشت: قیمت مرغ نیز طی روزهای اخیر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ وابسته به بحث عرضه و تقاضا و قدرت خرید مردم است، افزود: قیمت این کالا چندان ربطی به بیماری آنفلوانزای پرندگان ندارد؛ اواسط هرماه که قدرت خرید مردم افت می‌کند مرغ ارزان می‌شود و وقتی به سر برج نزدیک می‌شویم که مردم حقوق دریافت می‌کنند و قدرت خریدها بهتر می‌شود، قیمت این کالا نیز افزایش پیدا می‌کند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی قیمت هرکیلوگرم مرغ را در عمده فروشی میدان بهمن تقریبا ۶۰۰۰ تومان و در میادین میوه و تره بار حدود ۶۳۰۰ تومان اعلام کرد.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: از ۷ استانی که این بیماری در آنجا گزارش شده، فقط در ۳ استان تهران، البرز و آذربایجان شرقی آلودگی در واحدهای صنعتی بوده و در ۴ استان دیگر آلودگی مربوط به طیور بومی است.

وی با بیان اینکه آلودگی فقط در واحدهای مرغ تخم گذار رخ داده است، افزود: این مساله چندان مهمی نیست چراکه در سال ۲۰۱۶ اکثر کشورهای اروپایی با بیماری آنفلوانزای پرندگان درگیر بودند ضمن اینکه بیماری درحال کنترل است؛ بعنوان مثال در تهران شرایط کاملا قرنطینه شده و بیماری پیشرفتی چندانی نداشته، همچنین در استان آذربایجان شرقی آلودگی مربوط به یک واحد بوده که آن واحد نیز بلافاصله معدوم شده است.

یوسفی درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ نیز ادامه داد: درحال حاضر فقط مرغ‌هایی به عراق صادر می‌شوند که تاریخ تولید آنها مربوط به دوران قبل از اعلام شیوع آنفلوانزای پرندگان در ایران است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 آذر 95 ، کد مطلب: 3849873: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
طیور بومی و غیر بومی نداره که. این لامصب اگه رواج پیدا کنه نابود می کنه همه چی رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین