پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
مدیر جدید منطقه 9 عملیات انتقال گاز کشور گفت : وعده ساخت و بهره برداری از خط انتقال گاز دامغان به مازندران در دولت نهم آن هم در مدت کمتر از شش ماه وعده ای بی پشتوانه و غیرکارشناسانه بود.
شعارسال: محمداسماعیل ابراهیم زاده در آیین تودیع مدیر سابق منطقه 9 عملیات انتقال گاز کشور در ساری افزود : ساخت 170کیلومتر خط لوله 42 اینچ برای انتقال گاز آن هم در مسیر سخت کوهستانی و جنگلی ، شیلنگ آب نبود که بتوان در مدت شش ماه انجام داد.

وی گفت : به رغم وعده حمایت همه جانبه دولت وقت برای همکاری منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین تامین اعتبار لازم در انتقال گاز از دامغان به مازندران ، تاکنون تنها 20 کیلومتر از مسیر 170 کیلومتری این پروژه لوله گذاری شده است.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز کشور ماموریت اصلی این منطقه را در سال جاری اجرای خط لوله گاز دامغان به ساری معرفی کرد و افزود : با همکاری شرکت ملی انتقال گاز ایران ، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی این خط را تا سال آینده به بهره برداری خواهیم رساند.

وی قطعی گاز مازندران را در سال 86 که منجر به پیشنهاد انتقال گاز دامغان به ساری شد ، نوعی کم کاری و بی توجهی به مردم مازندران دانست و ادامه داد : هدف ما ارائه خدمت به مردم است و گاز طبیعی به عنوان انرژی مهم در فصل زمستان باید به صورت عادلانه در اختیار مردم استان های شمالی بویژه مازندران قرار بگیرد.

ˈ محمود احمدی نژاد ˈ رییس دولت نهم زمستان سال 86 هنگامی که زندگی مردم مازندران به خاطر قطعی گاز وارداتی ترکمنستان با اختلال مواجه شد به این استان سفر کرد و دستور ساخت خط انتقال گاز دامغان به ساری را صادر کرد.

وی وعده داده بود که این خط گازی در کمتر از شش ماه بهره برداری شده و مشکل کمبود گاز طبیعی در مازندران به طور کلی از میان برود.

استان مازندران با توجه به این که در انتهای خط لوله گازی کشور قرار دارد در پیک مصرف این انرژی فسیلی بویژه زمستان های سرد و سخت با کمبود گاز مواجه می شود و به همین خاطر بخشی از گاز مورد نیاز فصل زمستان این استان از طریق واردات از ترکمنستان تامین می شود.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهد با انتقال گاز از طریق خط 42 اینچ دامغان به ساری ، پایداری گاز در مازندران به وجود خواهد آمد.

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز کشور همچنین در این نشست به توانمندی و رویکرد دولت یازدهم در اجرای عدالت اشاره کرد و گفت : با اجرا و بهره برداری از خط انتقال گاز دامغان به ساری ، بار دیگر باید ثابت خواهیم کرد که می توانیم امور محول شده را بدرستی تحقق بخشیم.

ابراهیم زاده افزود : باور ما این است که باید در خدمت به مردم ، امانت دار باشیم و در این امانت داری نباید به کسی ظلم شود.

منطقه 9 عملیات انتقال گاز کشور سه استان شمالی مازندران ، گیلان و گلستان را با محوریت دفتر مرکزی ساری تحت پوشش دارد.

در این نشست از زحمات شش ساله صفرعلی جمال لیوانی در سمت مدیریت منطقه 9 قدردانی شد.

ابراهیم زاده که هم اکنون این سمت را در اختیار گرفت در گذشته سمت مدیرعاملی شرکت گاز استان مازندران را بر عهده داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شمال خبر، تاریخ انتشار: 17 تیر 1393، کدخبر: - ، www.khabare-shomal.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین