پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
نماینده مردم زاهدان در مجلس با تأکید بر اینکه باید به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم، گفت: مؤلفه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه رعایت نشده است.

شعار سال: حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه، 28 آذر خانه ملت در مخالفت با کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در سخنانی، گفت: در 38 سال گذشته قانون برنامه اصلا اجرایی نشده است، اگر اجرا می‌شد، شاهد محرومیت شهرها و استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در نگارش قانون برنامه باید توان علمی و اقتصادی کشور را پیش‌بینی کنیم، افزود: متأسفانه در برنامه‌های گذشته، ایده‌آل‌ها را در برنامه‌نویسی مبنا قرار داده‌ایم، به طوریکه در مجلس 110 ماده اضافه کرده‌‌ایم که 500 هزار میلیارد تومان هزینه‌ها را برای دولت اضافه کرده است، با این شرایط هم شاهد رشد 8 درصدی اقتصاد هستیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با تأکید بر اینکه باید مشکلات اساسی کشور را در قانون برنامه مدنظر قرار دهیم، گفت: بسیاری از مسائل در برنامه با واقعیت‌ها همخوانی ندارد، در نگارش احکام منابع مالی در نظر گرفته نشده است که در این صورت در سال اول اجرای برنامه، روند آن کُند و در نهایت قفل می‌شود.

زاهدان اضافه کرد: هیچوقت منابع مالی در لوایح بودجه که یک پنجم قوانین برنامه است، منابع مالی پیش‌بینی نشده است که سرانجام با عملکرد منفی در اجرا، از سوی دولت مواجه بوده‌ایم، بدون منابع مالی نمی‌توانیم سهم روستائیان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم که در برنامه‌های توسعه کشور پس از نگارش و تصویب، معجزه‌ای اتفاق می‌افتد، برخی بندهای لایحه برنامه ششم توسعه نظیر وضعیت حضور داوطلبانه رزمندگان و کارکنان ارتش در جبهه‌ها باید مشخص شود.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس نهم با طرح این سؤال که آیا در این لایحه برنامه ششم توسعه، تواسته‌ایم تکلیف بازنشستگان کشوری و لشکری را برطرف کنیم، اظهار کرد: آیا مشکلات فرهنگیان در این مصوبه مرتفع شده است؟ آیا به خیل عظیم بیکاران توجه شده است؟ در لایحه برنامه ششم، تعداد زیاد فارغ‌التحصیل دانشگاهی پیش‌بینی شده است، آیا کشور به این میزان فارغ‌التحصیل و دانشجو نیاز دارد؟

شهریاری اضافه کرد: چقدر توانسته‌ایم برای استان‌های غیر برخوردار اقدام مناسب و در شأن آنها انجام دهیم؟ سؤال این است که شورای نگهبان تا چه اندازه در این سال‌ها به نظام بودجه‌ریزی و واقع‌بینی آن توجه کرده است؟

وی با تأکید بر اینکه دولت می‌گوید بسیاری از مواد مصوبه مجلس درباره لایحه برنامه ششم توسعه را قبول ندارد، افزود: باید واقع‌بینانه تصمیم بگیریم و توقعاتی که اجرایی نیست و باعث تنش بین دولت و مجلس می‌شود، پرهیز کنیم، بهتر است این برنامه را با دولت هماهنگ کنیم تا دولتمردان بتوانند آن را اجرایی کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به عهدشکنی‌های آمریکا مشکلات و گرفتاری‌های ما همچنان وجود دارد، باید به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم، در این لایحه برنامه مؤلفه‌‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی نشده است.

شهریاری تصریح کرد: من فکر می‌کنم که اگر قانون برنامه پنجم را یک سال دیگر تمدید کنیم، اتفاقی نمی‌افتد تا در این فرصت با همکاری دولت یک قانون جامع و واقع‌بینانه تصویب کنیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 آذر 1395، کد مطلب: 1270565:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین